Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe nikon camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe nikon camera

    De laatste camera die ik aankocht moet zowat 8 jaar geleden of meer zijn. De Nikon 700 toen hij net uitkwam. Ik ben steeds zo tevreden geweest dat ik gewoon de evolutie en de nieuwe modellen uit het hoog ben verloren.
    De laatste weken begint de auto-focus te haperen (moet dan eens met de camera schudden en dat doet hij het weer). Ook blijft het gordijn soms hangen,etc. Kortom, ik denk dat het beestje zijn beste tijd heeft gehad. Ik kijk daarom uit naar een nieuw toestel. Maar welke????? video interesseert me totaal niet, dus camera's met die functie hoeven voor mij niet. Ik moet en wil wel bij Nikon blijven. laatste investering was een 70-200 2,8. die wil ik dus zeker blijven gebruiken.

    suggesties? 750 - 800 - 810 ???? ik weet het niet.
    ik ga zeker geen 1500 euro meer neertellen voor kleine dingetjes die niet echt noodzakelijk zijn voor mij.

    ik hoor het graag.


  • #2
    Re: Nieuwe nikon camera

    Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
    De laatste camera die ik aankocht moet zowat 8 jaar geleden of meer zijn. De Nikon 700 toen hij net uitkwam. Ik ben steeds zo tevreden geweest dat ik gewoon de evolutie en de nieuwe modellen uit het hoog ben verloren.
    De laatste weken begint de auto-focus te haperen (moet dan eens met de camera schudden en dat doet hij het weer). Ook blijft het gordijn soms hangen,etc. Kortom, ik denk dat het beestje zijn beste tijd heeft gehad. Ik kijk daarom uit naar een nieuw toestel. Maar welke????? video interesseert me totaal niet, dus camera's met die functie hoeven voor mij niet. Ik moet en wil wel bij Nikon blijven. laatste investering was een 70-200 2,8. die wil ik dus zeker blijven gebruiken.

    suggesties? 750 - 800 - 810 ???? ik weet het niet.
    ik ga zeker geen 1500 euro meer neertellen voor kleine dingetjes die niet echt noodzakelijk zijn voor mij.

    ik hoor het graag.

    http://menatwork.carbonmade.com
    Hallo als je geen 1500 euro wil neertellen dan ga je de opgenoemde toestellen zeker niet kunnen aanschaffen althans nieuw niet....waarom geen Nikon D7200 met de Sigma 17-50mm 2.8f OS erbij...
    En dan heb je nog over van je 1500 euro!!

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe nikon camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Hallo als je geen 1500 euro wil neertellen dan ga je de opgenoemde toestellen zeker niet kunnen aanschaffen althans nieuw niet....waarom geen Nikon D7200 met de Sigma 17-50mm 2.8f OS erbij...
      En dan heb je nog over van je 1500 euro!!

      grtz

      Templar

      ik bedoelde ik ga geen 1500 extra betalen bv 3300euro voor een D810 als die maar kleine verschillen heeft met bv een D750 budget ligt tussen de 1500 en 2100 euro

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe nikon camera

        Hangt er vanaf wat je juist wil doen... 750 is een supergoede allrounder, 810 is een gigantische sensor waarbij je je de vraag moet stellen waarvoor je die écht nodig hebt: als je die 36mp niet nodig hebt, koop dan de 750. Voor het prijsverschil heb je er ineens een nieuwe lens bij... Als je geen video doet, kan je ook de DF nemen > instapmodel fullframe zonder videofunctie, 16 mp, kan je ook mooie beelden mee maken.
        www.freddyhelsen.be

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe nikon camera

          Oeps, Df instapmodel ??? Sensor van de D4....Als je van de D 700 komt, lijkt de D 750 mij de logische keuze. De Df is een retro-model hé, met veel wieltjes, gewoon een steengoed 'hebbeding', waar weliswaar ook een prijskaartje aanhangt (2499 bij Grobet). Je koopt natuurlijk wel de alomgeprezen sensor van de D4, maar bv. niet de Expeed 4, die intussen ook al een evolutie 5 gekregen heeft in de D5 en de D500.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe nikon camera

            Alle Nikon bodies gaan stijgen in prijs in februari, inclusief de Df.
            De D750 is een knap toetsel maar hou rekening dat de knopjes en wieltjes een grote aanpassing zullen zijn als je van een D700 komt (ook geldig voor de D610).
            Dan heb je het pixelmonster D810. Hou ook hier rekening dat dit toestel grote eisen stelt aan je glas en dat elke fout sterker wordt uitvergroot. Heb je het geduld om het toestel in de vingers te krijgen zeker een prachtoestel maar zou niet zo geschikt zijn voor actie (ratio missers - keepers).
            Ik ben bewust bij de FF toestellen gebleven maar overweeg je een DX toetsel dan zonder twijfel de D500.

            Of ga je voor 2de hands dan kan je een D4 of D4s overwegen. Deze van mij komen te koop binnen enkele dagen trouwens.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe nikon camera

              Ik zou toch ook eens stilstaan bij de D500.

              Mvg Yves.
              What you see is what you get

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe nikon camera

                Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                Ik zou toch ook eens stilstaan bij de D500.

                Mvg Yves.
                Waar ikzelf en met mij vele andere zeer tevreden van zijn.

                M V G
                BD1766BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe nikon camera

                  Topicstarter geeft aan een 70-200 2.8 Fullframe lens te hebben welke toch nog niet van de goedkoopste is. Daarom zou hij best bij FullFrame blijven (zoals zijn D700) en niet naar een cropfactor camera gaan (omdat z'n 70-200 dan het uitzicht gaat krijgen van een 105-300 door de factor 1,5).

                  Blijven dus over D610, D750, D810 (de D4s, D5 enz laat ik buiten beschouwing)

                  De D750 is momenteel "het meeste camera per euro".
                  Betere autofocus dan de D810, Beweegbaar scherm, WIFI (vind ik steeds belangrijker met de mooie apps die uitkomen), een fantastisch dynamisch bereik enz enz.
                  Uiteraard is de D810 ook een fantastisch toestel - laat dat duidelijk zijn... maar ook een stevig prijsverschil.

                  Ik ben zeer gelukkig met mijn D750 !
                  Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe nikon camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door KoenD77 Bekijk bericht
                    Topicstarter geeft aan een 70-200 2.8 Fullframe lens te hebben welke toch nog niet van de goedkoopste is. Daarom zou hij best bij FullFrame blijven (zoals zijn D700) en niet naar een cropfactor camera gaan (omdat z'n 70-200 dan het uitzicht gaat krijgen van een 105-300 door de factor 1,5).
                    Ik Heb ook de Nikkor 70-200 f2.8 VR II en gebruik die met volle tevredenheid op een D7100 ( DX ) Bij natuurfotografie heb je in feite meer voor dan nadelen van de cropfactor.

                    Mvg Yves.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe nikon camera

                      ondertussen toch al iets wijzer geworden en denk dat ik de D750 toch eens goed ga overwegen. ik heb ook eens nagekeken hoeveel clicks mijn D700 erop staan heeft : 125000 dit zou 81% van de normale levensduur moeten zijn.
                      dus mss nog even verder shotten met de gebreken inclusief tot hij het helemaal begeeft.

                      Comment

                      Working...
                      X