Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Body

    Hoi, heb de CANON EOS 5 D Mark IV? Heeft iemand ervaring met de 5D Mark?? Heb nu een EOS 70 D ,heb niet echt veel ervaring met proffessionele camera body, Kunnen jullie wat tips geven?? Qua instellingen enzo?? Waar moet ik zeker op letten? Ben gek van natuur en dieren dus bedoeling om daarin verder te doen, foto's tonen mag met wat uitleg over de instellingen ervan? Dank je!!!

  • #2
    Re: Nieuwe Body

    Kunnen jullie wat tips geven?? Qua instellingen enzo??
    Ik vind dit een heel merkwaardige vraag... jij bent toch de gene die met het materiaal wat je ter beschikking staat, foto's te trekken? Instellingen e.d. zijn zeer persoonsgebonden. Gebruik je creativiteit om de beelden te creëren welke jij voor ogen hebt!

    Tip: zoek het net af naar natuur/landschapsfotografen welke voorzien in gerelateerde workshops, daar kan je al heel wat van opsteken. Je kan natuurlijk ook sites als Flickr/500px/.../... afspeuren naar foto's die jouw aanspreken en bekijken hoe deze tot stand zijn gekomen.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Body

      Zou voorstellen om up te graden, want veel stelt dat nu niet voor.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Body

        Gebruik AV / TV en of de M stand. Voor de rest geen van de standen op de 5D Mark IV.
        Voor de rest, probeer je toestel uit. Maak foto' s met verschillende instellingen van hetzelfde onderwerp. En ontdek wat de instellingen doen met je foto' s.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Body

          en.... lees de gebruiksaanwijzing: staan al veel dingen in.
          (s' avonds aan tafel met een te portretteren voorbeeld en gebruiksaanwijzing gebruiken om van alles te testen).

          Wat je ook kunt doen is je aansluiten bij een fotoclub of een fotocursus volgen.

          Voor landschapsfotografie best AV of M, natuur/dieren TV, en de gepaste objectieven natuurlijk...
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Body

            Als je gewend bent van met de "volautomatische" standen (portret, landschap, ...) te werken op je 70D, zal de leercurve steil zijn met een EOS 5D "eender welke mark", want 5D (I, II, III of IV) is een professioneel toestel dat deze standen niet meer heeft.
            Maw. je moet zelf kunnen inschatten of je best Av of Tv gebruikt (en welke waarden), welke focuspunten, AF methode (Single, continu, ...) , belichtingsmethode (spot, matrix, ...) etc...
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Body

              hou je 70d en volg een paar lessen. als je zo'n vraag moet stellen kan je beter een iets simpeler toestel kopen. tenzij je super hoge iso nodig heeft is een full frame niet meteen een vereiste. Ik weet niet meteen wat gerief je al hebt maar ik zou eerder investeren in andere lenzen dan in een nieuwe body. een goeie tele type 100-400 mkII van canon voor wat dieren, mss een 100 l macro voor de kleine diertjes en een 10-20 wide angle voor de leuke landschappen. alles samen kost het evenveel als een 5d4.

              Ps dit is mijn persoonlijke mening. Uiteindelijk doet iedereen wat hij zelf wil, zeker met je eigen centen.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Body

                Begin eens wat te oefenen.

                Ik gebruik meestal de stand P. Ik weet dat velen dat de prutserstand noemen, maar het werkt gewoon sneller voor mij in wisselende omstandigheden.

                Ik kijk welke speed en diaphrag de camera kiest, en met het frontwiel pas ik aan. Met het rear wieltje pas ik dan de belichting aan naar de waarde die ik denk nodig te hebben.

                En om nu ineens een hele glasbak bij te kopen....
                begin met één topper, een 24-70 f2.8 of een 70-200 f2.8 of 4.0.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Body

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En om nu ineens een hele glasbak bij te kopen....
                  begin met één topper, een 24-70 f2.8 of een 70-200 f2.8 of 4.0.
                  Een 70-200 zal het al niet worden:
                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment

                  Working...
                  X