Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met deze ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met deze ?

    Tamron extender AF 2x ( niet de pro) versie ?



    Ik kan deze overnemen tegen een prikkie .
    Iemand al gebruikt , en is deze een beetje scherp ?

    thx
    http://www.dullaert.net

  • #2
    Re: Iemand ervaring met deze ?

    Die Tamron converter waarover ik sprak in die macro thread is zo'n type. Ik heb echter wel de versie met 7 lens elementen (MC7). Deze heeft er blijkbaar maar 4 ??

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met deze ?

      Yep, heb ik. Gekoppeld aan een Canon EF 70-200 heb ik er goede resultaten mee kunnen bereiken mits niet al te groot afgedrukt. 15x10 ziet er best goed uit. Niet zo scherp als zonder extender, maar dat valt te verwachten. Ook de kleuren blijven goed behouden.

      Probleem vind ik het verlies aan 2 f stops. De 70-200 gaat van f 4 naar f 8 minimaal, en daar is minder makkelijk over heen te stappen.

      Maar gezien de prijs (nieuw was t'ie geloof ik € 99,-) valt het niet tegen. Al met al moet je er geen wonderen van verwachten, maar voor incidenteel gebruik is het een goede oplossing. Voor mijzelf kan ik stellen dat ik toch aan het kijken ben naar een Sigma 50-500 of een Canon 100-400. Moet nog bepalen wat voor budget ik wil spenderen. Op lange termijn wil je beter als je wat meer wilt gaan doen op 400 à 500 mm.

      Je gaf niet aan met wat voor lens je de extender wilt koppelen ? Met een prime gaat het ongetwijfeld beter lukken dan met een zoom. Verder is de kwaliteit van de zoom erg belangrijk. De 70-200 die ik gebruik is bijzonder scherp. Een minder scherpe lens gaat al snel kwaliteit verliezen richting het onaanvaardbare.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met deze ?

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
        Die Tamron converter waarover ik sprak in die macro thread is zo'n type. Ik heb echter wel de versie met 7 lens elementen (MC7). Deze heeft er blijkbaar maar 4 ??
        Je hebt de pro versie met 7 elementen en de el-cheapo uitvoering met 4. De laatste geeft de diafragma waarden niet door aan de body en houdt de camera dus eigenlijk voor de gek. In de exif vindt je ook niet de juiste waarden terug.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met deze ?

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
          Die Tamron converter waarover ik sprak in die macro thread is zo'n type. Ik heb echter wel de versie met 7 lens elementen (MC7). Deze heeft er blijkbaar maar 4 ??
          Ben ik nu mis , maar is het mogelijk dat er 3 versies bestaan van de 2x convertor ?

          Op de site van tamron , www.tamron.com vind ik deze terug .

          AF 2x teleconvertor 4 groepen/4 elementen zwart (canon,nikon,pentax,minolta)

          SP AF 2x teleconvertor 4 groepen/7 elementen wit
          (canon,nikon,pentax,minolta)

          op de site van tamron duitsland www.tamron.de

          2fach convertor 5 groepen/7elementen zwart
          (canon,nikon,pentax,minolta)

          in de prijslijst van De Beukelaer en Co ( hier komt de teleconvertor in kwestie van ) vind ik

          teleconvertor AF (canon,nikon,minolta) 7MC 2x
          teleconvertor AF (pentax) 4MC 2x
          teleconvertor AF (canon,nikon,minolta) 7MC 2x Pro

          Wat is nu wat ?
          Last edited by dzjee; 14 december 2004, 19:47.
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met deze ?

            Is erg verwarrend inderdaad. Ik heb in ieder geval de 2x met 4 groepen/4 elementen in zwarte uitvoering.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment

            Working...
            X