Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtelijke Foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtelijke Foto's

    Beste mensen,

    ik ben nog redelijk nieuw in de digitale fotografie. Ik heb me laatst een digitaal fototoestel gekocht, een Canon Powershot A40.
    Nu, ik zou graag weten hoe je foto's trekt wanneer het buiten donker is.

    Ik heb het al geprobeerd, en ik krijg niet veel meer dan zwart op m'n foto.

    MVG

    Kockel

  • #2
    Heb je geen stand op je toestel om nachtopnamen te maken ?
    Neem een langere sluitertijd, hogere iso-waarde.
    Ik heb er nog niet veel ervaring mee maar dat zijn wel 2 zaken waarmee je al verbetering zou moeten zien denk ik.
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment


    • #3
      hallo,

      ik ben ook eigenaar van de canon powershot a40.
      Voor nachtelijke foto's kies je ofwel auto met flash maar dan 'flash' je alle sfeer etc weg.
      Op http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=24598 zie je een voorbeeld van een nachtfoto, is dit ongeveer wat je bedoeld? Deze heb ik getrokken in p-stand, spotmeting, aiaf uit, verschillende iso-waarden getest en vooral: op statief! Je kan ook in M- stand doen en zelf sluitertijd en diafragma kiezen. Beetje proberen en je ziet wat je het beste uitkomt. Nog veel plezier!

      Tom
      --Canon PS A40--
      --BD0180BE--

      Comment


      • #4
        Originally posted by dentomme
        hallo,

        ik ben ook eigenaar van de canon powershot a40.
        Voor nachtelijke foto's kies je ofwel auto met flash maar dan 'flash' je alle sfeer etc weg.