Ik heb gereageerd en ga vanavond kijken. De minimumprijs was €750,- daar kan ik mee leven, mits alles in goede staat is. Aankoopbonnen zitten er ook nog bij.
De huidige eigenaresse is een fotografe in opleiding die overstapt naar een andere camera. Heb haar ook even gegoogled en dergelijke, ziet er betrouwbaar uit. Neem vanavond ook een vriendin met wat meer camera ervaring mee.
Heb de camera met lenzen en flitser gekocht
En heb er al wat mee gespeeld en de handleiding door gelezen. Zal nog heel veel moeten leren/oefenenDe 50mm 1,8 vond ik veel leuker/fijner dan gedacht!
Raden jullie een cursus aan? Zo ja, wat is een goede? Heb er 1 gezien bij de fotovakschool in Eindhoven, dit was echter maar 1 dagdeel.
proficiat met je aankoop !!!
ikzelf ben nog de laatste eurotjes aan het bijeensparen, om in occasie een nikon D200 met 18-55mm lens te kopen, + batterijcompartiment in 2de handgreep.
momenteel heb ik een panasonic lumix DMC-FZ8, waar ik al héél veel moois mee kunnen maken heb, maar na 6 jaar is het tijd voor méér, béter, bréder ...
ik trek graag landschappen, dingen binnenshuis zoals, ja mijn opzet-rommeltjesmaar ben vooral gèk op macro !! even sparen dus nog voor een macro lens...
heb al veel gelezen hier over macro, ik trek wel in macro, heb het ook wel onder de knie (denk ik) maar zowieso zo'n macrolensje...zucht...
al weet ik niet zo goed of dit verstandig is in occasie te kopen? mijn budget is nl niet zo ruim voor dit soort "nieuwe" speeltjes
ik hoop je veel plezier beleefd aan je nieuw toestel![]()
Gekke vraag misschien, maar waarom een D200? En tegen welke prijs?![]()
Mijn objectieven zijn all round...
Nikon D7100, Nikon D60 "At The Heart Of The Image"
Nikkor 18-105mm, Nikon 50mm, Nikkor 55-200mm, Sigma AF 120-400mm
Mijn fotowebsite
Waarom niet? (als de prijs aanvaardbaar is)
In principe toch niets mis mee?
Stevige body, 10Mp, 5fps, ...
En zeker en vast bruikbaar tot iso 800
Niet iedereen heeft het laatste van het laatste nodig.
Voor gewone algemene fotografie volstaat een D200 ruimschoots.
Nikon D700, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 28-70 2.8 AF-S, Nikon 50 1.8 AF-D, Nikon 50 1.2 Ais, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 135 2.8 Ai, Nikon 300 4 AF-S, SB900, SB600, SB20
Klopt, daarom stel ik ook de vraag...en vel ik niet direct een oordeelEr zijn er voldoende die nog steeds erg blij zijn met hun D200...maar als ik zie dat iemand er voor met sparen...dan vraag ik me af of de redenen van aanschaf de juiste zijn. Het is en blijft een semi-pro body, levert goede beelden af...maar op bepaalde andere vlakken ben je beter af met tweedehands even zo dure instapmodellen...het is maar net wat je zoekt in een camera natuurlijk
![]()
Mijn objectieven zijn all round...