Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

    de vraag is ; kan ik met de 50mp genoeg croppen om de camera's met cropsensor te evenaren, zoals de 7D en 1D mark 4 , dus zodat het onderwerp even groot op de plaat staat na bewerking .

    Comment


    • #17
      Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

      Er zijn er die beweren dat het ontwerp van Canon komt - maar dat Sony het bakwerk zou doen...

      Comment


      • #18
        Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Nikon doet toch niets anders: ze geven hun opvolgende modellen alleen een ander nummertje.
        De D800 geen uitklapbaar LCD-scherm; geen satelliet detectie; geen Wi-Fi voor afstandsbediening, pas bij de D750 werden ze enigszins wakker.
        Ze zijn bij de D800 toch gewoon begonnen bij de D700 en niet teruggegaan naar de D200, ongeveer eveb oud als de 5D.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

          Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
          Er zijn er die beweren dat het ontwerp van Canon komt - maar dat Sony het bakwerk zou doen...
          Wie de bakkerij runt zegt toch niks, maar de fabricage specs zeggen alles. NAD heeft niet eens fabriken en is slechts een ingenieursburo dat de specs opstelt, niet eens het ontwerp, en fabrikanten kunnen dan inschrijven en waar het gemaakt wordt: het past allemaal perfect bij elkaar.
          In Maleisië of Thailand staat een printerfabriek, die voor alle merken printers maakt naar hun specs, maar wel met specifieke onderdelen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

            Beelden uit dit MP-monster:

            Wat een geweldig detail niveau
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

              Bedankt voor de link David

              Images have been resized
              , toch wel spijtig, ik had graag eens de 50Mp beelden hiervan gezien

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
                de vraag is ; kan ik met de 50mp genoeg croppen om de camera's met cropsensor te evenaren, zoals de 7D en 1D mark 4 , dus zodat het onderwerp even groot op de plaat staat na bewerking .
                Jep ... 50,6 MP geeft 50/1.6²=19,8 MP in 1.6 cropmode en zefls nog bijna 30 MP in 1.3 cropmode

                Comment


                • #23
                  Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                  Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
                  de vraag is ; kan ik met de 50mp genoeg croppen om de camera's met cropsensor te evenaren, zoals de 7D en 1D mark 4 , dus zodat het onderwerp even groot op de plaat staat na bewerking .
                  De pixeldichtheid is dezelfde als van de 7DII.
                  Er is een test waaruit blijkt dat de ruis op ISO 2000 ook dezelfde is, en die van de 7DII zelfs iets beter weg te werken is.
                  De 5DIII is beter bij deze instelling.

                  Dit toestel is speciaal bedoeld om met lage ISO een zo groot mogelijke afdruk te kunnen maken, aan een goedkopere prijs dan een middenformaat.
                  Als je dan gaat croppen haal je dat niet en koop je beter een ander toestel.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                    Als ik een meetlat naast mijn scherm leg is de volledige afbeelding inderdaad een A0, en je ziet nog de kleinste details !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                      Moderator Note: Reactie verwijderd - Beleefd blijven aub, de discussie gaat hier over de camera, niet over de andere BD-leden
                      Last edited by Laurens; 7 februari 2015, 19:41.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #26
                        Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                        Dit toestel is speciaal bedoeld om met lage ISO een zo groot mogelijke afdruk te kunnen maken, aan een goedkopere prijs dan een middenformaat.
                        Als je dan gaat croppen haal je dat niet en koop je beter een ander toestel.[/QUOTE]

                        Zo denk ik ook over dit toestel en volgens mij gaan ze in hun opzet slagen.
                        MVG. Hugo

                        Comment


                        • #27
                          Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                          Ik zie grote gelijkenissen met de 1DS-reeks van vroeger.
                          Hoge resoluties en bedoeld voor alles, met uitzondering voor sport,
                          alhoewel ik mijn 1Ds MKIII ook gebruik voor sport en snelvliegende beestjes en dat lukt ook.
                          Waarom ze deze camera nu plaatsen bij de 5D-reeks is mij een raadsel.

                          Waarom niet een 1DXs? Of zou die nog te verwachten zijn?

                          Groetjes,

                          Dirk

                          Comment


                          • #28
                            Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                            ... Waarom ze deze camera nu plaatsen bij de 5D-reeks is mij een raadsel. ...
                            De body is qua constructie en binnenkant quasi identiek aan de 5DIII : het lijkt wel een 5DIII met een andere sensor en een ander spiegel-mechanisme. Voor de rest hebben ze niet veel moeite gedaan, het lijkt wel of ze deze zo snel mogelijk op de markt wilden brengen om iets tegenover de Nikon D800-reeks te kunnen inzetten.

                            Anderzijds ... de 5D reeks waren vooral hoge ISO camera's ... en deze nieuwe toestellen zijn dat helemaal niet (de ISO moet zwaar inboeten bij de pixel-race). In die zin zijn deze nieuwe toestellen voor een ander publiek bedoeld : vooral (enkel ?) landschapsfotografen zullen hier baat bij hebben ... En dan zou een ander reeksnummer wel logisch geweest zijn.
                            Master the craft, and the art will follow.
                            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                            Comment


                            • #29
                              Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                              Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                              Voor de rest hebben ze niet veel moeite gedaan, het lijkt wel of ze deze zo snel mogelijk op de markt wilden brengen om iets tegenover de Nikon D800-reeks te kunnen inzetten
                              Kun je het begrip: "Zo snel mogelijk" eens uitleggen.....................
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                                Met zo'n pak Mp en dus zulke grote bestanden hadden ze toch wel kunnen voorzien om 2 CF kaarten te plaatsen i.p.v. weer dat gesukkel met een sd kaart erbij

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X