Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw toestel

    Beste, wat denken jullie van het volgende toestel dat ik kan aankopen voor 145 €
    http://www.kobishi.nl/Nederlands/Index_nl.htm

    Graag tips of ik dit toestel kan aankopen, het is mijn eerste digitaal toestel en het zou hoofdzakelijk gebruikt worden voor reis en vermaak!

    Bedankt,
    Bart

  • #2
    ik denk dat je best ietsje duurder gaat en een "goed liggend" merk neemt...
    http://users.pandora.be/ziod
    DigiCam Shopping help...

    Comment


    • #3
      Het hangt er een beetje vanaf welke soort foto's je wilt nemen. Als je erg gesteld bent op scherpe en natuurlijk uitziende foto's dan kan ik je alleen aanraden zo een toestel te kopen nadat je effectief foto's ervan gezien hebt op je scherm (dus je moet het eerst mogen uitproberen). Mijn eerste toestel was een HP315. Dit toestel maakte ondanks de 2MP "mechanisch" uitziende foto's. Ik vermoed dat dit te maken had met een kwalitatief slechte lens. Achteraf bekeken bijna te vergelijken met van die wegwerpcamera's. Het had geen optische zoom, alleen maar een digitale zoom. Eigenlijk is dit bij goedkope camera's prul. Want alle beeldfouten worden daardoor nog eens extra versterkt. Waar je ook rekening mee moet houden is de shutterlag. Dit is als ik het goed voorheb (verbeter mij moest het niet zo zijn) de tijd die het toestel nodig heeft tussen het moment van het indrukken van de ontsluiterknop en het moment dat het beeld effectief op de drager wordt vastgelegd. Als deze te lang is, dan mis je eigenlijk het beeld dat je had willen "schieten". Nu weet ik niet hoe het met dat toestel zit, maar moest dit te lang zijn dan kun je er eigenlijk ook geen "snapshots" mee maken. Zo toestellen, met een lange opneemtijd, zijn dan alleen maar goed om zoals in de goede oude tijd foto's te nemen van mensen die mooi poseren

      Mvg
      Patrick
      Mvg
      Patrick
      Fuji S602Z

      Comment

      Working...
      X