Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschapsfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschapsfotografie

    Beste,

    Ik wil me verder verdiepen in de fotografie en daarmee een nieuwe set aankopen.
    Mijn interesse is voornamelijk landschapsfotografie, mij budget bedraagt omtrent 2500€.
    Ik ben gewoon om met Canon te werken maar andere merken kunnen eveneens in aanmerking kopen.

    Iemand suggesties, ik hoor het graag van u,

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Landschapsfotografie

    Voor dat budget koop je het best een Nikon D7000 met 17-55 en een 11-16 tamron als je zeer wijde landschappen wil fotograferen

    Ps met wat fotografeert u nu, want als u al lenzen hebt voor Canon is het daar misschien goedkoper.

    Comment


    • #3
      Re: Landschapsfotografie

      Ik zou sowieso voor een full frame body gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Landschapsfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Voor dat budget koop je het best een Nikon D7000 met 17-55 en een 11-16 tamron als je zeer wijde landschappen wil fotograferen

        Ps met wat fotografeert u nu, want als u al lenzen hebt voor Canon is het daar misschien goedkoper.
        17-55 2.8 dus past niet op een ff

        Comment


        • #5
          Re: Landschapsfotografie

          Hoe groot ga je die landschapjes afdrukken ?
          Want als het voor A4 is, dan heb je absoluut geen FF nodig . En voor A2 ook niet, en de betere aps-c bodies zullen ook wel een goeie A1-afdruk mogelijk maken (als je er een goeie lens op zet).

          Wat ik persoonlijk heel plezant vind, en dus niet voor afdrukken van 1 op 10 meter (- hoewel, misschien wel, maar heb het niet geprobeerd... -), is gewoon een Nex met 19mm Sigma of 12mm Sony (16mm + 0.75x).
          Of met 18-200.
          Automatische pano is een heel interessante functie in die Nexjes .

          Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
          Ik zou sowieso voor een full frame body gaan.
          Ik zou gewoon meteen naar middenformaat gaan hoor.
          Last edited by K-2; 16 november 2012, 22:09.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Landschapsfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Hoe groot ga je die landschapjes afdrukken ?
            Want als het voor A4 is, dan heb je absoluut geen FF nodig . En voor A2 ook niet, en de betere aps-c bodies zullen ook wel een goeie A1-afdruk mogelijk maken (als je er een goeie lens op zet).

            Wat ik persoonlijk heel plezant vind, en dus niet voor afdrukken van 1 op 10 meter (- hoewel, misschien wel, maar heb het niet geprobeerd... -), is gewoon een Nex met 19mm Sigma of 12mm Sony (16mm + 0.75x).
            Of met 18-200.
            Automatische pano is een heel interessante functie in die Nexjes .


            Ik zou gewoon meteen naar middenformaat gaan hoor.
            Al veel gelezen dat ff stuk betere beeldkwaliteit geven, vandaar...

            Comment


            • #7
              Re: Landschapsfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Vlairie Bekijk bericht
              17-55 2.8 dus past niet op een ff
              D7000 is dan ook geen fullframe camera...
              Met 2500€ kom je niet zeer ver voor een fullframe setup, vandaar dat ik de D7000 aanraad dat betere beeldkwaliteit geeft op lage iso's dan de vorige generatie fullframe toestellen (D700, wat ook een optie is met dat budget), aangezien u aangeeft dat uw intresse landschapsfotografie is.
              De D600 heeft momenteel de 2e beste beeldkwaliteit op de markt (buiten de D800), gebaseerd op dxo-mark, maar dan zal je het moeten stellen met een minder lichtsterke lens (24-85 kit of primes dat wel enorm goede beeldkwaliteit geven).
              Last edited by playerofwar; 16 november 2012, 22:29.

              Comment


              • #8
                Re: Landschapsfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Vlairie Bekijk bericht
                Al veel gelezen dat ff stuk betere beeldkwaliteit geven, vandaar...
                Ja, dat is zo, maar ga je daar op een of andere manier gebruik van maken ?
                Want zolang je geen grote formaten afdrukt, zie je geen verschil hoor. Je kan je geld dan beter geven aan een betere lens dan aan een groter formaat van sensor.
                En trouwens, een FF-set kost al gauw €4000 of meer (body, grip, één goed lensje, flitser, extra batterij, geheugen, ...)

                Ik gebruik ook niet steeds FF voor landschap. Voor het merendeel van mijn vakantiefoto's bv. is aps-c ruim voldoende.
                Last edited by K-2; 16 november 2012, 23:00.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Landschapsfotografie

                  Beeld kwaliteit word niet enkel door de sensor bepaald. Ik zou het grootste deel van je budget investeren in goed glas. Je budget lijkt hoog, maar naar mijn idee te laag voor een goede FF set.

                  Denk dat een crop body met goed glas werk een betere optie is. ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Landschapsfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vlairie Bekijk bericht
                    Beste,

                    Iemand suggesties, ik hoor het graag van u,

                    Dank bij voorbaat
                    5D2 (nieuw of 2de hands) + 17-40/4L. Can't go wrong with that.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Landschapsfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      D7000 is dan ook geen fullframe camera...
                      De D600 heeft momenteel de 2e beste beeldkwaliteit op de markt (buiten de D800), gebaseerd op dxo-mark, maar dan zal je het moeten stellen met een minder lichtsterke lens (24-85 kit of primes dat wel enorm goede beeldkwaliteit geven).
                      Als het enkel voor landschapsfotografie is dan is een lichtsterke lens toch ook niet zo noodzakelijk of zie ik dat verkeerd? Een goed statief wel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Landschapsfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        5D2 (nieuw of 2de hands) + 17-40/4L. Can't go wrong with that.
                        Natuurlijk niet, maar een compactje is voor velen even nuttig .
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Landschapsfotografie

                          Ik zou ook gaan voor een 5D2, die 17-40 mag er ook bij, al zou ik het liever
                          met een prime doen. Daarbij een statief en ik zou niet meer omkijken naar
                          al die systemen die tegenwoordig de ronde doen. Want fijn materiaal...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Landschapsfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            D7000 is dan ook geen fullframe camera...
                            Met 2500€ kom je niet zeer ver voor een fullframe setup, vandaar dat ik de D7000 aanraad dat betere beeldkwaliteit geeft op lage iso's dan de vorige generatie fullframe toestellen (D700, wat ook een optie is met dat budget), aangezien u aangeeft dat uw intresse landschapsfotografie is.
                            De D600 heeft momenteel de 2e beste beeldkwaliteit op de markt (buiten de D800), gebaseerd op dxo-mark, maar dan zal je het moeten stellen met een minder lichtsterke lens (24-85 kit of primes dat wel enorm goede beeldkwaliteit geven).
                            d800 + 14-24mm is ongeveer 4000 euro. Canon zal wel ongeveer hetzelfde zijn. En dan hebt ge nog geen statief van minstens 500 euro.
                            My Website : http://www.ineedair.org
                            Music / Painting / Motion Graphics / Image
                            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Landschapsfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              5D2 (nieuw of 2de hands) + 17-40/4L. Can't go wrong with that.
                              mee eens.
                              zou niet breder gaan, omdat je dan snel vertekening krijgt die je later weer moet bewerken.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X