Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

magneten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • magneten

    ik vertrek morgen op reis
    maar mijn auto heeft geen koffer
    dus mijn vraag is ik moet mijn foto toestel mee nemen in de bagageruimte achter de zetels waar ook de luidsprekes van de auto bevinden
    hebben de magneten van de luidsprekers efect op mijn fototoestel dat er juist achter moet liggen of kan dit geen kwaad
    alvast bedankt

  • #2
    Re: magneten

    Ik zou toch voorzichtig zijn met sterke magneten kort bij je camera te plaatsen of je camera kort bij magneten te plaatsen.
    Het is geweten dat magneten invloed hebben op schermen. Dus ook op het lcd en de sensor van je camera. Ook is het zo dat bepaalde IC's geprogrameerdt worden met spanningsjes en of uv licht om ze te wissen.
    Alles waar er een stroom doorvloeit is min of meer beinvloedbaar door een magneet. Soms veel ,soms weinig. De sensor voor de camera om de positie te bepalen, landschap of portret, werkt op basis van een Hall sensor geloof ik en dat is enkel op magnetisme. Ook het pieptoontje wat de camera maakt bij bepaalde handelingen (piezobuzzer) werkt louter op magnetisme(tweeweg)
    Voor alle veiligheid zou ik mijne camera er toch van weg houden.

    Groetjes

    JO
    Groetjes
    ----JO

    Comment


    • #3
      Re: magneten

      ............
      Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:01.

      Comment


      • #4
        Re: magneten

        Magneten hebben invloed op een ouderwets CRT scherm dat aan staat. Dat is waar. Als het uitstaat, geen invloed. Heeft te maken met het afbuigen van de elektronenstraal die toevallig door een magnetisch veld gestuurd wordt.

        Voor zover mij bekend hebben magneten geen enkele invloed op lcd's, geheugenkaarten en camera's. Bovendien moet je de camera zo'n beetje boven op de magneet leggen om enige invloed te hebben. Iemand die hier zekerheid over kan geven ?
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: magneten

          Telkens ik een shoot plan (landschap of model) laad ik mijn baterijen op, leg ik mijn toestel een uurke boven op een zware magneet en als hij het nog niet doet klop ik hem een paar keer met de lens op een scherpe harde hoek ( vensterbank, de hoek van onze voormuur of op de hoek van de radiator )


          Geef uw toestel het voordeel van de twijfel en leg hem ergens anders !!!
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: magneten

            Hier kun je lezen wat volgens Sandisk tot beschadiging van de gegevens op een geheugenkaart kan leiden. Een sterk magnetisch veld staat ook in dat lijstje. De vraag is of je zulke slechte luidsprekers hebt dat het magnetisch veld overal rondom de luidspreker merkbaar is. Omdat alleen bij de luidsprekerspoel een sterk veld noodzakelijk is, wordt bij de betere luidsprekers een compenserend (tegengesteld) magnetisch veld rondom de magneet geplaatst dat het magnetische veld naar buiten toe beperkt.

            Voor röntgenstraling hoef je niet bang te zijn, maar verzending per post in de VS kan mogelijk wel tot problemen leiden, omdat in sommige situaties de post wordt doorgestraald met een flinke hoeveelheid electromagnetsche energie om bijvoorbeeld antrax te vernietigen.

            Dit is allemaal nogal theoretisch. In de praktijk denk ik dat je niet bang hoeft te zijn dat luidsprekers je apparatuur of de gegevens beschadigen. Ik heb vroeger zelfs wel floppy-disks op een luidsprekerbox gelegd zonder dat de data beschadigd werd. Maar misschien is dat net zo'n voorbeeld als van het 104 jaar oude mannetje dat rookt en teveel alcohol drinkt - niet iedereen hoeft zoveel geluk te hebben

            Groeten, Miriam

            Comment


            • #7
              Re: magneten

              Als je met zo'n boem-boem autootje rijdt zou ik mij meer zorgen maken over een klaplong

              Comment


              • #8
                Re: magneten

                nee hoor het is geen boem auto
                tis voor in een toyota mr en deze heeft geen koffer
                gewoon achteraan een opbergvak waar ook de autoluidsprekers zitten
                het was daarmee dat ik dit vroeg
                maar ben nu al aangekomen hoor en volop fotos aan het nemen
                alles werkt nog heb het fototoestel voor de zekerheid niet bij de magneten gestoken

                Comment


                • #9
                  Re: magneten

                  Als je echt zeker wil zijn moet je een ander voituur kopen !

                  Yvan
                  Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                  Comment


                  • #10
                    Re: magneten

                    aha, yvan, terug van weggeweest?

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment

                    Working...
                    X