|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Nog iemand met een keuzeprobleem.
Ik ga ook de stap wagen naar een spiegelreflex maar heb tientallen vragen, ik heb al heel wat lectuur doorgenomen maar geraak er niet uit. Ik zou het toestel gebruiken voor natuurfotografie (landschappen, macro, beestejs, ...)en ben ook hevige fan van rally dus hiervoor wil ik het ook gebruiken. Als beginner ben ik niet van plan om meer dan 1.000 euro te spenderen. Lichte voorkeur voor Nikon, vraag me niet waarom! Moet ik kiezen voor een minder dure body maar geld spenderen aan len(s)zen? Waar moet ik gaan om me een toestel aan te schaffen? Samengevat, welke body en welke lens? Wat raden jullie me aan |
|
|||
|
Enkel 18-55 vind ik toch wat weinig voor natuurfotografie! Je hebt minstens 200mm nodig om een deftig bereik te hebben.
Ik denk niet dat je met 1000 euro budget toekomt om een degelijk setje samen te stellen dat bruikbaar is voor natuurfotografie. - landschappen: breedhoek (elke mm telt hier) - standaard objectief - macro objectief voor de kleine beestjes - nog een tele(zoom). Als 't voor vogels is: hoe meer hoe beter! Wil je er dan nog eens rally bij doen, dan heb je iets nodig dat vrij snel kan focusseren! (duur) De D60 is beperkt doordat hij geen AF-motor heeft. Er kan dus niet om't even welk objectief worden gebruikt.
|
Kijk ook eens naar Nikon D80 + AF-S 18-55mm VR €549 + Nikon AF-S 55-200mm DX VR F/4.0-5.6 ED iF € 217 samen dus € 766 hier kun je reeds heel wat mee. Reken daarbij nog wat voor geheugenkaartjes en een tas enzo en je € 1000 budget zal bijna op zijn.
Wil je Makro zul je toch moeten denken aan bijv: een Sigma 105mm F/2.8 EX DG Macro 1:1 - Nikon (AF / DX), die kost € 365 (dat wordt dan weer even doorsparen). |
|
|||
|
Citaat:
Indien ik kies voor een A300, vind je gemakkelijk lenzen? |
|
|||
|
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Canon EOS 50D VS 350D met vergelijkende foto's! | Bart De Bruyn | Camera's | 40 | 26 maart 2009 01:18 |
| Hulp gezocht bij beoordelen en ontmaskeren van fake UFO fotos | Zhen | Chit Chat - Archief | 144 | 10 oktober 2006 17:49 |
| Opslag foto's | MarcFoto | Tips & Trucs | 14 | 4 augustus 2004 00:10 |
| Foto's van "Water" aub??? | pieterbie | Algemeen | 6 | 6 september 2003 09:40 |
| Eerste bestelling bij Elka Color ;-) ... resultaat | Sammeke | Algemeen | 28 | 26 december 2002 23:07 |
![]() |