Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

    ik zoek dus een lichtsterke (F2.8) standaard zoom (18/28 tot 50/70) die aanvaarbaar scherp is op F2.8.

    Ik denk dat al velen van jullie voor dezelfde keuze gestaan hebben, daarom deze bevraging.

    mogelijke kandidaten :

    - canon 24-70 f2.8 L USM : waarschijnlijk veruit de beste ... maar de prijs 1190€

    dan hebben we de volgenden die ongeveer even duur zijn :

    - sigma 18-50 f2.8 EX DC (465€)
    - sigma 24-60 f2.8 EX DG (405€)
    - sigma 24-70 f2.8 EX DG DF ASF (429€)
    - sigma 24-70 f2.8 EX DG macro (492€)
    - sigma 28-70 f2.8 EX DG (355€)
    - sigma 28-70 f2.8 EX DF ASF (385€)

    - tamron 28-75 f2.8 XR Di (389€)

    Welke is hiervan de scherpste op f2.8 ??? Iemand persoonlijk ervaring mee ?? (enja, ik ga zaterdag naar corné ... dus zal de aanwezig lenzen daar wel eens testen)

    Moest de scherpte van bovenstaande lenzen toch echt tegenvallen, dan zou ik misschien opteren voor een canon 50 f1.8 (100€), misschien eventueel zelfs de f1.4 (350€). Dan heb ik meteen een stopje (of 2) meer, wat toch zou kunnen tellen bij aquafotografie.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Re: lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

    Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
    - canon 24-70 f2.8 L USM : waarschijnlijk veruit de beste ... maar de prijs 1190€

    dan hebben we de volgenden die ongeveer even duur zijn :


    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805


      Hubert
      Hij bedoelt dat de volgende dezelfde prijs onderling hebben (maar niet met de 24-70 L natuurlijk).
      Gallery: http://www.fotogallerij.be

      Comment


      • #4
        Re: lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

        Oorspronkelijk geplaatst door rept
        Hij bedoelt dat de volgende dezelfde prijs onderling hebben (maar niet met de 24-70 L natuurlijk).
        Ja, een kwestie van het "=" teken op de juiste plaats zetten.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

          De sigma 28-70 f2.8 EX DF ASF heb ik voorheen gebruikt, maar vond ik niet top, met name last van CA. Nu gebruik ik de Tamron 28-75 en die is echt goed van kwaliteit... ik ben er zeer tevreden over. Ook qua scherpte verslaat de Tamron de Sigma met gemak.

          De Canon 50mm die je noemt kan ik je zeker aanraden.... een zeer scherpe lens; en dat voor die prijs

          De prijzen die je noemt liggen wel aan de hoge kant hoor.
          Last edited by Havezet; 26 oktober 2004, 16:47.

          Comment


          • #6
            Re: lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
            De prijzen die je noemt liggen wel aan de hoge kant hoor. De sigma 28-70 f2.8 EX DF ASF bijvoorbeeld staat nu bij ACFoto voor 198 euro. Voor die prijs vind je'm zelfs niet 2e hands.
            ik denk niet dat een pentax of een minolta vatting op mijn canon past

            voor de rest zijn de prijzen, voor de sigma's althans, daar imho 5% hoger dan diegenen die ik quotte
            Last edited by Perrush; 26 oktober 2004, 16:54.
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

            Comment


            • #7
              Re: lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

              naar mijn mening en ervaring
              als je het beste wilt kwa bouw en scherpte en wil betalen, neem zonder twijfel:
              - canon 24-70 f2.8 L USM
              anders kwa scherpte bijna evenwaardig de tamron 28-75 f2.8 XR Di

              en bij mij ... komt niets anders meer binnen dan Canon L lenzen, eens van geproeft, voor altijd verloren en ja je zou somtijds wegens het prijsverschil een andere kopen maar uiteindelijk ben je beter af dat je doorbijt en voor de kwaliteit gaat .
              groetjes rol.

              Comment


              • #8
                Re: lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

                Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                naar mijn mening en ervaring
                als je het beste wilt kwa bouw en scherpte en wil betalen, neem zonder twijfel:
                - canon 24-70 f2.8 L USM
                anders kwa scherpte bijna evenwaardig de tamron 28-75 f2.8 XR Di

                en bij mij ... komt niets anders meer binnen dan Canon L lenzen, eens van geproeft, voor altijd verloren en ja je zou somtijds wegens het prijsverschil een andere kopen maar uiteindelijk ben je beter af dat je doorbijt en voor de kwaliteit gaat .
                groetjes rol.
                Ik denk dat niet iedereen het budget voorhanden heeft om alleen maar Canon L lenzen te kopen, anders waren er geen andere fabrikanten meer .
                Vandaag heb ik mijn Sigma 18-50 f2,8 EX DC aangekregen, en de eerste foto's zien er erg goed uit (zelfs op f2,8 ).
                Als je nog wat geld oplegt, kan je voor de prijs van die Canon 24-70L een Sigma 18-50 f2,8 + een Sigma 70-200 f2,8 kopen (en die tweede is ook zeker niet slecht).
                Ik ben zelf geen professionele fotograaf, die zijn materiaal kan inbrengen als onkosten, en al zou ik misschien wel allemaal L-lenzen willen, voor mij komt het er eerder op aan om zo goed mogelijk materiaal te vinden voor een aanvaardbare prijs.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

                  Ben heel tevreden met mijn Tamron 28-70 2.8. Zie de foto's op mijn website. De meesten zijn met deze lens gemaakt.

                  groeten

                  Comment


                  • #10
                    Re: lichtsterke, scherpe standaard zoom voor een canon

                    Testfoto's van de Sigma 18-50 f2,8 EX DC heb ik hier gezet:
                    Heeft er iemand ervaring met deze lens, zowel positief als negatief ? Ik denk er aan om deze aan te schaffen en te gebruiken ipv de kitlens van de D70 nl. 18-70 ed dx. Ik zou graag een combinatie maken met deze EX 18-50/2.8 van sigma, een 1.4 extender en een EX 70-200/2.8 apo hsm van sigma. Zo zou ik in totaal aan een
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X