|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Camera's Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ... |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
de canon 400D, zeker en vast
![]() heb de andere ook al vastgehad + mee gewerkt, en ik vind canons beter ![]() gemakkelijker ook
Canon EOS 400D - Battery grip BG-E3 - Sigma 24-70 f/2.8 DG EX MACRO - Canon 70-200 f/4 L - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 - Tamron AF 55-200mm f/4-5.6 TE KOOP - Canon 50 mm f/1.8 ll - Mecablitz 48 af-1 digital - macbookPro - statief en nog wat...
|
|
|||||
|
Citaat:
Ondanks dat ik een Nikon kenner ben kan ik niet veel over de D60 zeggen. Wel heb ik al meerdere malen andere beginners geholpen met de instellingen van de 400D. Zij hadden nogal wat problemen om scherpe foto's te maken. Dit lag natuurlijk niet aan de camera, maar meer aan de basiskennis fotografie + een gedegen kennis van de camera. Bij deze hulp heb ik vastgesteld dat de 400D een schitterende camera is, maar de bediening vind ik een beetje omslachtig. Alles is bijna menu gestuurd. Dit is natuurlijk puur persoonlijk. @GlennVerbraeken, heb jij daar ook niet problemen mee? ![]() mvg Antoine |
|
||||
|
Citaat:
Ik werk meestal op automatisch. Wat ik begrepen heb is dat de lenzen van de Nikon met beeldstabilisator zijn , maar de canon heeft een apparte grip met motor bijgeleverd. Beiden hebben 2 lenzen. (een 55 en een 200) Laatst gewijzigd door Franciskine; 7 september 2008 om 10:24 |
|
|||||
|
Citaat:
Even voor alle duidelijkheid: Beide camera's zijn goed, vandaar dat de keuze ook niet eenvoudig zal zijn. Ik heb een vermoeden dat het gaat om de kitlenzen van Nikkon en Canon. Bij de Nikon moet je alleen even kijken of de lenzen AF-S zijn. Als ze ook nog VR hebben is dat mooi meegenomen. Ik weet niet of je brildragend bent, maar de 400D vond ik voor een brildragende niet zo prettig. Het beste zou zijn wanneer je beide camera's even in de hand zou kunnen hebben. Op die manier voel je zelf wat je het meest ligt. Er lopen hier nog genoeg draadjes over de D60 en de 400D. Met een kleine zoekslag heb je die snel gevonden. Als je dan ook nog in staat bent de merkenstrijd er uit te filteren dan denk ik dat je genoeg informatie kunt vergaren. zelf zou ik het wel weten, maar daar heb je niets aan want jij bent mij niet. ![]() mvg Antoine Laatst gewijzigd door Franciskine; 7 september 2008 om 10:24 |
|
||||
|
Citaat:
![]() Citaat:
Daar ken ik niet veel van, bij de Nikon staat op de lenzen Nikon DX - AF-S ,Nikkor VR. Voor wat staat AF-S eigenlijk ? Ik ben inderdaad brildragend. Ik denk dat ik me een paar goede boeken ga aanschaffen over fotografie, ik heb namelijk nog een lange weg af te leggen ![]() Alvast bedankt voor de raad
|
|
||||
|
Citaat:
Ikzelf werk met fuji, nikon lenzen, met canon heb ik geen ervaring, dus spreek ik mij er niet over uit, maar ik zou zeker binnen 1 soort vatting voor lenzen blijven. Goede lenzen kosten geld, dus als je met 2 verschillende vatting zit, zit je ook met 2 keer lenzen. En als ze echt zo weinig kosten die boddy's: ik zoek nog een extra ding, om er 2 om te hangen bij sportfotografie
|
Citaat:
AF-S wil zeggen dat de lens een ingebouwde scherpstelmotor heeft, die is nodig bij een D40 D40x en D60 om de AF te laten werken. |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Canon 400d of Nikon D60 | julsie | Algemeen | 9 | 6 augustus 2008 23:44 |
| Nikon RAW/NEF | Otto Knap | Camera's | 17 | 28 april 2005 12:23 |
| Nieuwe Nikon Coolpix 8700 en Nikon lenzen | Otto Knap | Camera's | 7 | 30 januari 2004 20:34 |
| hulp gevraagd bij flitser canon G3 | walther | Camera's | 7 | 19 mei 2003 19:56 |
![]() |
![]() ![]() |