Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mirrorless en weinig gewicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Mirrorless en weinig gewicht

    Met al die extra functionaliteit is het dikwijls hetzelfde hé. Wie het heeft gebruikt wil gewoonlijk niet meer zonder, en wie het nooit heeft gehad mist het zelden of nooit.

    Maar bv. aantallen FPS zeggen me op zich ook weinig.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #32
      Re: Mirrorless en weinig gewicht

      EyeAF alleen al zou ik niet willen missen.
      Ik trek vooral mensen en portretten en dat werkt buitengewoon goed.
      En dan spreek ik nog maar over de A6300, want die heeft Eye AF-C.
      Mijn A7II alleen AF-S.
      Het werkt in werkelijkheid ook zo gelijk je hier ziet:
      In this video, Gary Fong provides a hands on demonstration with the Sony a6300 and how to unlock the powerful Eye Auto Focus feature. This feature requires c...

      Comment


      • #33
        Re: Mirrorless en weinig gewicht

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Met al die extra functionaliteit is het dikwijls hetzelfde hé. Wie het heeft gebruikt wil gewoonlijk niet meer zonder, en wie het nooit heeft gehad mist het zelden of nooit.
        Misschien, maar het is gewoon software. Soms vraag je je af hoe men in godsnaam gedurende 100 jaar foto's heeft kunnen maken? En toch tracht men nu nog altijd om die beste resultaten van toen te immiteren.

        Comment


        • #34
          Re: Mirrorless en weinig gewicht

          Gaat niet alleen om de resultaten hé maar ook hoe je er geraakt. Ik zeg niet dat het niet zonder kan, en zonder AF werden vroeger inderdaad ook sportfoto's gemaakt. Maar toch liever met AF wat mij betreft.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #35
            Re: Mirrorless en weinig gewicht

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Ik trek vooral mensen en portretten en dat werkt buitengewoon goed.
            En dan spreek ik nog maar over de A6300, want die heeft Eye AF-C.
            Ik kijk er inderdaad wel naar uit om dat eens in de praktijk te testen met dat toestel. De A6300 komt normaal donderdag toe.
            De RX10-III zit qua AF een trapje lager (heb ik daarvoor ook niet gekocht), en dat merk je ook wel aan de eye AF. Soms niet iets te traag.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #36
              Re: Mirrorless en weinig gewicht

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Die eye af is toch iets waar je weinig mee kunt doen naar mijn mening
              Het gezicht moet al groot genoeg in het frame staan wil de eye AF locken

              grts
              Sieg
              Niet helemaal correct, kijk hier maar eens.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #37
                Re: Mirrorless en weinig gewicht

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Niet helemaal correct, kijk hier maar eens.
                Ok Alex, lijkt me trouwens grotendeels face detection die over gaat in eye AF en weer terug
                Moet wel zeggen dat hij snel reageerd
                Maar blijf me nog steeds de vraag stellen wat ben je ermee ??

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #38
                  Re: Mirrorless en weinig gewicht

                  Het resultaat is dat je minder gevallen hebt met de neus of zo scherp en de ogen net niet...

                  Bij f/10 ga je er natuurlijk weinig van merken .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #39
                    Re: Mirrorless en weinig gewicht

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Het resultaat is dat je minder gevallen hebt met de neus of zo scherp en de ogen net niet...

                    Bij f/10 ga je er natuurlijk weinig van merken .
                    Inderdaad maar dan moet je toch echt wel met een kleine dof beginnen werken hé
                    Met een télé lens zit je uiteraard makkelijker met maar enkele cm's scherptediepte maar met een standaard lens valt dat toch heel goed mee, zeker als je full body shots maakt
                    Maar zoals ik schreef er zal wel een markt voor zijn uiteraard en dan eerder in de portretfotografie, maar laat de meeste "nieuwe beginnende fotografen" nu net meer interesse hebben voor natuur en dieren, dat is booming business.
                    En zoals jij al schreef, je mist niet wat je nog niet gehad of geprobeerd hebt hé

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Mirrorless en weinig gewicht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Inderdaad maar dan moet je toch echt wel met een kleine dof beginnen werken hé
                      Ja, en met 1" of aps-c sensor ga je er natuurlijk minder snel last van hebben dan met full frame.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #41
                        Re: Mirrorless en weinig gewicht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Ok Alex, lijkt me trouwens grotendeels face detection die over gaat in eye AF en weer terug
                        Moet wel zeggen dat hij snel reageerd
                        Maar blijf me nog steeds de vraag stellen wat ben je ermee ??

                        grts
                        Sieg
                        Je moet op een knopje duwen om eye af te activeren. In het begin is er een wit vierkant dus dwz dat eye af niet geactiveerd is en dan gaat die over op face detection.
                        Komaan Sieg, wat ben je ermee. Je moet zelf je focuspunt niet op het oog plaatsen. Dit is een zegen voor portretfotografen.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #42
                          Re: Mirrorless en weinig gewicht

                          Gelezen op DPreview: de adapter weegt 135 gram. Tel daar nog de 675 gram bij van de Z7 en het totaal komt op 810 gram.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Mirrorless en weinig gewicht

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Komaan Sieg, wat ben je ermee. Je moet zelf je focuspunt niet op het oog plaatsen. Dit is een zegen voor portretfotografen.
                            Ik sleur er misschien aan, maar binnenkort komt er iemand binnen bij een fotograaf en " ga daar maar zitten, kom zo terug". En de foto's zijn gemaakt
                            Net een box. Mogen we nog wat zelf doen? Ontwikkeling ok, maar al die snufjes, wat ben je ermee.Rijden zonder chauffeur, vliegen zonder piloot, enz.
                            Allemaal leuk, maar ben er niet zot van.
                            https://ggpics.be/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Mirrorless en weinig gewicht

                              De camera handelt het technische aspect af en de fotograaf het creatieve. Daar heb ik geen probleem mee.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • #45
                                Re: Mirrorless en weinig gewicht

                                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                                De camera handelt het technische aspect af en de fotograaf het creatieve. Daar heb ik geen probleem mee.
                                Helemaal mee eens.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X