Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix P 80 of Sony DSC H 50?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Coolpix P 80 of Sony DSC H 50?

    Na een gewone compact camera zou ik willen overschakelen naar de betere (en duurdere) compact camera's. Bv. Nikon Coolpix P 80 of Sony DSC H 50. Ik hoorde reeds vele goede commentaren van de voorganger van de Sony. Wat zou je kiezen? Waar moet ik wel op letten. De prijzen schommelen beide rond € 400. (zonder accesoires)
    Een reflex camera lijkt me niet aangewezen in de eerste stappen van fotografie. Het is voornamelijk de bedoeling om foto's te nemen tijdens reizen (Noorwegen deze zomer) alsook dagdagelijkse dingen.
    Alvast bedankt voor mogelijke tips.

  • #2
    Re: Nikon Coolpix P 80 of Sony DSC H 50?

    Oorspronkelijk geplaatst door mapad Bekijk bericht
    Na een gewone compact camera zou ik willen overschakelen naar de betere (en duurdere) compact camera's. Bv. Nikon Coolpix P 80 of Sony DSC H 50. Ik hoorde reeds vele goede commentaren van de voorganger van de Sony. Wat zou je kiezen? Waar moet ik wel op letten. De prijzen schommelen beide rond € 400. (zonder accesoires)
    Een reflex camera lijkt me niet aangewezen in de eerste stappen van fotografie. Het is voornamelijk de bedoeling om foto's te nemen tijdens reizen (Noorwegen deze zomer) alsook dagdagelijkse dingen.
    Alvast bedankt voor mogelijke tips.
    P80 heeft (volgens mij) onaanvaardbare ton-vormige vertekening (ik noem het liever vervorming) in de groothoekstand.
    En het lastige is dat de vertekening (veel) erger wordt naar het centrum van het beeld toe. Niet snel te corrigeren achteraf (in Photoshop of zo).

    Dus mocht je een P80 testen, let daarop. 'Op paier' is het een fantastisch apparaat (zijn ze allemaal :-)).

    Kijk zeker ook eens naar de Panasonic Lumix DMC-FZ18 (heeft, net als de meeste camera's in dit segment, wel last van korrel en ruis bij hogere ISO).

    Comment

    Working...
    X