Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera

    Verleden week op de terugweg van Dusseldurf is mijn rugzak met al mijn materiaal gestolen op de trein. Had een nikon D7100, nikon 70-200mm, kitlens 17-55 en een tokina 11-16. Was daar voor een jeugdtornooi voetbal. Dus, vernieuwen en zeker weer een nikon. Nu zit ik te twijfelen over de overstap van dx naar een fx body. 99procent fotografeer ik voetbal. Zou een tweedehands nikon Ds3 nog aan te raden zijn? Of zijn er andere alternatieven? De lensen worden zeker weer een 70-200mm en misschien de nieuwe nikon 200-500mm. Graag wat advies over de body en de lensen.

  • #2
    Re: Nieuwe camera

    Wat erg van je mooie materiaal, leef met je mee, misschien een verzekering afsluiten? Via de club ofzo?
    3ds is idd een echte pro body, maar als je naar de specs kijkt van bv een d750, tja dan zou ik niet gauw meer opteren voor een 3ds...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera

      De D750 en de D3s zijn twee schitterende toestellen, maar, je kan die niet zomaar aan elkaar vergelijken.
      Met de ervaring die ik heb zou ik naar de D3s toe stappen. Let wel, toestel is zwaarder .... maar die toestellen hebben hun degelijkheid bewezen. Probeer maar een tweeehands te vinden en als je er een vindt moet je eens zien hoeveel kliks die dan hebben.
      Onverslijtbaar, onverwoestbaar. Maar de D3s heeft een volgens mij heel ergonomische opbouw. De grip is ingebouwd en daardoor zijn er enkele opties gemakkelijker bereikbaar en zijn er items toegevoegd. Ik heb het geluk gehad beide toestellen minstens 3 weken te kunnen gebruiken. Nu nog mis ik de D3s en de D750 wou ik niet.
      Eventueel zou ik mocht ik U zijn, indien dit kan gezien de omstandigheden nog een 4-tal maanden wachten. De D5 zal er wel weer voor zorgen dat er weer velen zijn die menen dat ze voor de verkeerde hobb hebben gekozen of die menen dat ze dringend aan vervanging toe zijn. Een terugkerend fenomeen.
      Nu we het toch ervoer hebben. Indien je Fx gaat en het moet een D3 of D4-reeks worden, neem dan zeker de s, dus D3s of D4s. De andere types zijn zeker heel goed, maar die s-en scoren toch steeds iets beter.
      Ik zie dat je voetbal-fanaat bent. Houd er dan ook rekening mee dat de crop-factor niet meer aanwezig is en dat je 70-200 zich als een 105-300mm gedroeg en mocht je dezelfde lens kopen dit effectief 70-200mm wordt en dit kan wel iets te kort zijn. Je lenzenvervangingen zullen defacto ook iets hoger liggen (DX ten op zichte van FX-lenzen) voor hetzelfde effectieve brandpuntbereik.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment

      Working...
      X