Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 57

Standaard Re: Nieuwe D50 of 2de hands D70

is die 28 niet teveel? komt toch al op 42 kleinbeeld uit he

Een ideale allrounder zou ik de 28-75/2.8 niet noemen, net omwille van het feit dat je pas op 28 begint. Maar dit neemt niet weg, dat ik die lens wel het meest gebruik. 28-75 is het bereik dat ik het meest nodig heb, en dan zit je met deze lens goed, maar ik steek toch ook altijd het kitlensje (dat gelukkig klein en licht is) ergens weg, om het "gat" tussen 18 en 28 te vullen.

3. Standaard Re: Nieuwe D50 of 2de hands D70

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rippeke
    als nadeel aan de D50 zie ik de mindere instelmogelijkheden(witbalans etc.)
    Volgens mij kan je met de D50 evenveel instellen als de D70 hoor. Alleen heeft de D70 een paar (of één?) extra knoppen waardoor het instellen mss wat makkelijker/sneller gaat.

Wat ik wel in overweging zou nemen is een filter (bijv. een UV filter) om op je lens te schroeven waardoor je voorste lenselement beschermd wordt. Ik heb er op elke lens eentje staan.
    En welke filter zou het beste zijn op de Tamron 28-75 ...

Qua type : Polar, UV, ...
    Qua merk ...

thx

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dd1975
    En welke filter zou het beste zijn op de Tamron 28-75 ...
    Op een goed objectief zoals de Tamron 28-75/2.8 moet een goede filter geplaatst worden, dus je kan hier best niet te veel op bezuinigen. Een merk zoals B&W is uitstekend, en ik zou kiezen voor een gewoon UV-filter.
    Op mijn Tamron 18-200 heb ik een goedkoper Cokin UV filter zitten, maar die lens gebruik ik eerder voor de gewone vakantiekiekjes.

Gr's, Wim

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s5034454
    Volgens mij kan je met de D50 evenveel instellen als de D70 hoor. Alleen heeft de D70 een paar (of één?) extra knoppen waardoor het instellen mss wat makkelijker/sneller gaat.
    Nja de D70 heeft heus wel wat meer dan 1 extra (instellings)mogelijkheden en knoppen hoor. Sommige had ik liever op m'n D50 gezien .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dd1975
    Als ik een D50 koop, welke extra accesoires moet ik dan zeker aankopen ?
    Ik bedoel hiermee batterij, batterijlader, batterijgrip, geheugenkaart, reinigingssmateriaal, afstandsbediening, flits ... Wat is het minimum dat ik toch zeker zal nodig hebben ?
    • batterij en batterijlader heb je al bij toestel
    • snelle geheugenkaart van 1 GB minstens
    • extra accu is wenselijk (altijd zonde om ineens zonder accu te vallen hé). Dan kun je volledig gerustgesteld op stap gaan met de camera.
    • Reinigingsmateriaal: blaasbalgje, doekje voor de lens, eventueel sensor swabs & eclipse voor de zware reinigingen

Voor de rest (flitser etc) zou ik afwachten. En 't nut van de afstandsbediening ontgaat me wat, je kan even goed de timer instellen.

PS: ik zou absoluut voor een NIEUW toestel gaan (D50 of D70 laat ik in't midden. Aan jou om te beslissen of je de extra mogelijkheden nodig hebt). Ik heb genoeg ellende meegemaakt met tweedehandprullen.

ugh

kan je iets specifieker zijn in wat je je juist mist mister B?
    ik tijfel nog een heel klein beetje maar tot nu toe helt mijn keuze meer over naar de D50.

groeten

ok, bedankt allemaal ... ik denk dat ik nu wel de knoop heb doorgehakt.

Het zal een nieuwe D50 worden met een Tamron 28-75mm f2,8.

Ik zou hem graag bij Topfoto aankopen, voor de goedkope prijs. Maar dit is natuurlijk in Duitsland en ik zou toch wel graag weten welke negatieve gevolgen dit zou kunnen hebben.

Handleidingen enkel in Duits, bij problemen moeten je naar Duitsland rijden , enz.

Zowel positieve als negatieve ervaringen met deze winkel zijn welkom.

thx

kan je iets specifieker zijn in wat je je juist mist mister B?
    ik tijfel nog een heel klein beetje maar tot nu toe helt mijn keuze meer over naar de D50.
    groeten
    Wat ik wat jammer vindt is dat de LCD met status info niet is verlicht. 'k kan me wel behelpen met een mini zaklampje, maar 't had toch standaard in de camera mogen zitten.

't verschil in geheugenkaart is ook een beetje een doorn in m'n oog. Je koopt de D50 als een beginnerscamera, maar als je daarna een hogere camera wilt, moet je allemaal nieuwe geheugenkaarten kopen.

En dan zijn er nog wat "gadget functies"

Mja moest ik het herdoen kocht ik meteen terug een D50 hoor . Alleen zitten veel D50 gebruikers de verschillen met D70 te minimaliseren, en D70 gebruikers maximaliseren de verschillen Met geen van beide toestellen kun je IMHO een slechte koop doen. Zeker niet als het je eerste DSLR toestel is.

kan je de eigenschappen van de status LCD niet bekijken op de dispay achteraan? is dit bij de D70s dan wel verlicht?

kan je de eigenschappen van de status LCD niet bekijken op de dispay achteraan? is dit bij de D70s dan wel verlicht?
    Dit is bij de D70(s) idd verlicht. Jammer dat de D50 het niet heeft, ik mis het wel eens een enkele keer. Maar ja, 't was mij geen 200 Euro waard.

Een aantal van deze dingen kan je ook wel via het menu op het scherm achteraan zien, maar dat is toch omslachtiger.

Gr's, Wim

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
    Dit is bij de D70(s) idd verlicht. Jammer dat de D50 het niet heeft, ik mis het wel eens een enkele keer. Maar ja, 't was mij geen 200 Euro waard.

Een aantal van deze dingen kan je ook wel via het menu op het scherm achteraan zien, maar dat is toch omslachtiger.

Gr's, Wim
    Als je de top-display niet meer kan zien dan is het meestal ook te donker om fotos te nemen ook
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Bij de D70 kan je die idd verlichten. Alles wat op het display komt, kan je ook wel in de menu's zien, maar zo erg handig is dat allemaal niet. Maar 't is geen ramp. Je ziet natuurlijk ook al allerlei informatie in de viewfinder (maar niet alles).

Als je veel in't donker wilt fotograferen, kan je die functie eventueel wel missen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spogy
    Als je de top-display niet meer kan zien dan is het meestal ook te donker om fotos te nemen ook
    Dus zit die SB600 er bij jou alleen maar op om indruk te maken?

Gr's, Wim

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
    Dus zit die SB600 er bij jou alleen maar op om indruk te maken?

Gr's, Wim
    Dat dacht ik toch ook.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

I.c.m. een sb800 heb je dat display niet eens nodig, dan zie je daar achterop ook dezelfde instellingen.
    Ik heb de D50 en de D70s en het enige wat ik echt wezenlijk aan verschil merk is de tussenstappen in isowaarde en de commanderfunctie op de D70s, verder kan je met enige handigheid veel dingen even snel vinden en even zo snel wijzigen. De witbalans kan je ook fijner afstellen maar in NEF kan je dat ook zo weer corrigeren dus dat zie ik niet als een belemmering.
    De D50 of de D70s, maakt voor mij weinig verschil. Ruis is iets minder op de D50 maar de kleuren wel wat meer verzadigd en de foto's zijn wat meer "af" rechtstreeks uit de camera. Voor de een een nadeel en voor de ander een voordeel.

ok, bedankt allemaal ... ik denk dat ik nu wel de knoop heb doorgehakt.

Het zal een nieuwe D50 worden met een Tamron 28-75mm f2,8.

Ik zou hem graag bij Topfoto aankopen, voor de goedkope prijs. Maar dit is natuurlijk in Duitsland en ik zou toch wel graag weten welke negatieve gevolgen dit zou kunnen hebben.

Handleidingen enkel in Duits, bij problemen moeten je naar Duitsland rijden , enz.

thx

Kijk anders hier eens:

http://www.topfoto.be/

Ik weet niet of de verschillen met Duitsland groot zijn.
    Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Wat zijn sommige bd'ers snel op hun pik getrapt maar ja ...

Ik zou kiezen voor een Nikor AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR of een gelijkaardige brandpuntsafstand als standaard objectief.
    Je zal er zeker veel plezier aan beleven in allerlei omstandigheden de VR laat je toe om in slechte lichtomstandigheden op lage sluitersnelheden te werken en je hebt meteen een korte tele nou ja 120mm komt in kelinbeeld overeen met 180mm zo kort is dat dan ook weer niet. Later kan je uw glasservies altijd uitbreiden naar uw speciefieke wensen.

In elk geval wens ik je veel plezier met je aankoop en van de D50 zal je zeker geen spijt hebben.

Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spogy
    Wat zijn sommige bd'ers snel op hun pik getrapt maar ja ...

Ik zou kiezen voor een Nikor AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR of een gelijkaardige brandpuntsafstand als standaard objectief.
    Je zal er zeker veel plezier aan beleven in allerlei omstandigheden de VR laat je toe om in slechte lichtomstandigheden op lage sluitersnelheden te werken en je hebt meteen een korte tele nou ja 120mm komt in kelinbeeld overeen met 180mm zo kort is dat dan ook weer niet. Later kan je uw glasservies altijd uitbreiden naar uw speciefieke wensen.

In elk geval wens ik je veel plezier met je aankoop en van de D50 zal je zeker geen spijt hebben.

Groeten
    Spogy
    Wat heeft een grapje over het gebruik van een flits, met op de pik getrapt te maken

Als ik de prijs van de 24-120VR bekijk, die maar een goede €150 lager is dan de 18-200VR, weet ik wel wat kiezen.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

D50 / D70s

laat je keuze ook afhangen van hoe ie in de hand ligt
    'k vind dat gevoel toch wel belangrijk
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
    Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime

ben vandaag nog eens op stap geweest naar de winkel om daar dan uiteindelijk te beslissen tussen D50 en D70s...
    heel vriendelijke mens maar wel geen camera's

deed heel zijn verhaal over de distributie van nikon die dit nu voor zijn eigen rekening neemt. Ze zitten al 5 weken te wachten op leveringen. hadden enkel nog de D200, 350D en nog wat analoge reflexen op stock.

Ik zou de 18-200VR in combinatie met de D50 nemen net die 2 die blijkbaar langst op zich laten wachten

wel jammer vertrek 1 juli op reis en had hem toch graag meegehad maar ja niks aan te doen.

weet er iemand iets meer over wanneer de 18-200 en D50 body weer in de winkels zouden kunnen liggen? In de winkel durfden ze er geen datum op kleven.

groeten thomas

In verband met het instellen van de witbalans vraag ik mij het volgende af.

Als ik de witbalans op de D50 instel met een grijskaart (dus een foto neem van een grijskaart of wit blad) hoe kan je dat met een D70(s) dan nog fijner instellen ?

Groeten,
    TravelToy

thx
    Niemand ?

als ik prijzen vergelijk bij topfoto.de en cornivaniperen.nl zijn die beide gelijk....
    cornivaniperen doet vanaf €750 gratis levering.

ik veronderstel dat de handleidingen dan ook wel in het nederlands zullen zijn

zal hem denk ik ook daar kopen.

grts

Regels voor berichten