Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor D60 ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor D60 ?

    Na 2 jaar de Canon powershot G1 gebruikt te hebben zou ik een d60 willen aanschaffen maar naast het serieuze prijskaartje dat er aan de body hangt zijn er natuurlijk ook nog de lenzen ...
    Ik heb van mijn analoge SLR nog 2 EF lenzen, deze zijn al wel een kleine 10 jaar oud en gewone standaard lenzen.Mijn vraag is nu of deze nog goed te gebruiken zijn op de D60 of moet ik al onmiddellijk uitkijken naar nieuwe lenzen? Het gaat over volgende lenzen:
    EF 28-80 3.5-5.6 en
    EF 70-210 3.5-4.5
    Ook gebruik ik nu op de G1 een speedlite 420EX, die zal het voorlopig zeker moeten doen.

    Bedankt, Gert

    Lenzen
    Gert 5D mark III

  • #2
    Gert,

    Je "EOS-randapparatuur" ga je gewoon kunnen verder gebruiken
    Wil je echter hogere kwaliteit of betere "low-light-performance" dan komen nieuwe lenzen om het hoekje kijken, met ditto prijskaartje

    Yoda.
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

    Comment


    • #3
      Originally posted by gert
      Na 2 jaar de Canon powershot G1 gebruikt te hebben zou ik een d60 willen aanschaffen maar naast het serieuze prijskaartje dat er aan de body hangt zijn er natuurlijk ook nog de lenzen ...
      Ik heb van mijn analoge SLR nog 2 EF lenzen, deze zijn al wel een kleine 10 jaar oud en gewone standaard lenzen.Mijn vraag is nu of deze nog goed te gebruiken zijn op de D60 of moet ik al onmiddellijk uitkijken naar nieuwe lenzen? Het gaat over volgende lenzen:
      EF 28-80 3.5-5.6 en
      EF 70-210 3.5-4.5
      Ook gebruik ik nu op de G1 een speedlite 420EX, die zal het voorlopig zeker moeten doen.

      Bedankt, Gert

      Lenzen
      Gert,
      Je lenzen zijn prima voor D60, je zult t.z.t. wel groothoek missen, die 28 mm is min of meer standaard brandpunt. Kerstman is net weg, mogelijk brengt paashaas die voor je mee, goedkoop alternatief is dan mogelijk Tamron 19-35 mm F3.5/4,5, redelijke kwaliteit.

      Comment


      • #4
        Gert,

        Met die lenzen en flitser kan je prima starten, (en zelfs een hele tijd doen hoor) . Ik gebruik sinds begin deze week een 28-135 usm Is, en als je ooit wil verbeteren, zonder evenwel in de L lenzen te gaan, kan ik je deze lens absoluut aanbevelen!!
        De 420ex is een ideale partner voor de d60, hij werkt e-ttl, enkel het manueel werk gaat niet, vanweg het ontbreken van de echte A of M
        stand.

        Ps, je kan natuurlijk ook een d30 overwegen, rond de 1400€ kan je ze vinden, en het kwaliteits verschil is mijns inziens te klein om die extra 1000€ op te hoesten, tenzij je voor vergrotingen boven a4 gaat.
        Houd er rekening mee, dat de d60 ook veel grotere bestanden uitspuwt, dus met je geheugenkaartjes doe je ook maar de helft meer.


        Groeten
        Rudy

        Originally posted by gert
        Na 2 jaar de Canon powershot G1 gebruikt te hebben zou ik een d60 willen aanschaffen maar naast het serieuze prijskaartje dat er aan de body hangt zijn er natuurlijk ook nog de lenzen ...
        Ik heb van mijn analoge SLR nog 2 EF lenzen, deze zijn al wel een kleine 10 jaar oud en gewone standaard lenzen.Mijn vraag is nu of deze nog goed te gebruiken zijn op de D60 of moet ik al onmiddellijk uitkijken naar nieuwe lenzen? Het gaat over volgende lenzen:
        EF 28-80 3.5-5.6 en
        EF 70-210 3.5-4.5
        Ook gebruik ik nu op de G1 een speedlite 420EX, die zal het voorlopig zeker moeten doen.

        Bedankt, Gert

        Lenzen

        Comment


        • #5
          Gert,

          ik kan je ook de D30 aanraden. Er haast geen verschillen tussen de D30 en de D60. Zelfs prints op A3 formaat zijn heel goed als je ze laat ontwikkelen bij een goede printshop.

          Op http://www.fotoapparatuur.nl/ staan er momenteel twee te koop waaronder één voor 1850 euro twee goede Sigma lenzen inbegrepen.

          http://www.pvhsdw.be

          Comment

          Working...
          X