Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aankoop dig camera,ik kan niet kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij aankoop dig camera,ik kan niet kiezen

    hallo

    ben op zoek naar nieuw fototoestel.....had hiervoor al een sony p92 ofzo en casio exls100 waarvan ik best content was (dus ben niet veel gewoon )
    Ik wil gewoon wat fotookes maken van dochter en voor de rest wat funfotookes maken

    lijstje die ik heb gemaakt is....(zou me eigenlijk aan dit lijstje willen houden)

    Casio EX-Z1050 (opvolger van Z1000 zeker...) tja omwille van de prijs en goede ervaringen met vorige casio....was rap toestel en gemakkelijk (prijs die ik heb is ong 320 incl verzending)
    Samsung NV 10 vind ik schoon toestel maar iets duurder dan de casio (prijs die ik heb gevonden is ong 375€ incl verzending)
    HP Photosmart R967,vind ik nogal aan de dikke kant maar groot scherm en prijs is a la casio en kan ik hier in winkel afhalen voor 300€ incl 1gig+extra accu en voor 50€ extra kan je er fotoprinter hp bijkopen


    Zit er hier een aanrader tussen....heb eens wat reviews bekeken maar blijft voor een leek moeilijk


    thx
    kevin

  • #2
    Re: hulp bij aankoop dig camera,ik kan niet kiezen

    oei zal blijkbaar gokken worden dan...

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij aankoop dig camera,ik kan niet kiezen

      Tja, je zit hier op een forum waar de meesten niet zoveel met de compact-cameras bezig zijn.

      Ook ik moet hier kleur bekennen en toegeven dat ik "nul-de-botten" ken van compact-cameras en je dus niet kan helpen.

      Misschien komt er alsnog iemand langs die je kan helpen. Heb je de "zoeken" functie alm eens gebruikt ? Die brengt soms ook wel raad.

      Mvg,
      TravelToy
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij aankoop dig camera,ik kan niet kiezen

        koop u een canon powershot a620 fzo is ook nog net binnen je budget
        Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij aankoop dig camera,ik kan niet kiezen

          Sorry, maar van de camera's die je noemt vind ik geen enkele deftige.

          Kijk eens naar een CANON IXUS of Fujifilm f30/31
          PENTAX K100d SUPER !!!!!
          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
          En een dapper standaard-kitlensje

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij aankoop dig camera,ik kan niet kiezen

            of de panasonic tz1

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij aankoop dig camera,ik kan niet kiezen

              De modellen die je opnoemt lijken me nogal dun, dat maakt het niet makkelijk.

              De Casio EX-Z850 (89 x 58.5 x 23.7 mm, 38 - 114 mm 3x optical zoom) is ook een goed alternatief, en is te vinden aan iets van een 250 EUR. Niet het laatste nieuw model, maar wel vrij goed. Staar je niet blind op die 8 ipv 10 megaxpix tov de 1050. Heeft weinig betekenis.

              Ook heel compact en een goed toestel: de Fuji FinePix F31 (93 x 57 x 28 mm, 36-108mm 3x optical zoom). Maar 6 megapix, maar wel goeie, die erg ruisongevoelig zijn, waardoor je bij wat minder licht nog uitstekende foto's kan maken. Dit toestel kost ongeveer 270 EUR.

              Als het wat groter mag: een Canon A710IS (97.5 x 66.5 x 41.2 mm, 35 - 210mm 6x optical zoom). Goed toestel, grote optische zoom, beeldstabilisatie en zeer goeie kwaliteit van foto's. Enige nadeel is dat als je de flits gebruikt het even duurt voordat die terug is opgeladen. Te koop voor een 270 EUR.

              Een Canon A630 (109.4 x 66 x 49.1 mm, 35-140mm 4x optical zoom) is ook een aanrader. Is iets groter, maar heeft het flitsprobleem niet (doordat ie 4 AA batterijen gebruikt ipv 2). Wel wat minder optische zoom, geen beeldstabilisatie. Daarentegen heeft hij wel een uitklapbaar scherm, wat toch wel handig kan zijn voor bepaalde opnames. Dit toestel vind je voor minder dan 250 EUR.

              De Canon's werken met AA batterijen. Dat betekent dat je nog moet rekenen op aankoop van een setje oplaadbare AA batterijen en een lader. Voordeel van AA batterijen is dat je ze overal vindt.

              Best kan je eens gaan kijken in een grote fotozaak waar ze deze modellen in voorraad hebben (of bij Media Markt of zo). Dan kan je ze eens vergelijken en in je handen nemen om te zien wat je het beste bevalt.

              Succes!

              Jos
              Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

              Comment


              • #8
                Re: hulp bij aankoop dig camera,ik kan niet kiezen

                ik heb voor de moment ook nen casio ex-z 750 (3Xopt zoom, 7.2Mpxl)
                ben der behoorlijk content van, alhoewel soms es problemen gehad met lens (maar das nu in orde). kostte 1.5jaar geleden rond de 300 geloof ik (ben er niet meer zeker van)
                Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
                by elien_photography, on Flickr

                Comment

                Working...
                X