Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Joepie- Canon g3

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Joepie- Canon g3

    Joepie,

    k'heb vandaag ook een Canon G3 gekregen en ik hoop er vele leuke momenten mee te kunnen beleven!

    In de winkel twijfelden we tussen de Nikon Coolpix5700, maar vooral dat te groot prijsverschil van 500€ heeft de das omgedaan, alhoewel ik graag Nikon had gehad

    Iemand tips om goed te kunnen werken met de G3 enzo...

    Groetjes

    KEN
    CANON G3 :)

  • #2
    Alé veel plezier
    euh de handleiding wa lezen en direct uitproberen zou ik zeggen
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Proficiat met je aankoop en laat de mooie foto's nu maar rap komen

      mvg,
      Lexieke
      .:www.shadowarts.be:.

      Comment


      • #4
        Ja

        nog effe de batterij laten opladen hé

        Vraagje:

        bij de G3 is er een functie, dat je eerst 4x optisch zoomt en dan kan je nog tot 14x doorzoomen digitaal en daarvoor moet je zelfs niet eerst de foto optisch nemen en dan digitaal op inzoomen, maar je kan dat direct.
        Iemand goeie ervaringen ofzo mee?

        Groetjes

        Ken

        Superhappy
        CANON G3 :)

        Comment


        • #5
          Originally posted by cyclingnews
          bij de G3 is er een functie, dat je eerst 4x optisch zoomt en dan kan je nog tot 14x doorzoomen digitaal en daarvoor moet je zelfs niet eerst de foto optisch nemen en dan digitaal op inzoomen, maar je kan dat direct.
          Iemand goeie ervaringen ofzo mee?
          Proficiat met je toestel!! Ik heb mij deze maandag ook eentje aangeschaft. Kheb wel nog niet veel tijd gehad om foto's te nemen, maar van de enkele ben ik toch al heel content!!

          Die digitale zoom moet je niet gebruiken, kwaliteit is meestal niet zo denderend. Bij deze G3 zal het wel niet anders zijn denk ik. Gewoon wat uittesten, dat ga ik dit weekend ook doen

          :: http://www.dpix.be ::

          Comment


          • #6
            Originally posted by cyclingnews
            Ja

            bij de G3 is er een functie, dat je eerst 4x optisch zoomt en dan kan je nog tot 14x doorzoomen digitaal en daarvoor moet je zelfs niet eerst de foto optisch nemen en dan digitaal op inzoomen, maar je kan dat direct.
            Iemand goeie ervaringen ofzo mee?
            Digitale zoom moet je zoveel mogelijk vermijden. Wat het toestel
            immers doet is een crop (i.e. uitknip) nemen van de output van de
            CCD en die dan digitaal gaan vergroten met interpolatie. Dit is
            echter een proces dat je met om het even welk fotobewerkingsprogramma
            ook kan en waar je dan veel meer controle hebt over het resultaat.
            Bovendien heb je dan ook de volledige controle over de grootte van het eindresultaat.
            Digitaal zoom komt erop neer dat je pixels weggooit. Als je digitaal 14x inzoomt, houd je nog slechts 1/14de van het oorspronkelijk aantal pixels over dus !

            Dat de digitale zoom het vanzelf overneemt van zodra de optische zoom zijn grens bereikt heeft, is in de meeste camera's zo. Het zit in elk geval al op mijn CoolPix 950 die al 3 jaar oud is.

            Henk.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Frederik
              Originally posted by cyclingnews
              bij de G3 is er een functie, dat je eerst 4x optisch zoomt en dan kan je nog tot 14x doorzoomen digitaal en daarvoor moet je zelfs niet eerst de foto optisch nemen en dan digitaal op inzoomen, maar je kan dat direct.
              Iemand goeie ervaringen ofzo mee?
              Proficiat met je toestel!! Ik heb mij deze maandag ook eentje aangeschaft. Kheb wel nog niet veel tijd gehad om foto's te nemen, maar van de enkele ben ik toch al heel content!!

              Die digitale zoom moet je niet gebruiken, kwaliteit is meestal niet zo denderend. Bij deze G3 zal het wel niet anders zijn denk ik. Gewoon wat uittesten, dat ga ik dit weekend ook doen


              Ik ook op BK Wielsbeke effe proberen hehe

              Groetjes
              CANON G3 :)

              Comment


              • #8
                cyclingnews, veel beter dan digitaal is optisch zoomen! Voor 130 euro koop je de originele canonteleconverter TC-DC58N. Daarmee geraak je naar 245mm en dit is meteen zowat de grens om uit de hand te fotograferen. Met de groothoekconverter WC-DC58N (180 euro)ga je naar 24,5mm. Wooooow, van 24,5 naar 245, dit is een x10 zeg!
                fredje.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by fredjefriet
                  cyclingnews, veel beter dan digitaal is optisch zoomen! Voor 130 euro koop je de originele canonteleconverter TC-DC58N. Daarmee geraak je naar 245mm en dit is meteen zowat de grens om uit de hand te fotograferen. Met de groothoekconverter WC-DC58N (180 euro)ga je naar 24,5mm. Wooooow, van 24,5 naar 245, dit is een x10 zeg!
                  fredje.
                  ja indeed ik heb die ook al ergens gelezen. K'zou vooral die telelens nemen omdat ik niet veel in groothoek zal fotograferen.
                  Is die tele overal te verkrijgen? K'ga wel nog wat moeten wachten en zagen aan mijn pa hehe 't zou wel leuk zijn om tot 245 te kunnen gaan. Nu ist 140 denk ik.
                  CANON G3 :)

                  Comment

                  Working...
                  X