Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

    Voor elk wat wils, dus... ;-)
    Nikon, Apple & Epson

  • #2
    Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

    "- Als bepaalde geheugenkaarten in de camera werden geplaatst, werd 'CHA' weergegeven in het bovenste LCD-venster en konden geen beelden worden vastgelegd. Dit probleem is nu verholpen. "


    Dat had ik met mijn Kingston kaartje... misschien is het nu wel opgelost.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

      Bij Nikon Nl kan ik niks vinden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Bij Nikon Nl kan ik niks vinden.
        De Nikon site werkt inderdaad niet perfect.

        Hier de link naar de firmware pagina http://nikoneurope-nl.custhelp.com/a...VlfSwiYyI6M30.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s


          Eindelijk voor de D3
          De optie Dynamisch AF-veld is toegevoegd aan het item FUNC.-knop+ schijven (Voorbeeld + instelschijven, AE-L/AF-L + instelschijven) van persoonlijke instelling

          Bij de D300 was dit standaard van bij het begin


          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

            Hier ook de update uitgevoerd.
            Heb ik dat nu verkeerd voor , maar is het updaten nu een stuk gemakkelijker geworden, vroeger moest je toch apart eerst versie A installeren, en daarna versie B.

            Nu beide in één update.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

              Bij deze ook uitgevoerd.
              Bedankt om er me attent op te maken.
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

                Bedankt !
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

                  Bedankt ook mijn D700 weer nieuwe firmware
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

                    - Als de knop AF-ON op de MB-D10 wordt ingedrukt (terwijl AF-ON is geselecteerd voor persoonlijke instelling a10 Functie AF-ON-knop MB-D10), wordt de monitor nu uitgeschakeld en kan een scherpstelpunt worden geselecteerd met de multi-selector

                    Alright
                    Voordien schakelde de monitor (tijdens kijken naar preview of menu) alleen uit met indrukken van sluiterknop, terwijl veel gebruikers (including me) sluiter en AF apart houden dmv AF-ON knop.


                    Jammer dat er geen uitbreiding is van het toewijzen van andere functies aan de FUNC, PREVIEW en AE-L knoppen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

                      Resultaten voor en na update zijn hiet te bekijken: http://www.fotografie.fr/fotoforum/v...st=0&sk=t&sd=a
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Resultaten voor en na update zijn hiet te bekijken: http://www.fotografie.fr/fotoforum/v...st=0&sk=t&sd=a
                        Vreemd, van verbetering qua ruisonderdrukking is niets vermeld in de officiële Nikon update.

                        In de link zie ik vooral eigenlijk dat op hoge ISO (6400 en hoger) er meer saturatie is, in vgl met 1.01. (cf. potje met geel etiket onderaan). Waardoor contrast en kleurverlies blijkbaar verminderd is. Which is a good thing, natuurlijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

                          Net geüpdate.

                          Kan aan mij liggen, maar ik vind de AF iets sneller qua gevoel. Met 1.01, was er een (zeer) korte vertraging als ik op AF-ON (of sluiterknop halverwege) indrukte - alsof hij even aarzelde of moest wachten (berekenen?). Nu is het ogenblikkelijk.
                          Geen 3D tracking van een vliegende olifant ofzo, maar gewoon met de 50mm f1.4 AF-D in een zacht verlichte kamer.

                          Andere ervaringen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe firmware D3x/D3/D700/D300s

                            Over de AF kan ik niet echt oordelen, leek mij op de D700 altijd snel; de ruis lijkt daarentegen toch nog een half stopje beter (grenst aan het fenomenale).
                            En vooral de kleuren bij hogere iso's zijn een stuk gesatureerder.
                            De firmware update is op zijn minst geslaagd. Bravo Nikon.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment

                            Working...
                            X