Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik blijf twijfelen over mijn keuze camera...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik blijf twijfelen over mijn keuze camera...

    Hallo allemaal,

    Ja, ik ben er weer met mijn getwijfel over welke camera ik zou nemen. Ik had gewacht op de aanbieding in de aldi, maar heb gekozen om hem toch niet te nemen.

    Mijn keuze was dus gevalen op de Kodak cx 4230. Was eigenlijk zou goed als zeker dat ik deze ging nemen, maar je kan er dus geen filmpjes mee opnemen. Dit vond ik eerst geen punt, maar nu begon ik toch een beetje naar de Canon A 40 te kijken...
    Gebruiken jullie die filmopname dikwijls op de digi?

    Ik zoek een digi, 2 Mp, rond de 300 euro, 3x optische zoom, optische zoeker + LCD, en vanzelfsprekend vrij goede foto's, en als het kan filmopname...
    Kent iemand nog digi's die hieraan voldoen?

  • #2
    op mijnen camera staat een film modus maar ik gebruik dit nooit of toch bijna nooit. Je kan de kwaliteit ZEKERS niet vergelijken met een echte film camera. Wat mij betreft zou dit nooit een twijfel mogen zijn of je al dan niet kan filmen met een digi camera.

    Comment


    • #3
      ik heb een canon a40. en ik ben er heel tevreden over. de kwaliteit van de foto's is heel goed. en het toestel heeft heel veel instellingsmogeljkheden voor zijn prijsklasse. vb sluiter 1/1500 - 15 sec. diafragma. witbalans ...

      filmpjes heb ik er nog bijna niet mee ge maakt. verwacht niet dat het een videocamera is.

      een heel tevreden a40 eigenaar
      site[/URL]

      Comment


      • #4
        Ik heb ook een a40 en filmpjes zie ik enkel als gimmick, nog nooit voor iets speciaal gebruikt, alleen om te testen wat hij kan.
        Ik ben zeer tevreden over mijn a40, ik kan je hem aanbevelen!

        Tom
        --Canon PS A40--
        --BD0180BE--

        Comment


        • #5
          Originally posted by bramluyckx
          ik heb een canon a40. en ik ben er heel tevreden over. de kwaliteit van de foto's is heel goed. en het toestel heeft heel veel instellingsmogeljkheden voor zijn prijsklasse. vb sluiter 1/1500 - 15 sec. diafragma. witbalans ...

          filmpjes heb ik er nog bijna niet mee ge maakt. verwacht niet dat het een videocamera is.

          een heel tevreden a40 eigenaar

          Instellingsmogelijkheden maken mij eigenlijk niet zoveel uit. Ben zo iemand die als ie op het knopje duwt gewoon een mooie foto wil hebben .
          Nee serieus, ik heb dat echt het liefst allemaal automatisch. Of is dat nooit helemaal automatisch?

          Comment


          • #6
            Instellingsmogelijkheden maken mij eigenlijk niet zoveel uit. Ben zo iemand die als ie op het knopje duwt gewoon een mooie foto wil hebben
            De meeste camera's hebben een automatische stand. Kan je dus zo "knopje indrukken" ( dat heet dan 'point and shoot'). Maar als je kan zou ik je aanraden om er toch eentje te nemen die een paar instellingsmogelijkheden heeft, je weet maar nooit, en je koopt toch niet elke dag een camera ?
            Peter

            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
            http://www.photoblog.be/peterwarson

            Comment


            • #7
              Hallo Tinne,

              Ik ben er van overtuigd dat als je je meer in de fotografie gaat verdiepen je erg graag een camera gaat bezitten waar je weet wat je doet. Daarom is het belangrijk dat je de camera manueel kan instellen qua sluitersnelheid en diafragma. Automatisch gaan ze allemaal, maar dan is het de camera die beslist en niet de fotograaf. Ik weet niet wat je budjet is voor het moment, maar de tijd is nu gunstig om een G2 te kopen, de G3 is nu druppelsgewijs leverbaar en dat maakt dat de G2 einde reeks is. Kijk eens uit, vorige week zag ik hem nog staan bij topvision voor 729 Euro. Het voordeel als je nu iets koopt waar je tevreden mee bent of dat zelfs wat overkapaciteit heeft, je niet zo vlug een nieuwe camera gaat wensen. En dat is op lange termijn voordeliger.

              Als je het toestel goed leert kennen kan je van de G2 héél veel plezier hebben en die maakt ook fimpjes.
              (al het ik het nog nooit gebruikt)
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Originally posted by Digipics357
                Hallo Tinne,

                Ik ben er van overtuigd dat als je je meer in de fotografie gaat verdiepen je erg graag een camera gaat bezitten waar je weet wat je doet. Daarom is het belangrijk dat je de camera manueel kan instellen qua sluitersnelheid en diafragma. Automatisch gaan ze allemaal, maar dan is het de camera die beslist en niet de fotograaf. Ik weet niet wat je budjet is voor het moment, maar de tijd is nu gunstig om een G2 te kopen, de G3 is nu druppelsgewijs leverbaar en dat maakt dat de G2 einde reeks is. Kijk eens uit, vorige week zag ik hem nog staan bij topvision voor 729 Euro. Het voordeel als je nu iets koopt waar je tevreden mee bent of dat zelfs wat overkapaciteit heeft, je niet zo vlug een nieuwe camera gaat wensen. En dat is op lange termijn voordeliger.

                Als je het toestel goed leert kennen kan je van de G2 héél veel plezier hebben en die maakt ook fimpjes.
                (al het ik het nog nooit gebruikt)
                Bedankt voor de uitleg, maar 729 euro kan een stundentje zich niet snel veroorloven .
                Ik hoef echt niet veel te regelen hebben aan de camera. Het is vooral om foto's van dieren te maken. Nu heb ik een gewone Kodak camera (geen digi), niets aan te regelen, daar heb ik prachtige foto's mee gemaakt en ben ik heel tevreden van, maar nu wil ik dus gewoon ook een digi hebben.
                Kan je de sluitersnelheid en diafragma regelen aan da Kodak cx 4230. Ik gok van niet, maar dat maakt me dus echt niet zoveel uit.

                Comment

                Working...
                X