Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze Nikon camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze Nikon camera

    Geachte heren & dames,

    Ik ben een beginnend fotograaf en ben op dit moment in het bezit van de pentax optio 33 WR. Ik weet zeker dat ik door wil gaan met fotograferen en ben daarom op zoek naar een goeie digitale spiegelreflex camera waarbij ik met diafragma, sluitertijd en gevoeligheid kan spelen.

    Op dit moment twijfel ik tussen de Nikon d70s en de nieuwe Nikon d200. Nu vroeg ik me af of ik als bovengemiddeld beginner (binnen een afzienbare tijd) de meerwaarde uit zo'n d200 zou kunnen halen. Ik heb op internet al naar veel vergelijkende tests gekeken dus mijn vraag is niet zozeer wat de d200 beter/meer kan dan de d70s maar meer van: ga ik die goeie specificaties en extra gebruiksmogelijkheden van de d200 "eruit halen" na verloop van tijd of kost het je echt jaren van oefening om uitgespeeld te raken op een camera als de d70s?

    Graag jullie meningen!

    Met dank,

    Sander Olthoff.

  • #2
    Re: keuze Nikon camera

    @(geachte ) Sander

    Ik vind je vraag heel terecht. je budget gaat ook meespelen want waar je dan wel meteen baat van hebt zijn goede lenzen. Ook al ken je de technische/software mogelijkeheden van je DSLR niet tot in de diepte.
    Dat is volgens mij al 2 criteria die er bij komen (budget en lenzen)

    Daarnaast zit het verschil niet alleen in de performantie naar beelden toe. Maar ook in gebruiksgemak/comfort zoals display, viewfinder, ergo (wat trouwens ook zeer goed is bij de D70s), ... Maar mss is dit voor jou geen punt (of minder) en of je daar finaal beter beelden mee haalt kan ik u zelf (nog ) niet zeggen, maar ik vermoed dat dit niet of minder doorweegt.

    Het objectief verschil in de perfomantie mbt of door de specs moet eigenlijk blijken uit deftige reviews. Maar mss zijn er BDers zijn die u kunnen helpen dan zal ik graag meelezen.

    m