Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensmate G3

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensmate G3

    Voor de G3-eigenaars :
    Ik kreeg vandaag de Lensmate 52mm adapter voor de G3 toegestuurd:

    Voor diegenen die twijfelen : gaan voor de Lensmate: prima stukje techniek, uiterst licht en voelt een pak steviger aan dan de Canon.
    En hij past perfect op de camera

  • #2
    Hoe bestel je deze?

    Comment


    • #3
      Bestellen bij



      Prima service, zeer snel en geen frank, sorry eurocent douanerechten: ze sturen 'm op als 'staal'

      Comment


      • #4
        52mm is minder dan de 58mm van de adapter van Canon. Heb je met de Lensmate dan geen last van vignettering?

        :: http://www.dpix.be ::

        Comment


        • #5
          Nope
          Met alles wat ik tot hiertoe getest heb nog niet (adapter + UV + POL samen), noch in wide, noch in tele
          Tele-converter nog niet getest (zal voor 't weekend zijn)
          Wide-converter heb ik niet

          Comment


          • #6
            mag ik nog es een domme vraag stellen?
            wat wordt precies omschreven met die 58mm? Gewoon de grootte die past op de bijzetlenzen? Dan moet je ook lenzen hebben van 58 mm
            juist? En is dat dan beter dan 52mm?
            Ben aan het leren
            bedankt voor de uitleg en geduld
            (ik zou de 58mm macro lens bestellen vr canon, dus moet ik ook een 58mm adapterring, juist?)
            Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

            Comment


            • #7
              58mm is de maat van filters die op de adapter passen.
              52mm filters en lenzen zijn meestal goedkoper
              De macro van Canon past enkel op de 52mm-adapter met een tussenring 52>58mm.
              Ik weet niet wat je van plan bent voor de Macro van Canon te betalen, maar de +10 Close-up-lens van B+W is uitstekend en kost je zowat 29 € + verzending

              Comment


              • #8
                Hallo Arcturus,

                Ik veronderstel dat u het over de canon close-up 250D heeft.Er bestaat nl ook een 500D,wat het verschil is weet ik niet,waarschijnlijk de vergrotingsfactor maar die ken ik niet,noch van de 250D,noch van de 500D.Nu dacht ik ook dat die alleen in 58mm te krijgen was,blijkbaar ook in 52mm.Kijk eens op www.geengeld.nl
                - Canon close-up 250D 52mm.....99 Euro
                - " " 500D 52mm.....99 "
                - " " 250D 58mm.....122 "
                - " " 500D 58mm.....124 "
                PS: Waar is die +10 close-up lens van B+W te verkrijgen ??
                mvg,
                John

                Comment


                • #9
                  Ik heb de mijne via Ebay gekocht bij Foto Kiesewetter in Duitsland

                  Email: Foto-Kiesewetter@t-online.de

                  Ik zal straks de site eens proberen te zoeken

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor de tip Arcturus !
                    De 58mm kost 36 Euro + verzending,je moet de bestelling wel via
                    E mail doen,en ik kan ook niet vinden of ze naar Belgie versturen.
                    Ik zal dus moeten beroep doen op iemand die het Duits machtig is.
                    mvg,
                    john

                    Comment


                    • #11
                      Je kan rustig mailen in het Engels, ze antwoorden weliswaar in het Duits.
                      En ik kan je verzekeren dat ze naar België verzenden

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Arcturus,

                        Zopas eigenaar van een G3, vroeger altijd analoog (Nikon F70). Hoe lang heb je moeten wachten op die Lensmate adapter? Was je al Paypal member of is hier ook een wachttijd?

                        Thanks

                        Comment


                        • #13
                          Hilba,

                          Op Paypal hoef je helemaal niet te wachten: je schrijft in en kan even later geld overschrijven met je Visa/Eurocard. Ik weet niet of de actie nog loopt, maar ik kreeg zelfs 5 $ cadeau.

                          De Lensmate was een achttal dagen na verzending bij mij (ik plaatste mijn bestelling op 20 januari, maar toen was hij nog niet uit)
                          Via mailtjes werd ik wel geregeld op de hoogte gehouden

                          Comment


                          • #14
                            @Arcturus kun je deze per email bestellen of alleen via post?
                            Hoe gaat dit in zijn werk?
                            Help mij aub!
                            Met dank.

                            Comment


                            • #15
                              Dag Arcturus,

                              Ik heb de zaterdag zo'n +10 van B+W gevonden in Houthalen.Na 7 of 8 fotozaken te hebben afgebeld,prijzen uiteenlopend van 47 Eur tot 109 Eur eindelijk een in stok gevonden aan 62 Eur bij Hoogmartens in Houthalen.Een prachtig lensje maar voor de sony F717 vind ik hem niet zo geschikt.Ge moet vrij kort bij het onderwerp komen waardoor er veel lichtverlies is nietwaar,door het diameter veschil van 58mm buitenmaat en slechts 43mm lensmaat is dit bij de f717 toch wel een probleem.De G3 gaat hier minder last van hebben denk ik,daar de lensdiameters beter overeen komen.Voor een camera met een lens 58mm zal een canon 250D toch wel beter geschikt zijn denk ik.
                              Met vriendelijke groet,
                              John






                              Comment

                              Working...
                              X