Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medion (Aldi) Vs Trust 710 Powercam (Carrefour)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Medion (Aldi) Vs Trust 710 Powercam (Carrefour)

    Even geleden was er een aanbieding in de Aldi: Medion MD-9700 als ik me niet vergis. De prijs hiervan was €369. Deze waren nogal rap uitverkocht, maar je kon je naam opgeven, en nu ergens midden januari zouden ze aankomen.

    Vandaag en morgen is er een aanbieding in de Carrefour : Trust 710 Powercam, ook 4MP, wel maar 8MB geheugen (de medion heeft 128MB).

    De prijs is €199

    Nu ben ik toch wel een beetje aan't twijfelen...
    Heeft iemand deze Trust Powercam al kunnen testen?

  • #2
    wil me niet uitspreken over deze digicams omdat ik ze niet heb gebruikt, maar denk je nu echt dat je voor 200€ een 4megapixel kan kopen terwijl een GOEDE 4megapixel rond de 800€ kost? (zoals mijn Canon S45 bijvoorbeeld)

    ik denk dat je dan beter je geld spendeert aan een 2megapixel van Canon of Sony, daar zal je véél betere foto's mee kunnen nemen. De megapixel race is enkel bedoeld om (onwetende) klanten te lokken.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Awel lapino, nu geef ik U eens gelijk,se !

      Comment


      • #4
        Originally posted by lapino
        wil me niet uitspreken over deze digicams omdat ik ze niet heb gebruikt, maar denk je nu echt dat je voor 200€ een 4megapixel kan kopen terwijl een GOEDE 4megapixel rond de 800€ kost? (zoals mijn Canon S45 bijvoorbeeld)
        Daarvoor zijn het aanbiedingen he
        Maar 200€ lijkt me ook wel weinig hoor, versta me niet verkeerd.
        Daarom dat ik het ook vraag.
        Ik ben heel het forum afgegaan om informatie te zoeken over de Medion, en mijn mening is dat deze (voor mij) goed genoeg is.
        Maar deze kost dan ook 369€, en dat is toch al wat meer dan 200€ he...

        Comment


        • #5
          zoals ik al zei, koop u voor dat geld een Canon of Sony 2 megapixel en je zal méér dan tevreden zijn. 2 megapixel is meer dan voldoende voor online foto's EN voor 10x15 afdrukken (heb een hele tijd een Ixus V gehad en die was ****terend voor die toepassingen)

          een 4 megapixel heb je eigenlijk alleen nodig als je ofwel heel grote afdrukken gaat maken of veel postprocessing gaat doen (bijv RAW modes) en dat is niet iets wat je nodig hebt denk ik zo.

          geloof me, koop u een DEFTIGE 2 megapixel (kostprijs rond de 300€) en je zal veel meer plezier hebben aan je camera dan zo'n goedkope 'trust' speelgoedjes
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            als je dan toch kiest, pak dan die medion, want die trust-spullen is helemaal niks.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #7
              Beste,

              Dat dingetje van Thrust goochelt wel met 4 milj. megapixels, maar heeft zelfs geen optische zoom. In de winkelrekken laten liggen dus.


              Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

              Comment


              • #8
                Die Trust maakt gebruik van een 3MP CMOS die via interpolatie 4MP levert. Neem daar ook nog bij dat die geen optische zoom heeft ... ja als je echt moet kiezen tussen deze 2, dan zou ik die Medion nemen. Maar zoals anderen zeggen ... ipv deze Medion kan je beter een goede 2MP nemen voor dezelfde prijs, met meer mogelijkheden en betere beeldkwaliteit.

                Bij http://www.digital-shopping.fr heb je al een Olympus C220 voor 269 EUR, 2MP en 3x optische zoom. Geen geld voor dit toestelletje ...

                :: http://www.dpix.be ::

                Comment


                • #9
                  Met beide camera's kan je foto's maken.
                  en daarmee is alles gezegd.
                  Verwacht geen kwaliteit voor dat geld.
                  Dus voor huis, tuin en keukentoestel kan 't diennen.
                  Maar 't betere werk is voor de merkencamera's.
                  Doe zoals Lapino zegt, als je echt niet meer wil uitgeven. Koop een bekend merk van 2 Megapixels... ipv. een goedkoop 4 mega.

                  Comment


                  • #10
                    of bij geheugenkaart.be de Powershot A40 voor 350€
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Never trust Trust

                      Comment


                      • #12
                        Ik kan me alleen maar aansluiten bij de meerderheid hier. Sta je in twijfel, ik zou voor de Medion gaan, inderdaad duurder, maar bevalt hij je niet breng hem dan binnen de drie maand terug en je krijgt je geld direct terug (zonder vragen of uitleg te moeten geven).
                        Ook ik had z'on camera gekocht en heb hem na één maand teruggbebracht, ik kan niet zeggen dat het een slechte camera was maar het was niet wat ik verwachte. Omdat elk mens verschillend is in zijn eisen en verwachtingen kan het dus gebeuren dat hij voor jouw wel geschikt is. In ieder geval die Trust zou ik ook niet nemen, je bent dan beter af met een 2 megapixel merkcamera voor ong dezelfde prijs.
                        Mocht je nog vragen hebben omtrent de Medion je kan me altijd mailen (zie profiel).

                        Groetjes en succes omtrent je beslissing.
                        @mimi
                        "There is no path
                        You create it
                        Once you set out to walk it"

                        Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                        Comment


                        • #13
                          Bedankt allemaal voor de reactie.
                          de Trust gaat het dus zeker niet worden.

                          Wat de Medion betreft : ik heb mijn naam opgegeven bij de Aldi, een van dees dagen komt die aan. 't Is wel gek dat hier nogal gedeelde meningen over zijn.
                          Ik ga dit toestel zowiezo proberen, het zou te zot zijn om dit niet te doen, aangezien ik het toch kan terugbrengen.

                          Als ik het niet vergeet zal ik hier wat foto's laten zien, zodat jullie ook kunnen oordelen...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tony smeT
                            Never trust Trust

                            Trust only Jos Verstappen

                            Comment


                            • #15
                              Powershot A40 is the word als je goedkoop EN GOED! zoekt
                              Trust is the word als je crap zoekt

                              wat uw beslissing ook moge zijn.. veel succes ermee!
                              Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                              Comment

                              Working...
                              X