Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dimage 7Hi

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Dimage 7Hi

    Hallo
    Ik heb op het ogenblik een Kodak DC210 en heb er verschillende jaren veel plezier aan gehad. Nu denk een Minolta Dimage 7Hi aan te kopen. Belangrijk voor mij is een hoge resolutie en snelle responsetijd daar ik meestal mijn dochter van 5 fotografeer en nu verschillende mooie opnames heb gemist omdat de Kodak VEEL te traag opstart en VEEL te veel tijd neemt om een beeld weg te schrijven naar schijf/kaart.
    Alvast bedankt.
    Dirk

  • #2
    Inderdaad, Minolta of Sony DSC-717

    Comment


    • #3
      Probeer eerst uit in de winkel, voordat je koopt, AL de consumer digitale cameras, zonder uitzondering!!! zijn bijzonder langzaam, zeker als je gaat vergelijken met een reflex. Het is natuurlijk maar wat je traag noemt, maar jou voorbeeld van de 5 jarige, is nu net hét probleem met de meeste consumer units, eer de camera aanstaat, de lens uitgepopt, de autofocus scherpgesteld, en de foto gemaakt, is de kans groot, dat......

      Gewoon mijn gedacht hé!
      R

      Comment


      • #4
        Originally posted by Rudy
        hét probleem met de meeste consumer units, eer de camera aanstaat, de lens uitgepopt, de autofocus scherpgesteld, en de foto gemaakt, is de kans groot, dat......

        Power on ---> Foto genomen: binnen 2 seconden met de F717. Niks lens uitpoppen...

        Danielle

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Heb 2 weken geleden een Dimage 7i aangeschaft en heb niets dan lof voor dit toestel. 7Hi zal zeker nog verbeterd zijn.
          Groeten,
          Arne
          http://www.arnesmeets.tk

          Comment


          • #6
            Is enkel het 'opstarten' van de camera traag (ttz. power on - lens ...). Hoe snel kan je afdrukken met de 7i als de camera al aanstaat ? Kan men een price-drop verwachten na nieuwjaar voor de 7Hi ?
            Zou een D100 een betere (al zij het duurdere) optie zijn ?
            Dirk

            Comment


            • #7
              Originally posted by dirkvandevelde
              Is enkel het 'opstarten' van de camera traag (ttz. power on - lens ...). Hoe snel kan je afdrukken met de 7i als de camera al aanstaat ? Kan men een price-drop verwachten na nieuwjaar voor de 7Hi ?
              Zou een D100 een betere (al zij het duurdere) optie zijn ?
              Dirk
              Als je budget een d100 toelaat, twijfel dan absoluut niet!!!!! er is gewoon geen vergelijk mogelijk.
              Rudy

              Comment


              • #8
                Kijk hier voor een overzicht van de snelheden:
                http://www.imaging-resource.com/PRODS/D7HI/D7HIA7.HTM

                Overall, the Dimage 7Hi is a pretty fast camera. The 7Hi uses the same faster autofocus system we first saw in the Dimage 7i, so shutter lag is quite a bit faster than average, even in full autofocus mode. Manual focus is also a good bit quicker than average, and prefocus shutter delay is positively blazing.
                <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                Comment


                • #9
                  Hallo,

                  Heb vlug een kleine test gedaan met mijn 7i. Vanaf het inschakelen tot het maken van de eerste foto duurt ongeveer 3 sekonden. Als hij al aanstaat, mag je een kleine sekonde tellen voordat het beeld naar de CF-kaart wordt gezonden.

                  De prijzen voor de 7Hi zullen volgens mij niet onmiddelijk zakken. Het toestel is vrij recent op de markt gekomen. Heb de 7i wel op het internet zien staan voor 1.000 EUR (www.fotoking.de) en in de winkel voor circa 1.200 EUR (Duitsland)

                  Groeten,
                  Arne

                  Op http://users.skynet.be/fruitjuice/dimage7ia1.htm kan je mijn eerste foto's bekijken. Dit weekend geschoten.
                  http://www.arnesmeets.tk

                  Comment


                  • #10
                    ik vrees dat je met een 7(h)(i) niet veel bewegende kinderen zal kunnen fotograferen ... daarvoor is hij veel te traag, wees maar zeker

                    Comment


                    • #11
                      Heb op diverse plaatsen navraag gedaan naar een 7Hi en uiteindelijk tijdens het weekend ergens eentje in voorraad gevonden. Gisteren per koerier hier bezorgd en nog geen seconde spijt van gehad.
                      Opstarten : 1 à 1,5 sec.
                      Scherpstellen 1ste shot : max. 1 sec.
                      Schrijven naar het Flash kaartje : als het ding tijd heeft, want heeft een ingebouwde buffer van 64Mb.
                      en Stephrum : traag ???? met een kortste shutter speed van 1/2000 sec. en een burst transport mode van 7 foto's/sec. kan je dit machien moeilijk traag noemen.
                      Heb maanden voorstudie gedaan en vergelijkingen gemaakt en dit was het toestel dat helemaal aan mijn behoeften beantwoordde.
                      De site die me hierbij op vlakken geholpen heeft : www.dpreview.com
                      Voor een uitgebreide review geef ik jullie graag deze link door :
                      http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage7hi/

                      Het Minolta-forum op deze site is ten andere heel leerzaam.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by scoffie
                        Heb op diverse plaatsen navraag gedaan naar een 7Hi en uiteindelijk tijdens het weekend ergens eentje in voorraad gevonden. Gisteren per koerier hier bezorgd en nog geen seconde spijt van gehad.
                        Opstarten : 1 à 1,5 sec.
                        Scherpstellen 1ste shot : max. 1 sec.
                        Schrijven naar het Flash kaartje : als het ding tijd heeft, want heeft een ingebouwde buffer van 64Mb.
                        en Stephrum : traag ???? met een kortste shutter speed van 1/2000 sec. en een burst transport mode van 7 foto's/sec. kan je dit machien moeilijk traag noemen.
                        Heb maanden voorstudie gedaan en vergelijkingen gemaakt en dit was het toestel dat helemaal aan mijn behoeften beantwoordde.
                        De site die me hierbij op vlakken geholpen heeft : www.dpreview.com
                        Voor een uitgebreide review geef ik jullie graag deze link door :
                        http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage7hi/

                        Het Minolta-forum op deze site is ten andere heel leerzaam.

                        En toch is het traag, ik heb tot nu toe nog geen enkel consumerunit gezien die echt snel was, buiten de e100rs van olympus. een reflex is véél sneller.
                        En een seconde voor een foto is echt een eeuwigheid hoor, je bent gegareandeert te laat met de sony, minolta of nikon, geloof me maar.
                        waarom denk je dat ik naar een echte reflex ga upgraden?? voor de lompe afmetingen, ?? Nee, voor de snelheid.
                        Greetz
                        Rudy

                        En euh 1/2000, of een supersnell burst mode, heeft hier niks mee te maken, de eerste shot, daar gaat het om, trouwens, 1/2000 ga je niet dikwijls nodig hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Beste Rudy,

                          Als je inderdaad niet op een paar Euro hoeft te kijken, dan is een D100 zeker de betere keuze. Voor het huis-tuin en keukengebruik is een 7(H)i meer dan goed genoeg.

                          Met wat oefen en probeerwerk zal het zeker lukken om goed te timen en bewegende kinderen op je CF-kaart te krijgen.

                          Gr,
                          Arne
                          http://www.arnesmeets.tk

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by asmeets
                            Beste Rudy,

                            Als je inderdaad niet op een paar Euro hoeft te kijken, dan is een D100 zeker de betere keuze. Voor het huis-tuin en keukengebruik is een 7(H)i meer dan goed genoeg.

                            Met wat oefen en probeerwerk zal het zeker lukken om goed te timen en bewegende kinderen op je CF-kaart te krijgen.

                            Gr,
                            Arne

                            Dat is nou net de misvatting, als je moet timen, ben je fout bezig, althans voor mij hé.
                            Wat heb je aan 1/4000, als het een seconde duurt vooraleer de fotoo gemaakt is?
                            En, er zijn ook leuke tweedehands toestellen hoor. d30 en zo, rond de 1500€
                            R

                            Comment


                            • #15
                              Met alle respect voor ieder zijn mening, maar ik vind dat hier een beetje naast de kwestie wordt gediscuteerd.
                              Om maar iets te noemen : je gaat de nieuwe auto van het jaar (Renault Mégane) toch ook niet vergelijken met een Mercedes S-kweetniehoeveel.
                              Als deze discussie gestart is met de vraag wat vergelijkbaar is met een Minolta DiMAGE 7Hi, dan blijven er - in die prijsvork - slechts een paar andere over, bvb Coolpix5700, Sony DCS717.
                              Maar om van gedachten te wisselen of een reflex-camera nu beter is dan zulke prosumer toestellen, hoeven we zelfs geen thread op te starten, vermits dit nogal evident is.

                              Comment

                              Working...
                              X