Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

    Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
    Ik ben zo een beetje van het gedacht, dat je met een Nikon 1 snel aan je limiet gaat zitten. Of ben ik mis. Kan dat toestel ook zoveel?

    Het is vooral voor landschappen en buitenfotografie.
    Maar ik ken haar en ze zal natuurlijk binnen ook wel foto's nemen.
    Als je een lichte oplossing wil en toch zo min mogelijk inboeten aan kwaliteit en mogelijkheden, dan zou ik toch eens naar Nex zien hoor.
    Aps-c-sensor, uitstekende prestaties bij hoge iso-waarden (ik gebruik zonder probleem auto-iso, ook 3200 dus...), goeie lenzen, ...
    Zo'n toestel kan je zonder probleem naast om het even welke niet-FF dslr zetten qua beeldkwaliteit.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

      K-2, het verschil in gewicht en grootte tussen een NEX en een 1-serie is echt groot, net zoals een fullframe body vs een entry level body.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

        nadeel van een Nex als "vervanger" voor een slr vind ik niet zozeer de grootte van de body, maar van de lenzen, dit is het grote voordeel bij de Nikon 1 serie, de lensjes zijn echt klien, waardoor het geheel niet veel groter wordt dan een serieuze compactcamera.
        Heb zelf een Nikon J1 met een aantal lensjes en de kwaliteit is echt goed te noemen, het is nog geen spiegelkwaliteit maar komt wel erg dicht in de huurd, zeker voor bepaalde takken van fotografie is dit ruimschoots voldoende ne kun je er schitterende resultaten mee boeken, maar dat heeft meer met de fotograaf te maken dan met de hedendaagse camera's.

        Ik heb zelf voor de J1 gekozen en niet voor de V1 simpelweg omdat het voor mij een soort van betere compactcamera moest zijn en de J1 met een ingebouwde flitser is voorzien, de V1 heeft welliswaar een digitale zoeker, maar geen ingebouwde flitser, qua beeldkwaliteit zijn ze identiek dus de keuze was voor mij simpel.

        Heb er een pancake en een 30-110 (70-300) lensje bij gekocht en beide zijn retescherp en een fantastiche mooie kleurweergave, zelfs in de hogere ISO's is dit cameraatje toereikend voor de meeste doeleinden.

        hieronder een portretje en een hoog ISO fototje (1600 of 3200 weet het niet meer) om te bovenstaand ietwat te illustreren ;



        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          K-2, het verschil in gewicht en grootte tussen een NEX en een 1-serie is echt groot, net zoals een fullframe body vs een entry level body.
          Aangezien je ook een kleine spiegelreflex in overweging nam, leek me dat absoluut geen probleem. Nex is immers kleiner.

          Alles hangt af van hoe belangrijk je beeldkwaliteit of compactheid vindt. Vergelijk de testbeelden van J1, Nex-5N bv., en een kleine spiegelreflex eens op DPR.
          En persoonlijk, als ik een compacte Nex-oplossing wil, dan heb ik die ook bij de hand (met een kleine, uitstekende prime; 30mm bv.).
          Last edited by K-2; 4 december 2012, 10:41.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

            Wel, ikzelf raadde haar aan, om een kleine reflex te kopen, maar ze zei direct ja dat weegt zo veel en zo.
            Ze gaat wel bij Nikon blijven dat is zeker.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #21
              Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

              Tja, dan zal het met een klein sensortje moeten hé .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

                Ja 't is dat, ik vind het eigenlijk persoonlijk vervelend hoor, ik wil haar echt een reflex in haar hoofd praten, maar ze is zo een
                eeeeeeeuwige twijfelaar...
                Ik dacht dan de V1 aan te raden, maar die heeft blijkbaar geen ingebouwde flitser, dan gaat het toch de J1 of 2 worden he... ''vrees ik''...
                Grr waarom hebben ze die uitgevonden hahahahah !!
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

                  je moet wel even afstappen van het idee om een vervanger voor een spiegelreflex te vinden en de Nikon 1 meer zien in een erg goede compact met de mogelijkheid om lenzen te vervangen, als je deze camera in deze context plaatst dan is het een absolute winnaar, klein, snel, goed in hoge ISO's met een voor zijn formaat erg goede beeldkwaliteit.
                  Geneuzel over die kleine sensor moet je ook met een korrel zou nemen, zeker als je de camera beschouwd als luxe compact, dan heeft ie zelfs een grote sensor.
                  Kijk maar eens bij diverse gebruikers testen (bv Steve Huff) dan zie welk een leuke camera dit is.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

                    De V2 is ook al uit hé met ingebouwde flitser dacht ik .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                      Geneuzel over die kleine sensor moet je ook met een korrel zou nemen

                      Of dat geneuzel is of niet hangt van de prioriteiten van de gebruiker af. Voor iemand die wat duizenden Euro's op overschot heeft is een discussie over de prijs van een FF met lenzen ook geneuzel.
                      Als de vriendin van TS eens op DRP gaat kijken naar de verschillen in resultaat, en in de winkel naar hoe groot/zwaar e.e.a. wel is, dan kan ze gefundeerd zelf haar mening beginnen vormen.
                      Last edited by K-2; 4 december 2012, 20:23.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        ...dan kan ze gefundeerd zelf haar mening beginnen vormen.
                        't Is net dat die zo moeilijk is, maar ze zal moeten !
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                          nadeel van een Nex als "vervanger" voor een slr vind ik niet zozeer de grootte van de body, maar van de lenzen, dit is het grote voordeel bij de Nikon 1 serie, de lensjes zijn echt klien, waardoor het geheel niet veel groter wordt dan een serieuze compactcamera.
                          Heb zelf een Nikon J1 met een aantal lensjes en de kwaliteit is echt goed te noemen, het is nog geen spiegelkwaliteit maar komt wel erg dicht in de huurd, zeker voor bepaalde takken van fotografie is dit ruimschoots voldoende ne kun je er schitterende resultaten mee boeken, maar dat heeft meer met de fotograaf te maken dan met de hedendaagse camera's.

                          Ik heb zelf voor de J1 gekozen en niet voor de V1 simpelweg omdat het voor mij een soort van betere compactcamera moest zijn en de J1 met een ingebouwde flitser is voorzien, de V1 heeft welliswaar een digitale zoeker, maar geen ingebouwde flitser, qua beeldkwaliteit zijn ze identiek dus de keuze was voor mij simpel.

                          Heb er een pancake en een 30-110 (70-300) lensje bij gekocht en beide zijn retescherp en een fantastiche mooie kleurweergave, zelfs in de hogere ISO's is dit cameraatje toereikend voor de meeste doeleinden.

                          hieronder een portretje en een hoog ISO fototje (1600 of 3200 weet het niet meer) om te bovenstaand ietwat te illustreren ;



                          Not to burst your bubble there, maar op zo'n resolutie is het wel vrij makkelijk om een quasi ruisloze foto te krijgen, zelf op ISO 1600 met een kleine sensor.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

                            Oorspronkelijk geplaatst door NakedShovels Bekijk bericht
                            Not to burst your bubble there, maar op zo'n resolutie is het wel vrij makkelijk om een quasi ruisloze foto te krijgen, zelf op ISO 1600 met een kleine sensor.
                            Waarvoor zal het wel gebruikt worden denk je? (en zeg niet om prints van 1x1m te maken hé)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

                              precies, je moet de camera precies in zijn context zien waarvoor ik hem gebruik, er is al teveel geneuzel op 100% crops, ik gebruik hem simpelweg om max printjes van 20 x 30 te scoren, ik zit niet de beelden net zolang op te blazen totdat ik onvolkomenheden zie, gewoon lekker simpel op een afdrukje of op een beeldschermpje, dan is deze camera in verhouding met een gemiddelde compact vele mlen beter. Ik durf zelfs te stellen op "normaal" kijkniveau is hij net zo goed als welke spiegelreflex dan ook.

                              Natuurlijk kan het allemaal groter en beter, heb zelf ook een 5D mark 2, maar als ik gewoon de huis tuin en keuken kliekjes bekijk dan maakt het geen ene drol uit welke kamera ik gebruik, mits ik hem maar goed gebruik !!

                              We moeten uitkijken dat we niet teveel doorschieten in onze pixel en ruis jacht en de foto's gewoon op een normale manier bekjken, als we binnen deze parameters blijven dan is het gewoon een harstikke leuke en goede camera. Natuurlijk niet voor bepaalde doeleinden geschikt, maar daar is zelfs een Leica M9 niet toereikend voor.

                              Ik zocht zelf een nieuwe compactcamera, eentje die eindelijk eens goed omspronge met hoge ISO's, had een G7 van Canon, niet de goedkoopste destijds en boven 400 ISO een drama, bovendien langzaam, sluitervertraging en noem maar op, de latere compacts zijn nog steeds (in verhouding met spiegelrefelx !!) een pak trager en slecht in hoge ISO, toen kwam de Nikon 1 bij mij in beeld, klein, ontzettend snel en redelijk goed in hoge ISO's, eigenlijk precies wat ik zocht en ook nog eens in een kleine behuizing, met name in combinatie met de lenzen, die bv bij Sony een pak groter zijn en daardoor de combinatie nog groot wordt in verhouding met een refelx, dus voor mij was de keuze snel gemaakt en moet zeggen nog geen enkel moment van spijt, enige waar ik spijt van heb is dat ik geen V1 genomen heb, want in vcombinatie met een telelens is het niet fijn werken met live vieuw, daar werkt een zoeker beter (je houding is stabieker).
                              Last edited by Closupshooter; 5 december 2012, 08:16.
                              Mijn beste Foto moek nog trekke.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon 1 of kleine spiegelreflex?

                                Voor de lol en die eeuwig knagende nieuwsgierigheid. Welk toestel heeft je
                                vriendin eindelijk aangeschaft?

                                Comment

                                Working...
                                X