Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze digitale camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze digitale camera

    Ben van plan mij een dig. camera aan te schaffen.
    Wie helpt mij om een goede keuze te maken.
    Op dit ogenblik moet ik kiezen tussen volgende toestellen.

    Sony DCS P7
    Sony DSC P71
    Sony DCS S85

    Wie kan me hier iets over vertellen zowel negatief als positief
    en welk ander toestel is hiermee te vergelijken.
    Ander merk mag ook, ben een beginneling en dit is mijn 1e digitale camera.

    groetjes
    Mon

  • #2
    Het hangt er van af wat je met de camera wilt doen en hoeveel geld je er aan wilt uitgeven. Misschien ook de canon s30 eens bekijken en niet te vergeten, de canon a40.
    Neem de tijd om reviews te lezen en te vergelijken en als je vragen hebt, stel ze dan op het forum.

    greetz,
    Tom
    --Canon PS A40--
    --BD0180BE--

    Comment


    • #3
      ik zou voor een ander merk gaan..
      Sony gebruikt MemoryStick -> vreselijk duur;
      op de Sony's uit deze prijsklasse kan je zelf amper instellingen maken, en dat is toch vrij belangrijk

      de schermpjes van deze Sony zijn ook niet te gebruiken in de zon

      de Canon Powershot A40 is een juweeltje als je de prijs bekijkt!
      Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

      Comment


      • #4
        De Sony S85 is helemaal manueel instelbaar.

        Comment


        • #5
          Al erg bedankt voor jullie reply's. Ik moet toegeven dat op
          dit ogenblik door de massa info die ik reeds gevonden heb, geen
          enkel idee heb om wat te kopen.
          Welk merk laat me eigenlijk koud, ben niet merk gebonden, maar
          denk wel aan iets met minimum 3,3 milj pixels en een goede lens.
          Ben nie van plan om een pro te worden maar wil zeker een goede foto
          op papier met 12 x 16 als maat. Als max. budget zou ik tot 750€ willen gaan. Het is mijn eerste dig. camera en heb er geen enkele
          ervaring mee. Als je op dpreview de reviews leest dan zijn er voor
          ider toestel steeds pro's en cons dus daar wordt ik oo niet veel wijzer.

          groetjes
          Mon

          Comment


          • #6
            Originally posted by Mon
            Als je op dpreview de reviews leest dan zijn er voor
            ider toestel steeds pro's en cons dus daar wordt ik oo niet veel wijzer.
            http://www.steves-digicams.com

            hier vind je volledige besprekingen, zie je enkele test-foto's, een 360° beeld vd camera,...

            greetz,
            Tom
            --Canon PS A40--
            --BD0180BE--

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mon
              Al erg bedankt voor jullie reply's. Ik moet toegeven dat op
              dit ogenblik door de massa info die ik reeds gevonden heb, geen
              enkel idee heb om wat te kopen.
              Welk merk laat me eigenlijk koud, ben niet merk gebonden, maar
              denk wel aan iets met minimum 3,3 milj pixels en een goede lens.
              Ben nie van plan om een pro te worden maar wil zeker een goede foto
              op papier met 12 x 16 als maat. Als max. budget zou ik tot 750€ willen gaan. Het is mijn eerste dig. camera en heb er geen enkele
              ervaring mee. Als je op dpreview de reviews leest dan zijn er voor
              ider toestel steeds pro's en cons dus daar wordt ik oo niet veel wijzer.

              groetjes
              Mon
              Hallo Mon,

              Van harte welkom op BD. Moeilijk he de keuze van een camera. Ik zweer zelf bij de Sony DSC-F717, maar die ligt boven jouw budget. De prijzen van memorystick vind ik hoogstens een minder leuk detail; het gaat toch om de kwaliteit van je foto's. Wat misschien nog net binnen jouw budget ligt, is de fantastische Canon G2. 4 MP en gewoon een geweldige camera. Omdat er in november een opvolger uitkomt, zakt de G2 in prijs. Ik heb hem al gezien voor € 749,00. Een aantal leden hier hebben de G2: zippo, Tinne, Jakke (+degenen die ik vergeet). Bekijk hun foto's eens als je interesse gewekt is tenminste. Mocht je besluiten voor de G2 te gaan, dan zoek ik de site wel op waar ik hem voor € 749,00 gezien heb (misschien hebben anderen al een lagere prijs gezien).
              Veel succes !
              Hannie

              Comment


              • #8
                Heb al van de G2 gehoord maar schijnbaar zou die uit roulatie zijn.
                Is bij verschillende fotohandelaars niet meer beschikbaar. Is de G3 misschien reeds de opvolger?
                Heb de vergelijking gezien tussen de G2 en de Nikon 4500 was wel de
                moeite. Als je alles op een rijtje zet, allez ik probeer dat te doen , dan is het inderdaad moeilijk. In mijn buurt spreken ze allemaal over Sony, hier lees ik echter heel weinig over Sony.
                Dus vermits ik vermoed dat dit forum wel wat meer talent zal hebben dan mijn kennissenkring als het over fotografie gaat dan toch, begin ik van Sony af te stappen. Blijven dus over Nikon, Canon, Olympus. Canon is dan weer een groot service probleem, zie Tinne. Olympus ken ik niet zo goed, dus voorlopig is het Nikon. Pffftttt zal nog wel enkele weken blazen en denken alvorens iets te kopen, tegen de feestdagen zijn er misschien weer promoties.

                grtz
                Mon

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mon
                  Heb al van de G2 gehoord maar schijnbaar zou die uit roulatie zijn.
                  Is bij verschillende fotohandelaars niet meer beschikbaar. Is de G3 misschien reeds de opvolger?
                  Heb de vergelijking gezien tussen de G2 en de Nikon 4500 was wel de
                  moeite. Als je alles op een rijtje zet, allez ik probeer dat te doen , dan is het inderdaad moeilijk. In mijn buurt spreken ze allemaal over Sony, hier lees ik echter heel weinig over Sony.
                  Dus vermits ik vermoed dat dit forum wel wat meer talent zal hebben dan mijn kennissenkring als het over fotografie gaat dan toch, begin ik van Sony af te stappen. Blijven dus over Nikon, Canon, Olympus. Canon is dan weer een groot service probleem, zie Tinne. Olympus ken ik niet zo goed, dus voorlopig is het Nikon. Pffftttt zal nog wel enkele weken blazen en denken alvorens iets te kopen, tegen de feestdagen zijn er misschien weer promoties.

                  grtz
                  Mon
                  De G2 is inderdaad de opvolger van de G3
                  Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
                  www.D-Noizz.be
                  wim.proot@gmail.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by yannick
                    ik zou voor een ander merk gaan..
                    Sony gebruikt MemoryStick -> vreselijk duur;
                    op de Sony's uit deze prijsklasse kan je zelf amper instellingen maken, en dat is toch vrij belangrijk

                    de schermpjes van deze Sony zijn ook niet te gebruiken in de zon

                    de Canon Powershot A40 is een juweeltje als je de prijs bekijkt!
                    Geen Sony kiezen ? Daar ben ik nog niet zo zeker van. Zelf blijf ik bij sony. Memorysticks hoeven niet de originele te zijn, de originele zijn inderdaad duurder, maar is een detail. Kwaliteit prefereert m.i.
                    Overigens raad ik Mon aan om de verschillende camera's eens naast elkaar te zetten dit kan bij :
                    http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

                    Goedkopere memorysticks (zelfde lijn) als van Sony, heb ik zelf in gebruik en ben daar uiterst tevreden over.
                    Sony's van de vooropgestelde prijsklasse zijn er zeker die je manueel kan instellen.

                    Schermpje in de zon (?) bij mijn toestel (wel Sony DSC 717)niet meer problemen dan bij een ander. Het schermpje van mijn Sony-camcorder evenmin.

                    Comment


                    • #11
                      Mon,

                      Mocht je interesse hebben in de G2, ik verkoop de mijne, je mag hem gerust eens komen uitproberen.

                      stuur me een mailtje indien interesse : cyrox@pandora.be
                      Mark (300D)

                      Comment


                      • #12
                        Aha, bedankt Sonyke, eindelijk eens een positieve noot.
                        Ben juist op een duitse web-site geweest en die verkopen de
                        Sony DSC FX77 voor 595€ en de F77 voor 504,90€ ga nu eens uitzoeken
                        wat voor camera's dat zijn.

                        Cyrox wat betreft je G2, zonder je te willen beledigen of zo, maar
                        ik heb het altijd al moeilijk gehad met overnames.
                        Toch bedankt voor het aanbod.

                        grtz
                        Mon

                        Comment


                        • #13
                          Mon, kijk ook eens naar de Canon Powershot S45 als je een budget van €750 hebt.

                          Sonyke, ivm zon op het scherm, van de F717 weet ik niet zoveel af, ik had het over de goedkopere toestellen zoals de P5 en P7 het scherm daarvan kan echt geen zon verdragen (bij de minste lichtinval kan je de inhoud van het scherm niet meer zien)

                          De G2 is natuurlijk ook een fantastisch toestel, als ik het geld had had ik deze al lang gekocht
                          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                          Comment


                          • #14
                            Ben momenteel ook verschillende camera's aan 't overwegen.

                            In jouw prijsklasse zou ik de G2 (je vindt hem nog wel), de Fuji 602 of de Nikon 4500 overwegen:

                            G2 : scherpste foto en kleurverzadiging, maar slechts 3 x zoom zonder al te veel uitbreidingsmogelijkheden + geen geweldige makro

                            S602 : alles op en aan, behalve kantelbaar LCD en slechts 3 MP (maar wel CF-kaartjes en AA batterijen)

                            4500 : geweldige makro, heel kompact toestel en wil je later de uitbreiden: met een 3X-converter heb je 12 X Zoom

                            Moeilijke keuze

                            Comment


                            • #15
                              Ja, die Canon Powershot S45 zoet er niet slecht uit, de moeite
                              om er eens op door te denken. Bedankt Yannick.

                              De G2 en de 4500 heb ik reeds bekeken, de G2 is beter maar er is
                              nu een G3, dus dat is even afwachten.



                              grtz
                              Mon

                              Comment

                              Working...
                              X