Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 35 van 35

Discussie: Nieuweling

Standaard Re: Nieuweling

Ik heb gereageerd en ga vanavond kijken. De minimumprijs was €750,- daar kan ik mee leven, mits alles in goede staat is. Aankoopbonnen zitten er ook nog bij.

De huidige eigenaresse is een fotografe in opleiding die overstapt naar een andere camera. Heb haar ook even gegoogled en dergelijke, ziet er betrouwbaar uit. Neem vanavond ook een vriendin met wat meer camera ervaring mee.

Heb de camera met lenzen en flitser gekocht

En heb er al wat mee gespeeld en de handleiding door gelezen. Zal nog heel veel moeten leren/oefenen De 50mm 1,8 vond ik veel leuker/fijner dan gedacht!
    Raden jullie een cursus aan? Zo ja, wat is een goede? Heb er 1 gezien bij de fotovakschool in Eindhoven, dit was echter maar 1 dagdeel.

Wijze raad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
    Laat je zeker niet ontmoedigen door zij die beweren dat je grote sommen moeten bovenhalen om iets deftig te kopen.

Het spreekt vanzelf dat duurdere camera's en lenzen de grenzen verleggen, soms dingen mogelijk maken die anders niet te realiseren zijn en vaak zaken gemakkelijker maken.

Maar ook met een instapcamera (of een trapje hoger) en een goeie "kitlens" kan je zeer mooie resultaten bereiken. Je kan natuurlijk blijven doorsparen voor die dure lens maar ondertussen maak je geen foto's en misschien belangrijker: je doet geen ervaring op. Al doende leert men en je zal ook na een tijdje zelf doorhebben wat je nodig hebt of niet nodig hebt. Eenvoudig beginnen is dikwijls de beste formule om resultaat te boeken.

Met een kitlens kan je ook portretten maken met een onscherpe achtergrond. Met een dure lichtsterke lens heb je meer speelruimte en kan je verder gaan.

In het verlengde van wat je zelf hier neerschreef denk ik dat deze combinaties interessant zijn en mogelijkheden bieden:

- Nikon D3100 + 18/105 VR lens
    - Nikon D3100 + 18/55 VR + 55/200 VR lens

Je kan een stapje hoger gaan en in deze combinaties de D3100 vervangen door de D90 of een D5100 maar dan zal uw budget van 800 euro op zijn of licht overschreden zijn.

De D90 vind ik een goed voorstel. Het is uiteraaard persoonlijk maar ik heb liever een iets grotere camera waar er meer knopjes op staan zodat je minder in de menu's moet duiken om instellingen aan te passen.
    Anderzijds is de D5100 recenter dan de D90 en heeft een betere sensor (een zeer goeie).

Duur materiaal is absoluut geen garantie dat je mooie foto's zal maken. Uw eigen aanleg en ervaring is dat wel!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kapeya Bekijk bericht
    Heb de camera met lenzen en flitser gekocht

En heb er al wat mee gespeeld en de handleiding door gelezen. Zal nog heel veel moeten leren/oefenen De 50mm 1,8 vond ik veel leuker/fijner dan gedacht!
    Raden jullie een cursus aan? Zo ja, wat is een goede? Heb er 1 gezien bij de fotovakschool in Eindhoven, dit was echter maar 1 dagdeel.
    Proficiat met je aankoop!
    Nikon D700, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 28-70 2.8 AF-S, Nikon 50 1.8 AF-D, Nikon 50 1.2 Ais, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 135 2.8 Ai, Nikon 300 4 AF-S, SB900, SB600, SB20

Talking Re: Nieuweling

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
    Laat je zeker niet ontmoedigen door zij die beweren dat je grote sommen moeten bovenhalen om iets deftig te kopen.

Het spreekt vanzelf dat duurdere camera's en lenzen de grenzen verleggen, soms dingen mogelijk maken die anders niet te realiseren zijn en vaak zaken gemakkelijker maken.

Maar ook met een instapcamera (of een trapje hoger) en een goeie "kitlens" kan je zeer mooie resultaten bereiken. Je kan natuurlijk blijven doorsparen voor die dure lens maar ondertussen maak je geen foto's en misschien belangrijker: je doet geen ervaring op. Al doende leert men en je zal ook na een tijdje zelf doorhebben wat je nodig hebt of niet nodig hebt. Eenvoudig beginnen is dikwijls de beste formule om resultaat te boeken.

Met een kitlens kan je ook portretten maken met een onscherpe achtergrond. Met een dure lichtsterke lens heb je meer speelruimte en kan je verder gaan.

In het verlengde van wat je zelf hier neerschreef denk ik dat deze combinaties interessant zijn en mogelijkheden bieden:

- Nikon D3100 + 18/105 VR lens
    - Nikon D3100 + 18/55 VR + 55/200 VR lens

Je kan een stapje hoger gaan en in deze combinaties de D3100 vervangen door de D90 of een D5100 maar dan zal uw budget van 800 euro op zijn of licht overschreden zijn.

De D90 vind ik een goed voorstel. Het is uiteraaard persoonlijk maar ik heb liever een iets grotere camera waar er meer knopjes op staan zodat je minder in de menu's moet duiken om instellingen aan te passen.
    Anderzijds is de D5100 recenter dan de D90 en heeft een betere sensor (een zeer goeie).

Duur materiaal is absoluut geen garantie dat je mooie foto's zal maken. Uw eigen aanleg en ervaring is dat wel!

dat vind ik nu eens een goed uitlegje si

proficiat met je aankoop !!!

ikzelf ben nog de laatste eurotjes aan het bijeensparen, om in occasie een nikon D200 met 18-55mm lens te kopen, + batterijcompartiment in 2de handgreep.
    momenteel heb ik een panasonic lumix DMC-FZ8, waar ik al héél veel moois mee kunnen maken heb, maar na 6 jaar is het tijd voor méér, béter, bréder ...

ik trek graag landschappen, dingen binnenshuis zoals, ja mijn opzet-rommeltjes maar ben vooral gèk op macro !! even sparen dus nog voor een macro lens...
    heb al veel gelezen hier over macro, ik trek wel in macro, heb het ook wel onder de knie (denk ik) maar zowieso zo'n macrolensje...zucht...
    al weet ik niet zo goed of dit verstandig is in occasie te kopen? mijn budget is nl niet zo ruim voor dit soort "nieuwe" speeltjes

ik hoop je veel plezier beleefd aan je nieuw toestel

Gekke vraag misschien, maar waarom een D200? En tegen welke prijs?
    Mijn objectieven zijn all round...

8. Standaard Re: Nieuweling

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Vraag ik mij ook af, een D200 mag dan wel een semi-pro body geweest zijn...
    Hij kan zeker niet tippen aan de instapmodellen die vandaag de dag op de markt komen. Qua beeldkwaliteit, noise-prestatie, ...

Ik zou er zeker niet meer dan 200 € voor geven...
    Nikon D7100, Nikon D60 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 18-105mm, Nikon 50mm, Nikkor 55-200mm, Sigma AF 120-400mm
    Mijn fotowebsite

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Waarom niet? (als de prijs aanvaardbaar is)

In principe toch niets mis mee?

Stevige body, 10Mp, 5fps, ...
    En zeker en vast bruikbaar tot iso 800

Niet iedereen heeft het laatste van het laatste nodig.
    Voor gewone algemene fotografie volstaat een D200 ruimschoots.
    Nikon D700, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 28-70 2.8 AF-S, Nikon 50 1.8 AF-D, Nikon 50 1.2 Ais, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 135 2.8 Ai, Nikon 300 4 AF-S, SB900, SB600, SB20

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
    Waarom niet? (als de prijs aanvaardbaar is)

In principe toch niets mis mee?

Stevige body, 10Mp, 5fps, ...
    En zeker en vast bruikbaar tot iso 800

Niet iedereen heeft het laatste van het laatste nodig.
    Voor gewone algemene fotografie volstaat een D200 ruimschoots.
    Klopt, daarom stel ik ook de vraag...en vel ik niet direct een oordeel Er zijn er voldoende die nog steeds erg blij zijn met hun D200...maar als ik zie dat iemand er voor met sparen...dan vraag ik me af of de redenen van aanschaf de juiste zijn. Het is en blijft een semi-pro body, levert goede beelden af...maar op bepaalde andere vlakken ben je beter af met tweedehands even zo dure instapmodellen...het is maar net wat je zoekt in een camera natuurlijk
    Mijn objectieven zijn all round...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten