Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 40MZ-2 voor Nikon 5700

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz 40MZ-2 voor Nikon 5700

    Hallo,

    Kan iemand van jullie me vertellen of de Metz 40MZ-2 een goede combinatie is voor mijn Nikon CP5700?

    Ik begrijp dat niet alle mogelijkheden door de 5700 benut kunnen worden maar ik was benieuwd of de camera wel met de flitser kan communiceren zodat de juiste hoeveelheid licht wordt afgegeven.

    In "mijn" fotozaak vertelde men dat ook de DX flitsers niet volledig communiceren en dat de andere merken helemaal niets deden dan hard flitsen, altijd met gelijke sterkte dus.

    Weet iemand toevallig of de Metz 40MZ-2 werkt met gewone penlight NiAh batterijen? De speciale accu's voor de Nikon SB50dx maken flitsen wel erg duur.

    Hartelijk bedankt voor jullie meedenken.

    Pedro

    ============
    Nikon D70
    ============

  • #2
    En hebben ze je niet de Metz 34cs-2 voorgesteld deze zou de beste zijn voor digitale cammera's
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

    Comment


    • #3
      De 40MZ-2 kon ik van iemand overnemen.

      Heb inmiddels ook een aanbieding voor de Nikon SB50dx.
      Denk dat ik daar voor ga ondanks de hoge kosten voor de batterijen.
      Ik maak toch vooral buitenopnamen.

      Thanks!

      Pedro

      ============
      Nikon D70
      ============

      Comment


      • #4
        ackerp,

        Dat de metz flits niets anders zou doen dan hard flitsen is zeker niet waar. Ikzelf heb een Metz 54MZ-3, Deze flitser communiceert op dezelfde manier met de camera als de Nikon Flitser. Hij gebruikt de lichtsensor op de camera voor de hoeveelheid licht te bepalen.

        Het is wel waar dat de flash niet volledig TTL kan werken en dat de motorzoom niet automatisch werkt op de flash, maar dit is ook het geval bij de originele nikon flitsers.

        Buiten het feit dat ze veel duurder zijn door de speciale accu's zijn ze ook (voor hetzelfde richtgetal)veel duurder in aankoop. De Metz flitsers werken op penlight batterijen en zijn daardoor ook veel gebruisvriendelijker.

        groetjes,
        Groeten,
        Bert

        Comment


        • #5
          Bedankt voor jullie reacties.
          Ik heb inmiddels de SB50-DX op de kop kunnen tikken voor een redelijke prijs. Op de dure accu's na naar mijn idee een goede flitser voor de 5700 lees veel lovende woorden over deze flitser in combinatie met de 5700.

          Thanks!
          Pedro

          ============
          Nikon D70
          ============

          Comment


          • #6
            Originally posted by ackerp
            Hallo,

            Kan iemand van jullie me vertellen of de Metz 40MZ-2 een goede combinatie is voor mijn Nikon CP5700?

            Ik begrijp dat niet alle mogelijkheden door de 5700 benut kunnen worden maar ik was benieuwd of de camera wel met de flitser kan communiceren zodat de juiste hoeveelheid licht wordt afgegeven.

            In "mijn" fotozaak vertelde men dat ook de DX flitsers niet volledig communiceren en dat de andere merken helemaal niets deden dan hard flitsen, altijd met gelijke sterkte dus.

            Weet iemand toevallig of de Metz 40MZ-2 werkt met gewone penlight NiAh batterijen? De speciale accu's voor de Nikon SB50dx maken flitsen wel erg duur.

            Hartelijk bedankt voor jullie meedenken.


            Komt rond de Kerst op de markt, nieuwste Metz 44-MZ 2, werkt als 54 MZ-3 met lager richtgetal en zonder invulflits, werkt ook prima met CP-5700, ook gewone penlights en goedkoper dan SB 50 DX.

            Comment

            Working...
            X