Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

    Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
    Nu die tamron zit ook rond de 700 euro. Dat is dan ongeveer evenveel als die Panasonic... Nu die Panasonic heb ik nog niet in het echt gezien. Kan goed zoijn dat als ik die zie, het meteen over en out is, als die mij niet aanstaat.
    Ik vind nog steeds dat een fototoestel goed in je handen moet liggen.
    Sent from my iPad using Tapatalk
    't Kan ook zijn dat je op slag verliefd bent...op de FZ1000. Zo was het bij mij.
    Rudi

    Comment


    • #32
      Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Ja dat grapje kost meer dan 2000 euro, sponsor je mij??


      Sent from my iPad using Tapatalk
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #33
        Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

        Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
        't Kan ook zijn dat je op slag verliefd bent...op de FZ1000. Zo was het bij mij.
        Rudi
        Ja, ik probeer mezelf te overtuigen dat ik nu daar geen geld moet aan uitgeven... Ik moet het hier thuis nog verkocht krijgen ook. Lol


        Sent from my iPad using Tapatalk
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #34
          Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

          Wat mij het hardst stoort aan die superzooms zijn die diafragma-openingen.


          Sent from my iPad using Tapatalk
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #35
            Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

            Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
            Ja dat grapje kost meer dan 2000 euro, sponsor je mij??


            Sent from my iPad using Tapatalk
            Was ook als grap bedoeld.
            Neen ... ik blijf erbij... de FZ1000 is je camera
            Als alternatief de RX10.
            Er is ook nog de Stylus 1.. ok een kleine 1 1/7 sensor maar zolang je niet in de hoge iso gaat is de beeldkwaliteit goed.
            28-300 en 2.8. Zeer compact.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #36
              Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Ik had vorige week ook al zoiets voorgesteld, die Tamron 28-300 is helemaal niet zo slecht, vraag me zelfs af of die Panasonic beter zal doen eigenlijk... Voor de omvang en het gewicht , tja , die Panasonic is nu ook niet direct een kleine handige camera te noemen hé.
              Mij lijkt dit nog steeds de meest voor de hand liggende optie , althans zo denk ik er over...

              De 5DII met 28-300 is groter dan de FZ1000 en weegt nog eens een halve kg meer.
              De FZ1000 Lens heeft een groter bereik 25-400 en is 2.8-4.0

              Daarentegen is de 5DII beter... maar de Tamron lens ? .. dat weet ik niet... maar ik betwijfel het.

              Het is idd een alternatief en iets goedkoper.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #37
                Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

                Ja, voor het verschil in prijs moet ik het niet doen. Als ik een geschikte superzooms zou vinden die stukken goedkoper is, vind ik het niet zo erg om wat kilo's mee te nemen. Het gaat er me dan gewoon om dat ik 1 body en 1 lens bijheb en daarmee verder kan.

                Is die mogelijkheid er niet, dan hoop ik een geschikte comptactere camera te vinden.

                De systeemcamera's vallen af, want dan ga ik binnen de kortste keren toch weer meer lenzen zitten kopen en dan ben ik weer terug bij af.

                Maar in beide gevallen zit ik dus weer rond dezelfde prijs te schommelen, die ik op zich eigenlijk te veel vind voor zo'n 'erbij' ding. Maar ik vrees dat het dus een goeie 700 - 800 euro uitgeven zal zijn of toch heel de hannekensnest meezeulen.

                Eens zien wat mijn hubby ervan denkt... Als hij al mijn materiaal gaat zien liggen, zal hij al gauw 700 euro niet veel meer vinden zekers. :-)






                Sent from my iPad using Tapatalk
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment


                • #38
                  Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

                  Haal je een Panasonic fz200, zo'n 350 euro ongeveer. http://www.panasonic.com/nl/consumer...-fz200egk.html

                  Prima vakantie-ding en ruim binnen budget.

                  Iemand die daar vanalles over kan zeggen en tonen : https://www.youtube.com/watch?v=ixhKr3iTvIU

                  Comment


                  • #39
                    Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

                    Hou er ook nog eens rekening mee dat je met de FZ1000 goede macro eigenschappen hebt. (0.45 of in de buurt + zoom macro )
                    4K extra. Lichter, kleiner, meer bereik.

                    Tja de keuze zal je toch zelf moeten maken.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #40
                      Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

                      Ik heb beide camera's. De FZ200 is een goed toestel, maar kan zich
                      natuurlijk niet meten met de FZ1000. Er is dan ook een groot prijsverschil.
                      Rudi

                      Comment


                      • #41
                        Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

                        Hallo,

                        Een Sony HX400 al overwogen?
                        Superzoom met bij goed licht voldoende beeldkwaliteit...
                        En zeer betaalbaar... (24-1200mm)

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

                          Ja, het zit zo dat ik het toestel ook graag zou willen gebruiken voor binnen, snelle shots van de kinderen als die iets grappigs aan het doen zijn en dan sus liefst maximale kwaliteit en lichtsterkte.
                          Als ik dan zie dat die superzooms aan de telekant Max 5.6 zijn, dan vind ik dat weinig. Plus bedacht ik me gisteren, als ik zo'n niet zo lichtsterke superzooms zou hebben, dan ga ik sowieso de 50 mm 1.4 meenemen en als ik die dan bijheb kan de 100 mm ook best mee en voor ik het weet heb ik weer veel te veel bazaar bij. En nu begint die panasonic 1000 toch wel wreed hard mijn ogen uit te steken.
                          Temeer omdat mijn bezwaren vaak ongegrond zijn: zoomen met een knopje vind ik Laar niks, maar de ring van de panasonic is in te stellen als manuele scherpstelling of zoom. Dus ja...
                          Plus hij is lichtsterker dan de superzooms en als ik zo'n objectief koop, koop ik er meteen een uv filter bij en dan kost zo'n ding al niet veel minder. Dus daarvoor moet ik het ook niet doen.


                          Sent from my iPad using Tapatalk
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment


                          • #43
                            Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

                            Ik ga die Sony ook nog eens bekijken


                            Sent from my iPad using Tapatalk
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                            Comment


                            • #44
                              Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

                              Ik nam gewoon je 400D met de 24-70 en de EFS 55-250 mee op reis, in vergelijking met alle andere voorstellen hier is dat gewoon de goedkoopste oplossing, toch licht genoeg en dan kun je de 500 Euro aan andere leuke dingen spenderen.
                              Als je dan toch betere kwaliteit wil, nogmaals met twee kinderen en hun actie, neem dan gewoon de 5D mee, maar dan moet je naar mijn gevoel toch investeren in een 70-300. Een 5D en twee lenzen, zeker als je ter plaatse een wagen hebt is echt geen probleem.
                              Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                              Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                              Comment


                              • #45
                                Re: Moeilijke keuze - compact - bridge - systeem - reflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                                Ja, het zit zo dat ik het toestel ook graag zou willen gebruiken voor binnen, snelle shots van de kinderen als die iets grappigs aan het doen zijn en dan sus liefst maximale kwaliteit en lichtsterkte.
                                Als ik dan zie dat die superzooms aan de telekant Max 5.6 zijn, dan vind ik dat weinig. Plus bedacht ik me gisteren, als ik zo'n niet zo lichtsterke superzooms zou hebben, dan ga ik sowieso de 50 mm 1.4 meenemen en als ik die dan bijheb kan de 100 mm ook best mee en voor ik het weet heb ik weer veel te veel bazaar bij. En nu begint die panasonic 1000 toch wel wreed hard mijn ogen uit te steken.
                                Temeer omdat mijn bezwaren vaak ongegrond zijn: zoomen met een knopje vind ik Laar niks, maar de ring van de panasonic is in te stellen als manuele scherpstelling of zoom. Dus ja...
                                Plus hij is lichtsterker dan de superzooms en als ik zo'n objectief koop, koop ik er meteen een uv filter bij en dan kost zo'n ding al niet veel minder. Dus daarvoor moet ik het ook niet doen.


                                Sent from my iPad using Tapatalk
                                Als je een lichtsterke zoom op een goedkopere bridge camera wilt, kijk eens naar de Panasonic FZ200. F2.8 over het ganse bereik van de zoom (25-600mm)
                                Rudi

                                Comment

                                Working...
                                X