Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klein snel toestel voor petekind

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • klein snel toestel voor petekind

    Hallo BD'rs
    Ik moet snel nog eeen compact toestel kopen voor mijn petekind, (had verjaardag weer vergeten)
    Ik heb er vroeger al enkele aangekocht, maar dat is elke keer een teleurstelling tegenover een dsrl.
    Ik heb niet veel eisen, want alle toestelletjes zullen wel goed zijn van beeldkwaliteit.
    Het enige die ik zou wensen voor haar is, een redelijk klein toestel, maar die de foto maakt op het moment dat er afgedrukt wordt, hoe noemt het schutter lag of zoiets.
    Geen lenzen verwisselen, geen filmpjes, gewoon een snel machientje wil ze.
    Ze wordt 12 dus mag het kwalitief in orde zijn, zodat ze er enkele jaren zoet mee is.
    Heb zelf al gekeken, en zag deze :
    Canon S90 of 95 < denk dan black bandit deze heeft, maar weet niet als ie snel is? goedkoop +- 230,-
    Samsung EX1 ? +-400,-
    Panosonix LX5 ? +-500,-
    Of misschien nog iets anders, met enkel in gedachte, snel fotos nemen.
    Prijs van geen belang, allé, max iets van 800 euro.
    Imac en Canon... de max

  • #2
    Re: klein snel toestel voor petekind

    Eén van die nieuwe Fujifilm toestelletjes met fase detectie systeem?
    http://users.telenet.be/patric/

    Comment


    • #3
      Re: klein snel toestel voor petekind

      Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
      Prijs van geen belang, allé, max iets van 800 euro.
      Waauw.. had ik maar zo'n peter

      Kan je niet direct helpen. Zijn die PEN DSLR'tje niks voor haar?
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: klein snel toestel voor petekind

        Die ken ik, eigenlijk de LUMIX dmg-GF1, en heb hem na twee weken , met een klein vliegje in men oog laten liggen op een terrastafeltje...was wel verdwenen.
        Dit wil ik niet voor haar
        Imac en Canon... de max

        Comment


        • #5
          Re: klein snel toestel voor petekind

          Canon G11?
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: klein snel toestel voor petekind

            Sony dsc-TX5 , gelijk ook stevig genoeg en kan onderwater.
            In juli gekocht voor onze reis naar Ecuador, superding.

            Comment


            • #7
              Re: klein snel toestel voor petekind

              g11 is geen 'snel' toestel
              catch the light before it slips away
              lose the light and you will lose your mind

              Comment


              • #8
                Re: klein snel toestel voor petekind

                Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                Eén van die nieuwe Fujifilm toestelletjes met fase detectie systeem?
                welke fasen moeten er gedecteerd worden? nog nooit van gehoord.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: klein snel toestel voor petekind

                  Je bent best bereid wat neer te tellen voor je petekind. Dat mag ook wel. Maar als het
                  over een dergelijke aankoop gaat, moet je haar dan geen medezeggenschap geven. Ik
                  bedoel, zij moet ermee werken. En kinderen weten toch vaak heel goed wat ze willen.
                  Misschien via een cadeaubon of zo. Haar anders meenemen en geduldig zijn terwijl zij
                  haar keuze maakt. Haar een beetje helpen, maar ook niet meer dan dat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: klein snel toestel voor petekind

                    Sony NEX-5 eens bekijken, goede kwaliteit van de foto's, eenvoudig in gebruik, vrij compact en ook vrij snel.
                    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: klein snel toestel voor petekind

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      welke fasen moeten er gedecteerd worden? nog nooit van gehoord.
                      With the announcement of the Fujifilm F300 EXR and Z800 EXR coming on a day that also saw four other cameras being launched, it would be easy to overlook their most radical feature. Because, with the latest version of its EXR sensor, Fujifilm has achieved something that's been hoped for but not previously brought to market - through-the-lens phase detection autofocus on a compact camera. The company is claiming the system enables focus times as fast as 0.158 sec. We got some more details of the system from Hitoshi Yamashita, manager of the company's Technical Support Group.

                      Comment


                      • #12
                        Re: klein snel toestel voor petekind

                        hey cool bedankt!
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: klein snel toestel voor petekind

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          welke fasen moeten er gedecteerd worden? nog nooit van gehoord.
                          Schijnbaar een nieuwe methode om scherp te stellen, even vlug als een dslr...
                          Fujifilm has unveiled the FinePix F300EXR which debuts a new Hybrid autofocus system that the company claims is as fast as that on DSLRs. The camera automatically chooses between using the contrast-detection AF method used in compact cameras and the phase-detection method usually used in DSLRs. In addition the F300 offers a 15x optical zoom lens starting at a wide 24mm, a 1/2" 12MP Super CCD EXR sensor and a 460k 3.0" LCD. The camera's image stabilization system has also been tweaked, adding a 'Gyro' sensor to detect a wider range of camera movements that can contribute to shaky images. Other features include manual exposure modes, 360 degrees Motion Panorama and a Super Intelligent flash that attempts to balance flash illumination across the foreground and background.
                          http://users.telenet.be/patric/

                          Comment


                          • #14
                            Re: klein snel toestel voor petekind

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Je bent best bereid wat neer te tellen voor je petekind. Dat mag ook wel. Maar als het
                            over een dergelijke aankoop gaat, moet je haar dan geen medezeggenschap geven. Ik
                            bedoel, zij moet ermee werken. En kinderen weten toch vaak heel goed wat ze willen.
                            Misschien via een cadeaubon of zo. Haar anders meenemen en geduldig zijn terwijl zij
                            haar keuze maakt. Haar een beetje helpen, maar ook niet meer dan dat.


                            Zelfde idee. Plus misschien eens een uitleg geven over focus-lock en over hoe contrastrijke onderwerpen kunnen heolpen bij het scherpstellen, vooral als het wat donkerder wordt.
                            Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
                            Flickr album Homepage

                            Comment


                            • #15
                              Re: klein snel toestel voor petekind

                              Het kind geeft gevoel om foto's te maken, maar kent niets van de 'mecaniek'
                              Ze heeft een oud sony'tje, en die maakt de foto pas als je al de hoek om bent.
                              Ze geeft geen voorkeur, en ik denk dat dit item, snel afdrukpunt, de beste voorwaarde is om te vast te leggen wat je wil vastleggen op dat moment.
                              Daarom denk ik, als je in het iets duurdere segment gaat, misschien meer die vlugge afdruk hebt.
                              Ik jullie voorstellen al even bekeken, dank daarvoor, maar ben er denkelijk nog niet uit.
                              Had beter een zak snoep beloofd.
                              Had nog een 300D liggen, in zeer goede staat, maar die wilde ze niet wegens te groot.
                              Jammer dat die snelheid niet, of zelden vermeld staat bij de toestellen.
                              Oja, die fuji moet zich nog bewijzen denk ik.
                              Last edited by timon; 20 augustus 2010, 12:15.
                              Imac en Canon... de max

                              Comment

                              Working...
                              X