Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Jong, voor al de onzin die hier op BD verkocht wordt als wereldschokkende noviteit, daarvoor zijn onderhand alle spuigaten te klein ... blijf dus maar lekker voormekkeren over niets ... een telefoon is geen dSLR, period, ongeacht of er nu een app op draait zo groot als een huis of niet, live with it. Als ge dat wil geloven, mij goed, maar verkoop andere mensen geen appelen voor citroenen want dat worden die appelen toch nooit. Heck, in een volgende overtreffende trap maken de grote cameramerken enkel nog telefoons om te fotograferen. mooi niet dus. djeezes! .. en ik doe trouwens niets liever dan nuttloze tech zeepbellen doorprikken, de mensen worden zo al genoeg bij de neus genomen zonder dit soort cowboyverhalen ! Voor de rest, blijf gelukkig fotogarferen met uw nieuwe "dSLR" !
    Nu nog leren 'schrijfen', fotogarferen is een nieuwe, voormekkeren is ook een leuke. Graag argumenteren dat analoge naar digital fotografie het einde van de evolutie is, verder kan dus niet. Dank u regulus. Allez, veel amusement met de volgende. En laat vooral jouw visie op de voor jou onbestaande toekomst weten, we zijn benieuwd.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    ...leeg...

    Comment


    • #17
      Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

      And I rest my case, zoek het zelf uit, ik heb het gevonden. En wie wil luisteren kan altijd vragen stellen, open minded dan.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
      Last edited by Lieven Lema; 13 oktober 2014, 08:25. Reden: spellingscorrectie uit gezet
      ...leeg...

      Comment


      • #18
        Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

        Elk fototoestel heeft zijn charme, ook het fototoestel in de iPhone.
        Het is tenminste een fotoapparaat die ik echt altijd bij heb en als dat toestel verbetert wordt door nieuwe software.. zoals controle over iso dan is dat zeker meegenomen
        zodat je nu statische ruis-vrije foto's kan maken (relatief in verhouding met de grootte van de sensor).
        Elke verbetering is altijd meegenomen hoe klein ook.

        Een iPhone (of android) heeft niet de intentie om een DSLR te zijn net zo min dat een DSLR een Middenformaat camera wil zijn.
        Elke camera, systeem, reflex, bridge, compact enz... kan perfect gebruikt worden binnen de mogelijkheden en beperkingen van het toestel, het enige wat je moet weten is wat deze beperkingen zijn en wat mogelijk is en wat niet.

        Vorige maand heb ik per abuis mijn fototas achtergelaten thuis bij een uitstap naar de Ardennen...
        Ik was blij dat ik nog een toestel bij had... mijn iPhone 4... die het veel minder goed doet dan een 6 of een kleine compact camera.
        Toch heb ik daar nog mooie resultaten mee gehaald (kwalitatief) en ik heb mij die dag extra ingezet voor andere zaken zoals compositie, betere lichtomstandigheden gezocht, interessanter onderwerp, enz...

        Low light omstandigheden is uit den boze bij de iPhone 4 ...maar zelfs ruis kan mooi zijn als je fotografeert in BW

        Mijn eerste Canon Ixus (model 1) dateerde uit 2001, daar waren ook geen manuele instellingen en de foto's waren slechter dan met een goede smartphone van tegenwoordig.
        Resolutie was 2,1 milj. en het toestel heeft me om en bij de 25.000 BFR gekost.
        Video daar was die tijd lang nog geen sprake van.

        Als je nu bekijkt wat mogelijk is met zo'n iPhone 6 op vlak van Video.. en ook fotografie... dan is er geen reden tot klagen..

        Het is dus waarschijnlijk goed bedoeld van de Topic Starter en ergens kan ik wel inkomen welke boodschap hij wil verkondigen.... alleen moet je dat niet te letterlijk nemen.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          ...

          Het is dus waarschijnlijk goed bedoeld van de Topic Starter en ergens kan ik wel inkomen welke boodschap hij wil verkondigen.... alleen moet je dat niet te letterlijk nemen.
          Is dit wel de mening van de Topic starter, want de tekst komt letterlijk van de site van HLN.

          Rudi
          Last edited by LesC; 30 september 2014, 08:43. Reden: quote code hersteld

          Comment


          • #20
            Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

            Er zullen altijd mensen met een DSLR blijven fotograferen. Maar er is ook
            een evolutie. Zag je tot voor een paar jaar de meeste mensen nog met
            een compacte camera fotograferen in Brugge, nu steken ze meer en meer
            een GSM in de lucht om een foto te maken. Je kunt dat betreuren of juist
            toejuichen maar het ziet er naar uit dat veel mensen tevreden zijn met het
            resultaat van hun telefoon. En zelf mag je dat ook even fijntjes vinden als
            tennis spelen met een pingpongbal en een kinderschop, ik denk niet dat het
            valt tegen te houden.
            Trouwens, waarom zou je het willen tegenhouden? Je hoeft het immers niet
            zelf te doen.

            Comment


            • #21
              Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

              een DSLR app - allemaal goed en wel - maar... will it bend?
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #22
                Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Er zullen altijd mensen met een DSLR blijven fotograferen. Maar er is ook
                een evolutie. Zag je tot voor een paar jaar de meeste mensen nog met
                een compacte camera fotograferen in Brugge, nu steken ze meer en meer
                een GSM in de lucht om een foto te maken. Je kunt dat betreuren of juist
                toejuichen maar het ziet er naar uit dat veel mensen tevreden zijn met het
                resultaat van hun telefoon. En zelf mag je dat ook even fijntjes vinden als
                tennis spelen met een pingpongbal en een kinderschop, ik denk niet dat het
                valt tegen te houden.
                Trouwens, waarom zou je het willen tegenhouden? Je hoeft het immers niet
                zelf te doen.
                Met een gsm foto's maken valt nog mee maar wanneer ze een iPad oid in de lucht steken moet ik toch wel altijd even lachen. Dat is helemaal geen gezicht.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment


                • #23
                  Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                  Tja... nu zie je hoe nauwkeurig sommige journalisten tewerk gaan. Blij dat je dit meldt, Rudi!
                  Nogmaals: zelfs met al die toegevoegde eigenschappen wordt een iPhone geen dSLR. Net zo min als mijn G9 een dSLR is. En dat toestel, dat intussen al een aantal jaren oud is, zal in de toekomst vervangen worden door 'iets van de nieuwe generatie', zodra de prijzen beginnen te zakken.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                    Met een gsm foto's maken valt nog mee maar wanneer ze een iPad oid in de lucht steken moet ik toch wel altijd even lachen. Dat is helemaal geen gezicht.
                    Tja da's een nieuwe vorm van Fotograferen die steeds meer opduikt.
                    Je bent met je tablet bezig privé of zakelijk en effe gauw in de rustpauze een fotootje nemen.. waarom niet eigenlijk ?

                    Maar het went wel

                    Iemand met een rugzak vol Lenzen en 2 body's rond zijn nek is ook geen zicht voor mensen die het liever bescheiden houden



                    Foto Panasonic FZ1000
                    Last edited by Funcky; 30 september 2014, 09:33. Reden: Foto bijlage
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                      Grappig hoe de conformisten weer eens lachen met de evolutie.

                      Na de DSLR kwam (verleden tijd, jawel) de systeemcamera, die zienderogen het DLSR verhaal verder naar het verleden duwt (Fuji en Sony zijn goed bezig, zelfs met FF), en om de hoek komt de smartphone die qua resolutie soms niet meer moet onderdoen (Nokia Lumen 1020). En die evolutie gaat verder...
                      Fotografen die hun ogen niet openen, ik kan er iets van krijgen. ;-)
                      De evolutie gaat inderdaad verder. Ik gebruik nu iPhone, mirrorless (Fuji) en fullframe DSLR (Nikon). Alle 3 hebben ze hun plaats. Geen enkele is op dit moment verleden tijd en geen enkele is de heilige graal.
                      Met een fullframe DSLR kan ik (lees: ik, misschien anderen niet) wel alles doen wat ik met een iPhone of mirrorless kan (of beter: wil) doen maar omgekeerd nog niet.

                      Comment


                      • #26
                        Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                        Dat gedoe met Smartphones heeft niets met fotograferen te maken, alleen met registreren : verstand op nul en met dat ding in de lucht , al doen sommigen met hun spiegelreflex niet veel anders.

                        Comment


                        • #27
                          Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Dat gedoe met Smartphones heeft niets met fotograferen te maken, alleen met registreren : verstand op nul en met dat ding in de lucht , al doen sommigen met hun spiegelreflex niet veel anders.
                          Inderdaad we weten toch allemaal dat het toestel dat gebruikt wordt niets zegt over de man of vrouw die fotografeert en ook niets over het resultaat. Iemand die slechte foto's maakt met zijn smartphone maakt ook slechte foto's met een peperdure camera. Er zal misschien wat minder ruis zijn maar in het geval van een slechte foto zou er beter alleen maar ruis zijn.

                          Comment


                          • #28
                            Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                            Ik maak "zwakke" foto's met m'n smartphone - dat ding is beperkt in prijs en beperkt in sensor (voor 60€ een dual core met een camera van 3mpix - 512Mb ram en 4GB flash met firefoxOS) daar moet je dus geen wonderen van verwachten. Dat moet niet kunnen fotograferen - als we daar een beeld mee kunnen vastleggen dat net goed genoeg is, is 't goed zo. Een type camera moet u ook wat liggen - zo'n rechthoekig dun ding - dat lukt bij mij gewoon minder goed, en ja - ik ben lui. Dus ik stop daar geen tijd in.
                            M'n beelden met de SLT/Systeemcamera zullen wel iets beter zijn dan met de smartphone - die camera's zijn ook ietsje duurder, en ze hebben los glas (mag je wel niet in de glasbak gooien, naar't schijnt).
                            Een goeie fotograaf gaat uit een smartphone meer halen, dan ik er uit kan halen - daar zijn filmpjes over.
                            De betere smartphones/tablets hebben ook betere sensoren - al blijf je met de beperkingen zitten qua crop-faktoren en andere - tenzij je in niches gaat waar 1" sensoren in zitten en dan nog - of zo van die opprikdingen van Sony die dan hun NFC/Wifi gaan gebruiken - er moet wel vraag naar zijn (al zien we ze wel af en toe op 2dehands en consoorten - zelden hier - hoe zou dat komen???

                            Comment


                            • #29
                              Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                              Ik kon het niet laten om deze App toch eens te downloaden en te proberen. (op iPad Air)
                              Instellingen kunnen idd manueel maar soms om onbekende redenen veranderen er manuele instellingen terug naar auto.. bv als je het touch-screen aanraakt om te focussen.
                              Diafragma kan je volgens mij niet instellen ..of ik moet iets over het hoofd gezien hebben.
                              Iso gaat wel en sluitertijd ook. Manueel Focussen ? da's een ramp.

                              Voor 1,79 euro zou je niet mogen klagen... maar zelfs dan nog vind ik de App de moeite niet.
                              Het is toch opvallend hoe App ontwikkelaars NIET in staat zijn om zo een eenvoudige applicatie in elkaar te steken.

                              Eigenlijk zou dit gewoon standaard in de iPhone-iPad camera moeten zitten.. zeker rekening houdend met wat die toestellen kosten.


                              De Mening van een Apple gebruiker
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Diafragma kan je volgens mij niet instellen ..of ik moet iets over het hoofd gezien hebben.
                                iPhone, iPad en iPod touch hebben tot op vandaag allemaal een fixed aperture lens. Diafragma staat altijd open op dezelfde grootte (volgens model: f 2.8, 2.4 of 2.2), kan niet gewijzigd worden.

                                Comment

                                Working...
                                X