Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de A99 interessant (full frame Sony)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    "de belangrijkste is de autofocus en body" ... "Sony is gewoon geen volledig systeem"
    Kan je beide quotes even toelichten?

    Over de Zeiss lenzen heb je gelijk, ik vind ze ook te duur. Maar er is keuze genoeg buiten Zeiss.



    Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
    Eigenlijk versta ik ook het nut niet van dergelijke topics te starten. Ik kan me wel een drijfveer bedenken.
    Ik zie dit alleen bij Sony "adepten". Vreemd... en spijtig en slecht voor Sony. Ik krijg er bijna een afkeer van.
    Begrijpelijk. Ik denk dat Sony aanhanges gefrustreerd zijn omdat alles wordt afgebroken door aanhangers van de heilige tweevuldigheid. Maar er zijn al genoeg bytes verloren gegaan aan 'nutteloze' pro/contra discussies over camera merken.

    Comment


    • #17
      Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

      Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
      Eigenlijk versta ik ook het nut niet van dergelijke topics te starten. Ik kan me wel een drijfveer bedenken.
      Ik zie dit alleen bij Sony "adepten". Vreemd... en spijtig en slecht voor Sony. Ik krijg er bijna een afkeer van.
      +1
      precies dat er een tweede puerte is op gestaan
      al dat gepush voor een bepaald merk, pff je krijgt er zowaar een afkeer van
      idem met het gepush van dat stuk fruit

      Comment


      • #18
        Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Ik kan er wel honderd geven, maar de belangrijkste is de autofocus en body.
        De AF is één vd sterke punten vd A99.

        One place where the Sony A99 did exceptionally well is in autofocus speed. This is a new Hybrid AF system, so it’s especially impressive that the A99 proved the fastest in its class. At EV12, the brightest light level in our test, the A99 showed blazing speed by focusing in 0.27 second. It wasn’t until EV6, the equivalent of a very well-lit room, that it fell to 0.36 sec, faster than either the 5D Mark III or the D800 at their best

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Sony is gewoon geen volledig systeem, als je sportfotograaf bent, moet je al niet beginnen met sony.
        70-200/2.8 , 70-400(is scherper op 400mm dan de Nikon variant) , 500/F4 , 300/2.8 , (400/F4 komt eraan, ontwikkeld ism Olympus) daar kun je al het één en het ander mee. Sigma en tamron hebben ook goede lenzen.

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Hun hoge iso's zijn door de translucent mirror ook niet uitstekend
        Een 5DMarkIII of D600 doen het inderdaad beter, maar zo groot is het verschil nu ook weer niet, een halve stop ongeveer. En als je in jpeg schiet vind ik de A99 beter uit de verf komen dan een D600 of D800.
        Last edited by alex606; 4 juni 2013, 16:11.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #19
          Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          De AF is één vd sterke punten vd A99.






          70-200/2.8 , 70-400(is scherper op 400mm dan de Nikon variant) , 500/F4 , 300/2.8 , (400/F4 komt eraan, ontwikkeld ism Olympus) daar kun je al het één en het ander mee. Sigma en tamron hebben ook goede lenzen.



          Een 5DMarkIII of D600 doen het inderdaad beter, maar zo groot is het verschil nu ook weer niet, een halve stop ongeveer. En als je in jpeg schiet vind ik de A99 beter uit de verf komen dan een D600 of D800.
          Geen complexen krijgen hé, maar AF-C op de a99 is slechter dan dat van mijn D7000.
          Met niet voor sportfotografen bedoel ik niet de lenzen, maar de autofocus in continu.
          In normale af-s, is het inderdaad zeer snel, maar in af-c mist het constant. Zelfs als je onderwerp zo'n 50% van het beeld inneemt mist hij nog.

          Sony is geen compleet systeem omdat ze de professionele fotograaf die professionele body's gewoon is, niet aanspreken. Sony richt zich op (rijke) hobbyisten zoals ze nu bezig zijn.
          Geef mij anders eens 5 beroemde Belgische fotografen die fulltime fotograferen met een Sony. (want ik ken er niet 1)

          Je vergelijkt de 70-400 dan wel met de oude af-D versie van Nikon, zoals je misschien weet is er enkele maanden geleden een nieuwe versie uitgekomen dat letterlijk elk probleem van de oude versie heeft aangepakt.

          JPEG van de D600 en D800 staan redelijk onverzadigd en met relatief laag contrast, als je saturatie en contrast 1 of 2 tikjes naar rechts doet, zijn ze zo goed als gelijk. Vergeet ook niet D-lighting af te zetten, dit maakt jpeg's lelijk.

          Comment


          • #20
            Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

            Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht

            Over de Zeiss lenzen heb je gelijk, ik vind ze ook te duur. Maar er is keuze genoeg buiten Zeiss.
            Sony Zeiss lenzen zijn duur, misschien wel te duur, maar ik raad je niet aan van ze eens te gebruiken want dat werkt verslavend, zijn totaal ander lenzen, geven een totaal andere look, de nieuwe 50mm zal rond de 11 a 1200€ gaan kosten , is niet weinig maar past op een toestel zoals de a99. Nu als je Sony een beetje volgt , die geven regelmatig al eens een voucher aan geregistreerde klanten met niet onbelangrijke korting.
            In vergelijking met Leica zijn ze nog wel vrij goedkoop, maar de top lenzen van canikon zijn ook niet echt goedkoop te noemen.
            Als je ziet zowel tamron (bvb 24-70) en (bvb sigma 50mm en 35mm) hebben een aantal lenzen van betere of gelijke kwaliteit dan canikon of sony opponenten.

            Canikon hebben nog altijd geen goed MF systeem waardoor ze de mogelijkheid niet hebben van de betere lenzen te gebruiken zoals Zeiss (enkel AF voor sony ), daarbij die lenzen worden ook niet gestabiliseerd op die toestellen.

            Comment


            • #21
              Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Geen complexen krijgen hé, maar AF-C op de a99 is slechter dan dat van mijn D7000.
              Met niet voor sportfotografen bedoel ik niet de lenzen, maar de autofocus in continu.
              In normale af-s, is het inderdaad zeer snel, maar in af-c mist het constant. Zelfs als je onderwerp zo'n 50% van het beeld inneemt mist hij nog.

              Sony is geen compleet systeem omdat ze de professionele fotograaf die professionele body's gewoon is, niet aanspreken. Sony richt zich op (rijke) hobbyisten zoals ze nu bezig zijn.
              Geef mij anders eens 5 beroemde Belgische fotografen die fulltime fotograferen met een Sony. (want ik ken er niet 1)

              Je vergelijkt de 70-400 dan wel met de oude af-D versie van Nikon, zoals je misschien weet is er enkele maanden geleden een nieuwe versie uitgekomen dat letterlijk elk probleem van de oude versie heeft aangepakt.

              JPEG van de D600 en D800 staan redelijk onverzadigd en met relatief laag contrast, als je saturatie en contrast 1 of 2 tikjes naar rechts doet, zijn ze zo goed als gelijk. Vergeet ook niet D-lighting af te zetten, dit maakt jpeg's lelijk.
              -toon aan waarom AF systeem ( misschien wel beste momenteel op de markt) niet goed zou zijn, leg me eens uit hoe je het gebruikt hebt , welke instellingen, met welke lens ... hoe je tot die conclusie komt.
              -wat noem jij professionele fotograaf ? sportfotograaf, bij de gazet staat die op het zelfde niveau als een kuisvrouw, fotojournalisten die mannen krijgen tegenwoordig nen smartphone.
              sony richt zich niet op dat segment dat verdwijnt vanzelf.

              de a99 is gericht op hetzelfde doelpubliek als de d800 en de 5dmkiii, sony heeft zich ook sterk gericht op video markt met de a99, zowel voor foto als video biedt het toch wel wat meer mogelijkheden dan de canikon toestellen

              zou ook bij God niet weten war er mis is met de body vd a99 buiten het feit dat het iets meer geavanceerd is dan dit vd canikons.

              Mogelijk wordt het moeilijk voor sony hun voorsprong te behouden, ik heb geen glazen bol maar ze hebben per slot van rekening zoveel expertise in huis, dat is ook de reden dat Hasselbald , zoals ieder verstandig mens zou doen, gekozen heeft voor sony.

              Comment


              • #22
                Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Mogelijk wordt het moeilijk voor sony hun voorsprong te behouden, ik heb geen glazen bol maar ze hebben per slot van rekening zoveel expertise in huis, dat is ook de reden dat Hasselbald , zoals ieder verstandig mens zou doen, gekozen heeft voor sony.
                De markt heeft altijd gelijk.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #23
                  Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  -wat noem jij professionele fotograaf ? sportfotograaf, bij de gazet staat die op het zelfde niveau als een kuisvrouw, fotojournalisten die mannen krijgen tegenwoordig nen smartphone.
                  Tenminste mannen die elke dag een camera in hun handen hebben en foto's maken.. kunt ge van u niet zeggen
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                    Peurte, toon eens enkele foto's dat jij met je prachtige a99 hebt genomen in af-c.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Peurte, toon eens enkele foto's dat jij met je prachtige a99 hebt genomen in af-c.
                      dat zal hij wel eens doen als pasen op een maandag valt
                      tot nu toe veel geblaat maar weinig wol bij die persoon als je vraagt om een foto te posten die hij heeft gemaakt met een van de zoveel geweldige toestellen en lenzen die hij bezit of heeft gebruikt

                      Comment


                      • #26
                        Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Peurte, toon eens enkele foto's dat jij met je prachtige a99 hebt genomen in af-c.
                        antwoord gewoon op mijn vraag en ook die van andere van hoe jij tot jou AF conclusie komt, je moet je niet gaan verstoppen door van onderwerp te veranderen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          ... als video biedt het toch wel wat meer mogelijkheden dan de canikon toestellen
                          Woah! The guys over at Magic Lantern cracked the Canon 5D Mark III to shoot RAW video output. Yup, the new firmware update to Magic Lantern's notorious software now enables uncompressed 14-bit video out of the 5D Mark III (so far). Magic Lantern already brought us great things to Canon DSLRs including focus peaking, zebra lines,

                          en http://nofilmschool.com/2013/05/cano...magic-lantern/
                          Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
                          Panasonic GH3 met 14-140

                          Comment


                          • #28
                            Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                            wat wil je hier nu mee zeggen ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              antwoord gewoon op mijn vraag en ook die van andere van hoe jij tot jou AF conclusie komt, je moet je niet gaan verstoppen door van onderwerp te veranderen
                              neen daar ben jij wel beter in, in vooral vragen te ontwijken ivm voorbeelden te posten van foto's die jij zelf hebt gemaakt

                              Comment


                              • #30
                                Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                antwoord gewoon op mijn vraag en ook die van andere van hoe jij tot jou AF conclusie komt, je moet je niet gaan verstoppen door van onderwerp te veranderen
                                Amai ze, zeer moeilijk...
                                Je neemt camera A, je kijkt welke instellingen voor af-c het best te gebruiken zijn bij die body (internet/eigen ondervinding)
                                Je neemt camera B, je kijkt welke instellingen voor af-c het best te gebruiken zijn bij die body (internet/eigen ondervinding)
                                Dan gebruik je ze om de toer en kijk je welke het meest keepers geeft. Bij mij was dat duidelijk de D7000.

                                FOTO's PEURTE, of als je om een of andere reden deze niet wil posten, van waar ben je, want ik wil u potverdikke wel eens een foto zien nemen met uw fantastische Sony!

                                Video beeldkwaliteit is de D800 nog steeds de top onder de dslr's.
                                a99 heeft wel enkele features die filmen makkelijker maakt.
                                5D III geeft lagere beeldkwaliteit dan de 5D II, maar geeft ook enkele goede features.

                                Mocht ik puur voor video gaan en geld geen probleem zijn, zou ik voor de a99 gaan. Gewoon omdat deze enkele zeer handige features heeft voor video, waar canikon (nog) niet aan kan tippen.
                                Heb enkele weken geleden een kortfilm(pje) gemaakt met de D800e en was echt onder de indruk van de beelden, zeer veel latitude in post en enorm scherp. Zou hem echt graag hier eens posten, maar deze moet eerst door de 'regisseurs' worden ingeleverd voor een opdracht. (heb enkele leerlingen uit het 5e middelbaar geholpen met een schoolopdracht te filmen, ik denk dat ze 100% krijgen .)

                                Comment

                                Working...
                                X