Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel clicks heeft mijn Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel clicks heeft mijn Canon

    Hoe kan ik weten hoeveel foto's er al zijn genomen in totaal met mijn Canon.
    Aan mijn bestandsnaam van de foto's kan ik mij niet meer bazeren, maar hoe dan wel??

  • #2
    Re: Hoeveel clicks heeft mijn Canon

    gebruik eens zoeken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel clicks heeft mijn Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      gebruik eens zoeken.
      grt,bouk.
      Ook mijn idee..
      Canon 5D2 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel clicks heeft mijn Canon

        is afhankelijk van het type Canon. Met sommige kan je het te weten komen (via een programma'tje), met andere niet...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel clicks heeft mijn Canon

          Voor de 40D bestaat er zo'n progje (ook voor Mac geschikt) en: wonder boven wonder: het progje werkte eveneens op mijn 50D. Voor andere Canon types is het niet zo evident, denk ik, al vermoed ik wel dat de Canon service zelf daar de nodige programmatuur voor heeft.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel clicks heeft mijn Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Voor de 40D bestaat er zo'n progje (ook voor Mac geschikt) en: wonder boven wonder: het progje werkte eveneens op mijn 50D. Voor andere Canon types is het niet zo evident, denk ik, al vermoed ik wel dat de Canon service zelf daar de nodige programmatuur voor heeft.
            Voor mijn 1000D werkt het ook perfect.

            Google eens op "astrojargon", staan de modellen bij waarbij het wel en niet lukt.

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel clicks heeft mijn Canon

              Voor volgende Canon camera's: 40D, 50D, 450D, 500D en 1000D kan je deze gebruiken (als je Windows gebruikt) en voor Mac deze.
              Het werkt niet met de 1D*, 5D, 10D, 20D, 30D, 300D, 350D en 400D.
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel clicks heeft mijn Canon

                Bedankt voor de tip over AstroJargon.
                Werkt goed voor mijn Canon 40D.
                Ik zit nu aan 18849 cliks, en nog altijd geen Error99.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel clicks heeft mijn Canon

                  Ik gebruik een 30D en 7D. Bovendien gebruik ik verschillende kaartjes dooreen. Blijkbaar geen enkele manier om mijn aantal clicks te achterhalen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoeveel clicks heeft mijn Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart Haeve Bekijk bericht
                    Ik gebruik een 30D en 7D. Bovendien gebruik ik verschillende kaartjes dooreen. Blijkbaar geen enkele manier om mijn aantal clicks te achterhalen
                    Probeer Opanda IExif 2.3 eens, houdt geen rekening met de hoeveelheid kaartjes je gebruikt en heeft nog een heleboel extra info. Als een van de laatste regels vind je de 'Total Number Of Shutter Releases For Camera'.

                    Joël.

                    Comment

                    Working...
                    X