Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiezen tussen G2 / 5050 / S602

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kiezen tussen G2 / 5050 / S602

    Na hier al veel gelezen te hebben heb ik mijn oog laten vallen op volgende toestellen:

    - Fuji FinePix S602 Zoom (776€)
    - Olympus C-5050 Z (788€)
    - Canon Power Shot G2 (808€)

    (prijzen zijn van fotoking)

    Ik ben er nog niet zo in thuis allemaal, maar ga er vanuit dat ik nu beter iets van deze prijsklasse kan kopen dan binnen enkele maanden een 2de te moeten aanschaffen.

    Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar die van olympus, maar wat ik raar vind van olympus is dat hun modellen zoals de 730 een betere zoom hebben terwijl die toch goedkoper zijn.

    Wat ik dus wou vragen was welke raden jullie aan en in welke mate is de zoom belangrijk is om "macro" foto's te nemen.... of in ieder geval closeups zo

  • #2
    shrikie, een groter zoombereik betekend niet meteen dat je een betere lens hebt! Een toestel met veel megapixels heeft een goede kwaliteitslens nodig met een hoog scheidend vermogen. Lenzen met groot zoombereik (moeilijker te constueren) moeten veelal inboeten op kwaliteit en lichtsterkte, en dat vooral als ze niet alteveel mogen kosten. Voor zover ik lees in testen hebben de door u gekozen toestellen allen een goede optiek die is afgestemt op de mogelijkheden van elk. De C 5050 is een 5mp toestel eist dus een zeer goede optiek wat hij dan ook heeft meegekregen !
    fredje.

    Comment


    • #3
      Ik heb gisteren nog de olympus 5050 in de winkel gezien. Hij is in elk geval de meest compacte van degene die je opnoemt. Waar ik hem gezien heb koste hij wel 1079 €, dus da's een heel verschil.

      Ik heb ook deze review gelezen:
      http://www.dcresource.com/reviews/olympus/c5050z-review/index.html

      Er is wel wat ruis aanwezig, en de foto's zijn wat te scherp op default instellingen. (is wel in te stellen denk ik)

      Dpreview heeft om de een of andere reden nog geen review van deze camera.

      The Kid.

      Comment


      • #4
        mijn 5050z heb ik gekocht bij koopdigitaal.nl
        dat is konijnenberg in den ham je kun aan dit toestel bijna alles na je voorkuren in stellen.
        de prijs is 899 euro
        voor mij gaf de door slag dat je met 2 opslagsystum werkt .
        het probleem voor mij is dat ik nog het drukpunt voor de foto is in vergelijk met e10 traag, de keerzij je kunt een reeks foto acherelkaar kunt schieten.
        de autofokus is super
        groet Jack

        Comment


        • #5
          als je nood hebt aan zoom, zou ik de canon uit deze keuze laten, is slechts 3x-zoom.

          oh, en de s602 kan ook twee opslagsystemen aan hoor
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de antwoorden!

            De olympus is blijkbaar ook maar 3x terwijl de fuji 6x optical zoom heeft?

            Comment


            • #7
              Ik heb de Fuji s602 gehad en heb hem terug weg gedaan.
              Ik heb 3 jaar met Olympus digicams gefotografeerd, en er is nu eenmaal een verschil tussen deze merken qua 'interpretatie' van je shot en vermits ik mijn foto's NOOIT bijwerk achteraf ben ik terug naar Olympus overgestapt omdat die foto's meer de realiteit benaderen (vind ik peroonlijk) dat die van de Fuji S602. De Fuji had wat felle kleuren (vond ik toch).
              Maar dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tom
                omdat die foto's meer de realiteit benaderen (vind ik peroonlijk) dat die van de Fuji S602. De Fuji had wat felle kleuren (vond ik toch).
                In de review van Phil Askey (http://www.dpreview.com) wordt ook vermeld dat de kleuren van de S602 soms niet echt de realiteit benaderen. Dit is vooral het geval bij de rode kleuren die dikwijls naar het oranje neigen. 'Dikwijls' wel te verstaan, het gebeurt niet altijd! Het is gemakkelijk weg te werken in Photoshop door de rode kleuren wat bij te werken, maar niet iedereen bewerkt graag zijn foto's achteraf!

                :: http://www.dpix.be ::

                Comment


                • #9
                  Wat Phil zegt, klopt Frederik, ik zie het ook soms, niet altijd. Het is ook een miniem verschil, maar soms zie je het gewoon.

                  Waar ik het niet mee eens ben, zijn de 'felle' kleuren waar Tom het over heeft. In vgl. met veel andere camera's is de s602 erg neutraal vind ik.
                  Nu, de camera's die het echt erg hebben, staan niet in je lijstje shrikie, dus daar hoef je geen schrik voor te hebben.
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Tom314,

                    In mijn geval ben ik altijd gewoon geweest om met Olympus camera's te werken, en daar valt het verschil 'enorm' op. Ik was voor de rest heel tevreden van mijn S602Z, maar had toch heimwee naar Olympus en da's de reden dat ie terug weg is gegaan. Degene die ik nu heb is een ietsje compactetere camera.

                    Maar zoals ik eerder al vermelde, een top camera hoor, zeker wat prijs/kwaliteit betreft en ik denk dat als je geen andere gewoon bent, dat je toch enkele jaren met deze camera gaat doen.

                    Comment


                    • #11
                      Ik moet eigenlijk Tom314 bijtreden, de kleuren van Fuji benaderen over het algemeen zeer goed de realiteit zonder nabewerking. Hier ben ik juist uitermate tevreden over. (kom van een Oly C-1400XL). Wat Phil ooit geschreven heeft over dat rood is ook wel heel erg opgeblazen, het komt maar heel af en toe voor. Ik heb het er in ieder geval voor over want de rest van de kleuren vind ik perfekt. Wat niet wegneemt dat de C-5050 ook een heel erg goed toestel is.

                      Greetingzz,
                      Canon 6D

                      Comment


                      • #12
                        ik stond net voor dezelfde keuze en heb voor de fuji gekozen, vnl. omdat hij handig is en voor de zoom plus bruikbare extra lenzen. Vergeet niet dat als je extra lenzen voor de 5050 zet dat je interne flits totaal onbruikbaar wordt, het toestel is immers zo klein dat de lenzen voor je flits komen. Je hebt daarvoor een hot shoe voor de flits maar ik heb toch mijn twijfels of de oly wel extra lenzen+flits kan dragen met zo'n klein body. Verder heb ik de fuji gekozen uiteindelijk voor zijn snelheid.

                        Het hangt er vooral van af wat jij het belangrijkst vindt :

                        Zoompower/handigheid/batterij levensduur/snelheid => ga voor de fuji
                        compactheid/fotokwaliteit => ga voor de oly

                        Mijn collega hier heeft een G2 btw en is (denk ik toch) meer enthousiast over de s602z. Dit zijn gewoon onze meningen uiteraard, anderen denken er dan weer anders over
                        Fuji S602z

                        Comment


                        • #13
                          ik heb ze onlangs eens allemaal in mijn handen gehad en ik zou zeker voor de Fuji gaan. het is een heel handig toestel. en het heeft een goede zoom.
                          Ok de megapixels zijn lager dan de andere maar ik denk dat dit niet het belangrijkste is.
                          De Fuji is het minst compacte toestel maar dat is natuurlijk je keuze. Tevens is de fuji ook beter als je enige filters of voorzetlenzen wil gebruiken. en kill me if I am wrong maar is de fuji niet de enige die manuele focus heeft.




                          Comment

                          Working...
                          X