Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet originele sony batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet originele sony batterij

    Via ebay vond ik een goedkopere niet originele sony NP-BG1 batterij. Mijn Sony DSC-W170 toestel zegt echter 'gebruik uitsluitend een geschikte batterij' en valt uit. Hetzelfde probleem heb ik met een niet originele sony NP-FT1 batterij en een Sony DSC-T10 toestel. De toestellen werken wel eventjes maar het is al snel duidelijk dat Sony wilt dat er enkel originele Sony batterijen gebruikt worden. De verkoper zegt dat dit verboden is in de UK wegens gedwongen verkoop, maar in sommige Europese landen wel mogelijk is. Weet er iemand een oplossing ? Hij spreekt van de firmware te veranderen. Is dit mogelijk ? Waar is er daar iets over te vinden. Met google vind ik niets. Is dat niet gevaarlijk ?

  • #2
    Re: Niet originele sony batterij

    Doe die nep batterij nu eerst maar eens een aantal keren geheel opladen, je zult zien dat er dan geen verschil is.

    Comment


    • #3
      Re: Niet originele sony batterij

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Doe die nep batterij nu eerst maar eens een aantal keren geheel opladen, je zult zien dat er dan geen verschil is.
      Volgens TS komt deze vermelding op zijn scherm, enkele keren op en ontladen zal daar weinig aan veranderen vrees ik.

      Het moet zijn dat orriginele Sonny batterijen een schip hebben die communiceren met het toestel, sommige printers hadden dit ook met bepaalde inktpatronen, maar of dat verboden is

      Om zomaar in de firmware te gaan wijzigen voor een batterij is wel riskant dacht ik, maar als het echt verboden is moet Sony dat zelf oplossen, desnoods dreigen met gerechtelijke stappen.

      Comment


      • #4
        Re: Niet originele sony batterij

        Nu wil het geval dat ik die nep batterijen ook heb, en die werken prima.

        Comment


        • #5
          Re: Niet originele sony batterij

          Zou me verwonderen dat men de producent controleert, maar is niet onmogelijk. Lijkt mij meer waarschijnlijk dat de battery niet het verwachte vermogen kan leveren.
          Zou voor beide batterijen eens vergelijken, het aantal Wh of het aantal maH, natuurlijk moet de spanning (V) ook gelijk zijn.
          Waarschijnlijk is er een te grote spanningsdaling bij het aanschakelen van het toestel

          Comment


          • #6
            Re: Niet originele sony batterij

            Ik heb voor mijn Sony een aantal 'nep-batterijen' . Ze werken perfect en hebben nog nooit een probleem gegeven (ze gaan zelfs iets langer mee dan de Sony batterij, ironisch maar waar). Het kan natuurlijk altijd dat er iets mis is met een batterij die je koopt maar het zou mij zeer serk verbazen dat nepbatterijen bedoeld voor een specifiek toestel neit zouden werken...

            Comment


            • #7
              Re: Niet originele sony batterij

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

              Het moet zijn dat orriginele Sonny batterijen een schip hebben die communiceren met het toestel, sommige printers hadden dit ook met bepaalde inktpatronen, maar of dat verboden is
              liefst geen valse berichten de wereld in sturen

              Comment


              • #8
                Re: Niet originele sony batterij

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                liefst geen valse berichten de wereld in sturen
                Wat is er mis puerte lees eerst eens goed wat TS schrijft in zijn eerste bericht.
                Mijn Sony DSC-W170 toestel zegt echter 'gebruik uitsluitend een geschikte batterij'
                Als dat op zijn toestel komt, hoe komt het dan dat het toestel dat kan identificeren

                En lees ook eens wat je hier zelf schrijft.

                Zou me verwonderen dat men de producent controleert, maar is niet onmogelijk
                En als je het soms over die printer hebt, een HP cp1700 A3+ kijkt zelfs naar de datum van de inktvullingen, probeer er ook maar eens andere in te zetten, het is zelfs zo erg dat je inktpatronen van HP zelf maar tot een bepaalde datum kan gebruiken, ook al zijn deze nog vol.
                Last edited by Guest42; 5 juli 2008, 05:53.

                Comment


                • #9
                  Re: Niet originele sony batterij

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  En als je het soms over die printer hebt, een HP1700 A3+ kijkt zelfs naar de datum van de inktvullingen, probeer er ook maar eens andere in te zetten, het is zelfs zo erg dat je inktpatronen van HP zelf maar tot een bepaalde datum kan gebruiken, ook al zijn deze nog vol.
                  Epson is begonnen met dat chippen ... dat van de HP is nieuw voor mij, ik bedoel van die datumcheck ... dus vooraf vooralleer aan te kopen checken hoe het zit met het dongelen van de inktcartridges en eventueel gewoon niet kopen ... de fabrikant laten zitten met zijne rommel en ergens een goede oude tweedehandse kopen die al dat gedongel niet heeft.
                  Nieuw voor mij is ook het dongelen van de batterij van een Sony compact ... voor zover ik weet bij Canon nog niks gedongeld ... maar ik zeg wel voor zover ik weet

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niet originele sony batterij

                    Bij sony-camera's is het inderdaad het geval dat niet alle accu's willen werken. Inderdaad zit er een chip in de accu welke moet kunnen communiceren met de chip in de camera. Deze wisselen steeds van code waardoor ie het soms wel kan doen maar daarna ook zo ineens niet. Net een frequentiewisseling bij scanners en portofoons.
                    Een hoop ouwe zooi
                    www.rbfoto.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Niet originele sony batterij

                      Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                      Inderdaad zit er een chip in de accu welke moet kunnen communiceren met de chip in de camera
                      ... bij een lithiumbatterij moet die chip zich alleen bezig houden met de cellen, niets meer is nodig en nuttig ... dongelen is er teveel aan ... cameras met gedongelde batterijen niet kopen ... mijne compact is een Ixus 700, gemaakt van 2 defekte die ik voor een appel en een ei gekocht heb op een zoekertjessite ... ik heb nog een derde gekocht en recent was er eentje gratis te krijgen met alle toebehoren ... ik heb nu een tweede ganse en 2 voor spare parts ... incl. spare laders en nog enkele gezonde originele batterijen ... dat ding heeft met 7 miljoen pixels op zo'n kleine chip er eigenlijk al teveel, dus nieuwere compacts geven alleen nog meer ruis met de huidige stand van de techniek.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Niet originele sony batterij

                        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                        ... bij een lithiumbatterij moet die chip zich alleen bezig houden met de cellen, niets meer is nodig en nuttig ... dongelen is er teveel aan ... cameras met gedongelde batterijen niet kopen ... mijne compact is een Ixus 700, gemaakt van 2 defekte die ik voor een appel en een ei gekocht heb op een zoekertjessite ... ik heb nog een derde gekocht en recent was er eentje gratis te krijgen met alle toebehoren ... ik heb nu een tweede ganse en 2 voor spare parts ... incl. spare laders en nog enkele gezonde originele batterijen ... dat ding heeft met 7 miljoen pixels op zo'n kleine chip er eigenlijk al teveel, dus nieuwere compacts geven alleen nog meer ruis met de huidige stand van de techniek.

                        Bij Sony gaat die vlieger dus niet op. Daar zit dus wél een stukje software in welke met de camera communiceert en 3rd party-accu's weigert.

                        Overige merken gaat vrijwel probleemloos maar Sony is een ramp.
                        We hebben in de winkel ook Sony accu's van een wit merk gehad maar die kregen we of gelijk terug of binnen een maand. Allemaal met het welbekende scherm.
                        Last edited by rooney; 9 oktober 2008, 11:46.
                        Een hoop ouwe zooi
                        www.rbfoto.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Niet originele sony batterij

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          liefst geen valse berichten de wereld in sturen
                          Bij Sony gaat die vlieger dus niet op. Daar zit dus wél een stukje software in welke met de camera communiceert en 3th party-accu's weigert.

                          Overige merken gaat vrijwel probleemloos maar Sony is een ramp.
                          We hebben in de winkel ook Sony accu's van een wit merk gehad maar die kregen we of gelijk terug of binnen een maand. Allemaal met het welbekende scherm.
                          Nu hoor je het eens van een ander puerto.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Niet originele sony batterij

                            Aan de batterijen zal niets schelen. Ik heb zo'n niet originele batterij ook gekocht voor mijn dvd-cam, die kan blijkbaar niet het onderscheid maken tussen originele sony en een niet originele sony batterij. Maar nu, met 2 recente digitale fototoestellen gaat het ineens fout. De fout zal bij sony liggen die niet wil dat je er niet-originele batterijen insteekt. Ik ben niet van zin sony te vragen, omdat ik toch een preek zal krijgen over het gevaar van niet originele sony batterijen. Die staat trouwens al op de sony site. Ik was enkel op zoek naar een mogelijkheid om dit simpel op te lossen, mocht dit natuurlijk bestaan. Maar als dat niet mogelijk blijkt, zal er niets anders opzitten dan een originele sony batterij aan te schaffen die minimaal 35 euro duurder is. Alvast voor de reacties, maar een oplossing zat er niet tussen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Niet originele sony batterij

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Nu hoor je het eens van een ander puerto.
                              Arrogantie wordt ooit wel eens bestraft.
                              Meer hoeft niet gezegd te worden.
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X