Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nemen of laten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nemen of laten

    Ik kan een Nikon D3400(15000 clicks) + lens Tamron 17-50 F2.8 Di II 2de hands kopen. Beide zijn ongeveer 1 jaar. Voor 650€.
    Is dit een aanrader of ga ik voor nieuw. Ik heb ondertussen ergens gelezen dat een Nikon van de D3000-reeks max een 31000 à 35000 clicks kan doen.
    Wat is jullie mening?
    Last edited by Kris Annaert; 7 mei 2018, 07:01.
    Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR f3.5-5.6G DX AF-S + Nikon 55-300mm VR f4,5-5,6G ED AF-S DX + SB-700

  • #2
    Re: Nemen of laten

    En wat is jouw mening zelf?

    Als je dit vergelijkt met de nieuw prijs, dan zou ik toch weten wat ik moet doen.


    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Nemen of laten

      Die lens is echt wel goed, en als beginnerscamera zal die Nikon wel volstaan zeker.
      De lens is ca 300€ waard, dus je betaalt 350€ voor die body.

      Comment


      • #4
        Re: Nemen of laten

        Je moet ook eerst nadenken over waar je naartoe wil met fotografie.

        Ga je eerder een korte lichtsterke lens gebruiken, of ben je meer geintereseerd in een groter zoom bereik.




        --
        mlap.
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: Nemen of laten

          Zelfs als je met tele wil spelen, dan is die 17-50 nooit verloren.
          Op familiefeestjes, en een landschapje gaat deze lens zijn dienst wel bewijzen.

          Ik denk dat ca 90% van mijn foto's met die lens gemaakt worden.

          Comment


          • #6
            Re: Nemen of laten

            Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
            Je moet ook eerst nadenken over waar je naartoe wil met fotografie.

            Ga je eerder een korte lichtsterke lens gebruiken, of ben je meer geintereseerd in een groter zoom bereik.




            --
            mlap.
            T.T.
            Momenteel heb ik een Nikon D3100 met kit 18-55 en prime 35mm F1.8. De prime heb ik aangeschaft omdat die licht gevoeliger is. De D3100 reageert nogal traag naar mijn mening en ben op zoek naar een ander toestel. En zou in de toekomst eventueel nog een 17-50 F2.8 wensen aan te schaffen.
            Het toestel wordt gebruikt om onze spelende kinderen te fotograferen en ben onlangs begonnen met landschap fotografie. Een 10-20 of iets in die aard zit ik ook te overwegen. Alle adviezen zijn welkom.
            Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR f3.5-5.6G DX AF-S + Nikon 55-300mm VR f4,5-5,6G ED AF-S DX + SB-700

            Comment


            • #7
              Re: Nemen of laten

              Aha, dat maakt al een groot verschil.

              Op het eerste zicht zou ik nu zeggen, ga eerder voor een toestel uit de 5000 of 7000 reeks.
              Veel hangt natuurlijk van je budget af.

              Ik weet niet of d3400 de verbetering inhoud die je wenst.
              Daar moet je wat reviews voor opzoeken.

              Loop eens een winkel binnen, en probeer de d3400 eens uit.
              Dan kun je op je eigen gevoel afgaan.

              --
              mlap.
              T.T.

              Comment


              • #8
                Re: Nemen of laten

                ik vind het prijsverschil tussen nieuw en je tweedehandsprijs te klein. De body zie ik voor 450 en de lens voor een dikke 300 eurokes.
                Laten zou ik zeggen.
                Last edited by Lazy Charles; 7 mei 2018, 11:04. Reden: aanvulling
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Nemen of laten

                  Niet dat de D3400 een slechte camera is, maar een 650 euro voor een tweedehands body uit deze serie vind ik beetje erg veel geld. Ook al zit er een 17-50 F2.8 bij.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nemen of laten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Niet dat de D3400 een slechte camera is, maar een 650 euro voor een tweedehands body uit deze serie vind ik beetje erg veel geld. Ook al zit er een 17-50 F2.8 bij.

                    Zie net de body bij konijnenberg voor 414 Euro ! ? Dus daar mag wat van de prijs af !( én natuurlijk heb je garantie in een winkel )

                    Ken weinig van Nikon maar heeft zo een camera niet meer click ( je spreekt over 34000)lijkt me zo weinig !? (reden te meer om m nieuw te kopen ?)

                    Luc
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nemen of laten

                      De D3000 of D5000 reeks van Nikon kan veel meer clicks aan dan 30K hoor. Met wat geluk geraak je moeiteloos aan 100K.



                      Mvg,

                      Tommy
                      Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nemen of laten

                        Hallo Kris,

                        in goede Nederlandse winkels beide voor €775,- nieuw met 5 jaar garantie...
                        Bron: www.tweakers.nl
                        Aantal clicks wat de body kan hebben, ligt veel hoger.
                        Hier een site, welke schrijft dat de D3400 100.000 clicks kan hebben.


                        Mijn mening: een goede camera met een nog betere lens, maar deze 2e hands deal is niet zo'n goede...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nemen of laten

                          erg hoge prijs.

                          de body zou iets van 250 mogen kosten (zie: http://www.fotoversicherung.com/foto...isliste-nikon/)

                          De lens heb ik enige jaren terug zelf verkocht voor rond de 200 euro.

                          alles bij elkaar zou het dus een 400 a 450 euro mogen kosten.
                          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                          Our English website: www.kaichitravel.com
                          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                          Comment

                          Working...
                          X