Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitorvraagje

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monitorvraagje

    Hallo,

    Ik ben dringend op zoek naar een nieuwe monitor - mijn oude hp laat het meer en meer afweten...

    Bedoeling is deze dagelijks te gebruiken op kantoor.

    heeft er iemand enig idee welke de beste koop is voor een budget ergens tussen 300 en 600 euro - lcd of klassiek ??

    Is de kwaliteit van deze laatste wel voldoende voor dagelijks langdurig gebruik ?

    Ik dacht het nodige aan te kopen bij tones - dat is in de buurt en heeft blijkbaar - gelet op de lovende reacties op het forum - wel een goede naam.

    geert

  • #2
    Ik prefereer nog altijd een CRT boven een LCD scherm.
    Momenteel werk ik met een IIYAMA Vision Master Pro 454.
    En ben daar zeer tevreden van.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3

      thx voor de reply !

      is die kwaliteit van een lcd scherm eigenlijk onvoldoende voor dagelijks gebruik of alleen voor specifieke grafische toepasingen ?

      geert

      Comment


      • #4
        Hoi,

        Ik heb een Iiyama lcd scherm van 17 inch en daar betaal je nu ongeveer 600-700 euro voor. Perfect beeldscherm! Heel rustig voor je ogen. Rustiger dan CRT. Verschillende kennissen hebben er ook een en zijn er zeer tevreden over.
        Mocht je toch CRT doen doe dan Iiyama. Die zijn heel goed en heeft goede service. Als je monitor kapot is halen ze hem op en geven een vervangende.

        Succes!
        Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

        Comment


        • #5
          'k zou alleen maar voor TFT gaan als je weinig ruimte hebt
          ik prefereer ook CRT boven TFT
          'k heb zelf al enkele jaren een Iiyama Vision Master Pro 450 (19")
          vree content van (in den tijd 27.000 voor betaald)
          en een goeie TFT van iets groter formaat kost veel meer dan een goeie 19" CRT

          1600*1200 aan 85Hz in true color (LCD ???)

          en ik hou ook ni van die beperkte zichthoek
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Ik ben tevens in bezit van een 19'' iiyama CRT scherm en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. En ik weet van een eerder verschenen topic over een gelijkaardige vraag dat er hier op dit forum veel zijn met een iiyama en ik heb er nog geen horen klagen.En omdat je zegt dat je het dagelijks gaat gebruiken op kantoor heb je toch een deftig scherm nodig hé, wel ,niet twijfelen go for iiyama! En nu mijn commisiegeld gaan opstrijken zie
            Groeten
            Erwin
            Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
            http://album.zoom.nl/user/lindberg/

            Comment


            • #7
              Hoi

              Ik werk thuis op een 15" TFT van Philips en wil voor geen geld meer terug naar mijn oud crt scherm.

              Comment


              • #8

                Ik werk dual-monitor: een 19" CRT en een 19" TFT. Foto's ogen veel beter op de CRT, maar tekst is dan weer haarscherp op de TFT. TFT is idd ook veel minder vermoeiend, zelfs met een hoge refresh-rate van de CRT blijft dat toch nog zo.

                mvg,
                Tom

                Comment


                • #9


                  Ik werk (voor mijn ogen helaas) voornamelijk met tekst, dus dan is een TFT-scherm minder vermoeiend voor de ogen dan een CRT (hetwelk dan weer beter is voor grafische toepassingen) ?

                  Comment


                  • #10

                    Absoluut.

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou ook voor een TFT scherm kiezen...
                      Maar als je budget 600 Euro is kan je misschien toch een CRT kiezen, dan heb je meer waar voor je geld.
                      Een goede TFT 18 of 19 inch kost 't dubbele.
                      Ja, je hebt al TFT's aan 600 Euro, maar die kunnen dan weer niet op tegen een CRT monitor van hetzelfde bedrag.
                      Maar voor bureau werk zijn die goedkope TFT's wel goed, maar niet voor fotobewerking, filmbewerking, games enz...

                      Comment


                      • #12
                        Een TFT is zeker minder vermoeiend. Ik computer veel thuis omdat ik ziek ben. En heb ook nogal last van mijn ogen en ik merk het meteen als ik bij een ander op een CRT scherm kijk. Dat is pijnlijker voor mijn ogen.
                        Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                        Comment


                        • #13
                          ik heb gisteren al wat info aan tones gevraagd over de beste koop voor die prijs. (als ze nu ook nog eens zouden antwoorden...)

                          Die tft hoeft nu echt geen 18 of 19 inch te zijn en als een kleinere tft nog altijd beter is voor de ogen, dan schaf ik mij er zo wel één aan.

                          De CRT zal dan voor thuis zijn - waar ik wel wat meer 'klooi' met foto's e.d.

                          Geert

                          Comment


                          • #14
                            Hehe ik had hier een tijdje geleden ook een topic over gestart. Awel kdacht toen van ne Iiyama CRT te kopen, maar ondertussen heb ik de mogelijkheid gekregen via een andere weg met een leuke korting schermen van Samsung kopen. Ik denk dat ik me toch een tft ga aanschaffen hoor, leuker voor de ogen en bespaart heel wat ruimte. Ik ben vooral geïnteresseerd in de SyncMaster 172T ... hij biedt een contrastratio van 500:1, 250cd/m² en is een 17''. Ik denk dat hij met die goede contrastratio en een dotpitch van 0.26 toch wel zal meevallen (voor een tft zeker) voor fotobewerking en heel zeker voor het gewone officegebruik. A propos, mijn huidige Dell monitor heeft ook een dotpitch van 0.26 dus hiermee ga ik niet achteruit. Moest de prijs toch nog tegenvallen ga ik gewoon voor de 959NF, een volledig platte 19'' crt die in enkele reviews zelfs vóór de Iiyama Vision Master Pro454 uitkwam. Prijs van de 172T tft is ongeveer 815 EUR in de winkel, dat valt toch nog wel redelijk mee voor een laatste nieuwe tft.

                            Een vraagje ... die contrastratio bij een tft ... wat wilt dat eigenlijk zeggen? Ik vind nergens een echt goede uitleg hierover

                            :: http://www.dpix.be ::

                            Comment

                            Working...
                            X