Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image Quality 5D Mk II vs 1D Mk III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Image Quality 5D Mk II vs 1D Mk III

    Ik zou eventueel overwegen een tweede body te kopen, voor reportagewerk.
    ik twijfel of dat dan wel een tweede 5D mk II moet worden, of een 1D MkIII.
    deze twee body's zijn ongeveer voor dezelfde prijs tweedehands op de markt (1500 euro)

    wat ik graag wil weten of ze qua image quality ongeveer gelijk presteren. Ik vind de 1D wat interessanter voor als het snel bewegende onderwerpen zijn, voor de snelle AF en de fps, én de 1.3 crop, maar wil zeker niet inboeten wat de beeldkwaliteit betreft, tov de 5D II die ik al heb.

    graag reacties van mensen die beide cameras hebben.

    bedankt,

    Ch.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

  • #2
    Re: Image Quality 5D Mk II vs 1D Mk III

    Je hebt al een 5D MKII, dan is de 1D MKIII een heel goede aanvulling.
    Ik gebruik beide camera's, voor ik vertrek om foto's te maken kies ik gewoon de camera die de beste resultaten aflevert in functie van het soort fotografie. Voor actie en natuur gebruik ik de 1D MKIII, voor de meeste andere soorten foto's neem ik de 5D MKII mee.

    De beeldkwaliteit van de 1D MKIII is heel goed, maar op hoge iso wint de 5D MKII duidelijk.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Image Quality 5D Mk II vs 1D Mk III

      dank voor de verduidelijking Bart,

      ik ben zeer tevreden over de prestaties van de 5D II, maar wil een beetje van de lenswissels af op reportage. Ik denk dat het dan net wat veelzijdiger werken is met een tweede body met net wat andere specs. dan twee dezelfde bodys te gebruiken, maar wil uiteraard wel graag de zelfde IQ over een gehele reeks. Denk je dat er een merkbaar verschil is behalve de pixelresolutie?
      Dat de resolutie kleiner is vind ik niet echt onoverkomelijk. met 10 Mp kom je ook al een heel eind.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #4
        Re: Image Quality 5D Mk II vs 1D Mk III

        Op hetzelfde formaat zien de foto's er hetzelfde uit. Als je heel grote afdrukken laat maken, dan zal er in de foto's van de 5D MKII meer detail zitten (dan wordt het verschil in resolutie zichtbaar).
        Op hoge iso is er ook een verschil, zeker als je op iso 1600 of hoger werkt. De 5D MKII zal dan foto's maken met zichtbaar minder ruis.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X