Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bridge, welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe bridge, welke?

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Manuele AF wel maar zoom vind ik niet direct terug ( ben wel via smartphone aan het kijken nu )
    Dit vindt ik terug:
    Kenmerken

    - 20.1 megapixel MOS sensor van 1"
    - Zoeker en een 3.0" kantelbaar display
    - Veelzijdig zoombereik met 16x optische zoom
    - Maak levendige foto's en haarscherpe 4K filmopnames
    - Bewegende onderwerpen fotograferen met 12bps
    - Razendsnelle automatische scherpstelling
    - Handmatige scherpstel- en zoomringen
    - Maak gebruik van wifi via NFC

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe bridge, welke?

      Oorspronkelijk geplaatst door walter820 Bekijk bericht
      Gezien de prijzen van sommige bridge toestellen, koop ik me niet beter een Canon EOS 1100 of iets soortgelijk, daarnet nog deze EOS 1100 gezien voor €250.
      Ik denk dat Walter hier een punt heeft.
      Als ik je een goede raad mag geven, koop een Nikon D3200 met standaardlens, leer uw toestel appreciëren, en binnen de korste keren maak je wondermooie foto's, die vergeleken bij een bridge, (of hybride), het nakijken hebben.
      Mja,... ik ben hier maar luidop aan na te denken.
      Greetz, JP.
      JPVD fotografie
      Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
      Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe bridge, welke?

        Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
        Ik denk dat Walter hier een punt heeft.
        Als ik je een goede raad mag geven, koop een Nikon D3200 met standaardlens, leer uw toestel appreciëren, en binnen de korste keren maak je wondermooie foto's, die vergeleken bij een bridge, (of hybride), het nakijken hebben.
        Mja,... ik ben hier maar luidop aan na te denken.
        Greetz, JP.
        Ik vrees een beetje dat ik me die keuze snel ga beklagen. Geen zin om extra materiaal (lenzen) mee te nemen op een citytrip of wandeling in de bergen.
        Ik blijf dus bij een bridge.

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe bridge, welke?

          Tja, als alles automatisch moet afgaan, blijf dan gerust bij je bridge. Dat is dan denkelijk de beste keuze...
          JPVD fotografie
          Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
          Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe bridge, welke?

            Je kan met een bridge ook alles manueel instellen😒
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe bridge, welke?

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Je kan met een bridge ook alles manueel instellen��
              Ja, weet ik wel, ik vind het alleen zonde van het weggegooid geld. Een bridge zal nooit een spiegelreflex kunnen evenaren.
              JPVD fotografie
              Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
              Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe bridge, welke?

                Dat weet ik zo nog niet...tegenwoordig met die nieuwe 1' sensoren en de betere optiek komen ze zwaar dicht in de buurt van een reflex...

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe bridge, welke?

                  Ach,

                  De keuze voor een bepaald type camera is voor iedereen anders - en afhankelijk van de "behoefte".
                  Ik ben onlangs overgestapt van de Canon 5DMkII + een hele set L-lenzen naar de Fuji X-T1 omdat die gewoon beter past bij mijn soort fotografie en mijn rug/schouder.
                  Maar daarnaast heb ik ook een Sony DSC-HX300 "bridge".
                  Als ik die bijheb beschik ik zowel over een 24mm als over een 1200mm en dat voor een vrij "compacte" camera.
                  No nonsens - geen gewissel - één toestel bijhebben - kortom, als ik het simpel en eenvoudig wil houden.

                  Leuk dus voor vakantiefoto's en ocasionele opnames. Die bridge ligt thuis ook altijd "in de aanslag" voor in geval dat ...
                  Maar, als het om perfectie, ruisarm en hoge kwaliteit moet gaan, dan kies ik voor de Fuji.

                  Keuzes ... Moeilijk hé

                  Ach ja, er stond gisteren een mooie maan ... Even de Sony HX300 genomen ...


                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe bridge, welke?

                    Woow prachtig Jaja....toch wel mooie plaatjes uit die sony
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe bridge, welke?

                      Hallo Templar,

                      Dank je wel ...
                      En voor wie er nog moest aan twijfelen, .... Allemaal full-size, zo uit de camera, onbewerkt, puur, ...
                      Barcelona/omgeving met de HX300

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe bridge, welke?

                        Ik heb het hier allemaal nog eens nagelezen en zeker bekeken, (foto's Barcelona), en eerlijk gezegd, ik weet het niet.
                        Er zitten natuurlijk een pak leuke foto's tussen, dus over de kwaliteit ga ik niets zeggen.
                        Maar als architectuur fotograaf blijf ik toch bij mijn beide Nikon's.
                        In groothoek heb je altijd vertekening, maar dat los je dan op in PS, ze hebben trouwens hun perspectivische filter nog eens aangepakt, werkt een stuk beter nu.
                        Ik heb vroeger ook met een bridge gewerkt, nml de FujiFilm HS30 EXR.
                        Ik heb het ding een tijdje geleden verkocht.
                        Mij gaat er niets boven een spiegelreflex en ik denk dat jullie veel gaan moeten doen om mij van gedacht te doen veranderen.

                        Groetjes aan iedereen.
                        JPVD fotografie
                        Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
                        Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe bridge, welke?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                          Woow prachtig Jaja....toch wel mooie plaatjes uit die sony

                          Ik stond eerder wat weigerachtig om opnieuw een Sony te kopen, maar zou hem nog wel eens terug op mijn lijstje durven zetten. Altijd dik tevreden geweest over wat uit dat toestel kwam (DSC-H50).

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe bridge, welke?

                            Hallo,

                            Wie spreekt er hier "van te doen veranderen"?
                            In mijn relaas hierboven heb ik ook gezegd dat ik voor het "zeer serieuze werk" mijn Fuji X-T1 bovenhaal.
                            Maar voor een groot aantal fotografische toepassingen is een bridge ook zeker geschikt.

                            Jaja

                            Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
                            Mij gaat er niets boven een spiegelreflex en ik denk dat jullie veel gaan moeten doen om mij van gedacht te doen veranderen.

                            Groetjes aan iedereen.
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe bridge, welke?

                              Vergissing door dubbele post
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe bridge, welke?

                                Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
                                Maar als architectuur fotograaf blijf ik toch bij mijn beide Nikon's.
                                In groothoek heb je altijd vertekening, maar dat los je dan op in PS,
                                Hoe bedoeld u ? Verklaar eens nader?
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X