Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP printers en dik fotopapier

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HP printers en dik fotopapier

    Mijn HP Deskjet 710 slaagt er niet in om het dikke fotopapier van 200,
    220 of 240g door het transportmechanisme te trekken. De transportrollen zijn niet stofferig of versleten. Heeft er nog iemand zulke problemen ?
    nota : een Lexmark printer van 40 euro uit de carrefour slikt het 240g papier probleemloos

  • #2
    Met mijn HPDeskjet 930C heb ik daar geen problemen mee. En met mijn vorige HPDeskjet 540 lukt het ook. Heb je het juiste papier ingesteld?
    Tiggy - Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      is waarschijnlijk te fijngevoelig, (dun) ingesteld.

      Een kameraad van me heeft een of ander type EPSON en die kan zelf zijn printkop verschuiven en haalt er zelfs canvas (schilderdoek, hij is een kunstenaar) doorheen. Magnifieke resultaten.

      Of het goed is voor een printer dit te doen weet ik niet, maar ineens kan hij nog beter schilderen
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Ik heb een HP920c en heb geen enkel probleem met 236g fotopapier!
        Op m'n vorige printer (Epson) moest ik wel een hendeltje verzetten voor dik papier, ben je zeker dat er zo niks te vinden is bij jou model?

        Comment


        • #5
          Originally posted by notex
          Mijn HP Deskjet 710 slaagt er niet in om het dikke fotopapier van 200,
          220 of 240g door het transportmechanisme te trekken. De transportrollen zijn niet stofferig of versleten. Heeft er nog iemand zulke problemen ?
          nota : een Lexmark printer van 40 euro uit de carrefour slikt het 240g papier probleemloos
          Ik gebruik probleemloos vellen van 280 g/m² op mijn Canon S9000. Het gaat om Ilford-papier (Premium Photo Pearl Paper en Premium Photo Glossy Paper). Van een aantal foto's die ik afdrukte op het Pearl-papier konden verschillende mensen niet geloven dat het digitale foto's waren.

          Mogelijk kan er ook dikker materiaal in mijn printer want de hendel waarvan sprake op andere modellen zit er ook op.

          Groeten,
          Frank

          Comment


          • #6
            Ik heb een HP 720C en hier slikt hij ook alles, wel even het goede papier selekteren.

            Comment


            • #7
              Bij de printinstellingen kan ik kiezen tussen 3 afdrukkwaliteiten en een zestal papiersoorten. Dit heeft volgens mij enkel te maken met de hoeveelheid inkt die op het papier wordt gestraald. Mechanisch wordt er niets aangepast en er is ook geen verstelling mogelijk van de aandrukrollen. Overigens drukken de rollen meer dan hard genoeg. Wanneer ik het papier met een forse zet door het rolmechanisme duw wordt het er verder normaal doorgetrokken, maar over de ganse lengte van het blad zijn de 2 sporen van de rubberen rollen duidelijk zichtbaar.

              Comment


              • #8
                Ik heb een HP1100 (zo'n zwarten) nu bijna 4 jaar oud. Ik heb geen problemen met dik fotopapier. Als ik bepaalde papiersoort selecteert dan is er wel degelijk een verschil in papier aanpakken. Hoe dikker hoe voorzichtiger hij zij papier neemt om daarna op gewone snelheid te verwerken. Ben dat een keer vergeten en mijn duur bladje was naar de knoppen ! Best vul je papierbak niet met één velletje want hierdoor verslijten de rollen rapper + gaat het sneller fout. Een klein pakje gewoon papier eronder doet wonderen.
                Canon 40D + EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM + EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - EF 50mm 1.8 II + 420 EX
                Powershot G3

                Comment


                • #9
                  Beste Notex

                  1) Misschien helpt dit neem een kleinstukje schuurpapier korrel 80 a 120 kan ook schuurwol zijn
                  Neem aan de achterzijde van de printer het deksel er af (voor als u papierstrop hebt!)
                  ge geeft u printer een form feed en de transport rolletjes draaien druk het schuurpapier er tegen en dit een keer of 10 voor ieder transport rol.
                  U zuigt nu de rotsooi op die u gemaakt hebt met de stofzuiger, een blad of 10 door laten gaan voor het resterende stof weg te nemen van de rolletjes.
                  2) hebt ge Isopropyl alcohol of Ethanol alcohol, neemtge een doekje maakt het goed nat met een van die alcohols en hier weer het zelfde achterklep weg een formfeed of 6 met het doekje ertegen aan dit voor ieder rol laten opdrogen, de rolletjes zijn nu zachter en hebben een beter grip.

                  Mep.
                  http://users.skynet.be/mep
                  No colors, no business!
                  “Our Inks Are Service”

                  Comment

                  Working...
                  X