Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Olympus Toppic

    Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
    Net met een canonien gebabbeld en hem verteld van mijn recente aankoop. Hij heeft mijn spullen gewoon de grond ingeboord: geen keuze aan lenzen, Zuiko lenzen = uiterst slechte kwaliteit, zoeker niet goed, sensorreinigingssysteem van het slechtste op de markt, enz...
    9 op 10 dat die canonien beseft dat je goed materiaal hebt gekocht maar dat hij het de grond instampt uit jalouzie. Hij heeft namelijk veel meer geld moeten uitgeven voor dezelfde kwaliteit.
    Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
    Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
    Middenformaat Kiev +75mm+120mm

    Comment


    • Re: Het Olympus Toppic

      Awel sè, jullie reacties steken een hart onder de riem. Natuurlijk ben ik blij met mijn E-520 en fier ook. Prachtig toestel, mooi design en goed (prima reviews)! Maar als je iets dergelijks te horen krijgt, is het toch wel slikken hoor.

      Comment


      • Re: Het Olympus Toppic

        Oorspronkelijk geplaatst door fluup Bekijk bericht
        9 op 10 dat die canonien beseft dat je goed materiaal hebt gekocht maar dat hij het de grond instampt uit jalouzie. Hij heeft namelijk veel meer geld moeten uitgeven voor dezelfde kwaliteit.
        Dito

        Een echte Canon of Nikon of ander merk gebruiker zal nooit ofter nimmer stoefen tegenover een ander merk.
        Gewoon omdat hij weet dat er geen slechte camera's meer gemaakt worden
        En niet iedereen heeft genoeg poen om de witte of pro lenzen te kopen,
        het is en blijft een hobby die betaalbaar moet blijven vind ik
        Met kleine pasjes kom je er ook hoor, je hoeft niet te springen maar stilletje aan eens een lensje bijkopen zoals de 14-45 f28 - 3.5 of de 12-60 F2.8 -4
        Als je zelf merkt dat je er niet meer komt met de huidige kitlenzen dan zijn deze de aangewezen lenzen daar mogen de L lenzen van Canon gerust mee veregeleken worden zijn Pro lenzen van Olympus
        hier linkje van de lenzen die er zijn voor Olympus
        Olympus Pro lenzen

        Comment


        • Re: Het Olympus Toppic

          Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
          Awel sè, jullie reacties steken een hart onder de riem. Natuurlijk ben ik blij met mijn E-520 en fier ook. Prachtig toestel, mooi design en goed (prima reviews)! Maar als je iets dergelijks te horen krijgt, is het toch wel slikken hoor.
          Maak je niet druk joh...
          Weet je, om je een hart onder de riem te steken.
          Je hebt echt een ontzettend goed toestel gekocht, waarmee je nog JAREN vooruit kan en waar genoeg materiaal voor te krijgen is. Het grote voordeel van Olympus is, dat je tegen een redelijk bedrag toch goede lenzen kunt krijgen. De sensorreiniging is bij Olympus echt goed hoor.... Ik heb een tweedehands Pentax en dat merk je hoe vervelend het is, als je de sensor moet reinigen, dat ben ik helemaal niet gewend !

          Geniet van je camera en maak prachtige foto's. En als je ook een een ander geluid wilt horen, dan kun je ook kijken op www.digifotofreak.nl. Op dit forum zitten een heleboel Olly gebruikers en daar hoor je heel andere geluiden.

          groeten,
          Bart

          Comment


          • Re: Het Olympus Toppic

            Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
            sensorreinigingssysteem van het slechtste op de markt, enz...
            Als hij dat durft te beweren dan denk ik (ben er zelfs vrij zeker van) dat het een snob is die niets van andere merken kent. 'k heb het laatst nog in een ander draadje geschereven; mijn e-300 (eerste generatie, over alle merken heen, stofreinigingssysteem) moet behoorlijk wat stof eten met mijn lenswissel gedrag, en na drie jaar nog steeds geen noemenswaardig stof op de sensor. Nadeel is idd dat je vrij weinig 2EHANDS lenzen vind, en ook de sigma's voor oly zijn wat minder talrijk. Maar de zuiko's worden alom geroemd voor hun kwaliteit, vroeger en nu. Helaas kan ik mij die (nog) niet veroorloven, maar canon L ook niet...

            mvg
            Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

            Comment


            • Re: Het Olympus Toppic

              Hoeveel lenzen heeft de gemiddelde amateur- of gelegenheidsfotograaf eigenlijk nodig?
              En wat is nu de reden dat je weinig Oly lenzen 2dehands kunt kopen?
              In mijn verzameling bevinden zich nogal wat oudere Oly's, en vrijwel elk model was destijds weer voorzien van iets nieuws. Nodig of niet dat doet er niet toe, het was vernieuwend en de rest (C&N) moesten wel volgen.
              Zo is ook de E-P1 iets nieuws. Klein en elegant.
              Ik heb een afdrukje gemaakt op A3 van een sample foto (DPReview) op ISO 6400, gezien de instellingen van de camera schat ik dat LW 5 of 6 van toepassing was en dat is aardig donker.
              Ik ben verbijsterd dat Oly dit voor elkaar heeft gekregen in zo een klein doosje.

              Comment


              • Re: Het Olympus Toppic

                Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                Net met een canonien gebabbeld en hem verteld van mijn recente aankoop. Zuiko lenzen = uiterst slechte kwaliteit, zoeker niet goed, sensorreinigingssysteem van het slechtste op de markt, enz...
                Deze Cannonier heeft er erg weinig verstand van.
                De PRO en zeker de TOP-PRO lenzen van Zuiko behoren tot de beste lenzen die er zijn.
                Het sensorreinigingssysteem (mooi scrabblewoord) is het BESTE wat er momenteel is.

                Laat ze maar lullen, wij weten beter, maar maken er niet zoveel woorden aan vuil als zij.
                Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                http://petermaas.blogspot.com/

                Comment


                • Re: Het Olympus Toppic

                  Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                  Net met een canonien gebabbeld en hem verteld van mijn recente aankoop. Hij heeft mijn spullen gewoon de grond ingeboord: geen keuze aan lenzen, Zuiko lenzen = uiterst slechte kwaliteit, zoeker niet goed, sensorreinigingssysteem van het slechtste op de markt, enz...
                  Komende van iemand die met een merk fotografeert dat zowat het grootste gehalte aan bokaalglas in zijn gamma moet hebben, is dat een opmerking die kan tellen, ja. Vermoedelijk fotografeert hij zelf met bokaalglas en zou hij een lens (een échte dan) zelfs niet herkennen als die in zijn teen zou bijten...

                  Zuiko lenzen horen gewoon bij de top, full stop. Zelfs de goedkopere lenzen van Olympus zijn ronduit uitstekend...

                  De rest van zijn opmerkingen reageer ik zelfs niet op, want da's van hetzelfde gehalte (bull...)!
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • Re: Het Olympus Toppic

                    Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                    Net met een canonien gebabbeld en hem verteld van mijn recente aankoop. Hij heeft mijn spullen gewoon de grond ingeboord: geen keuze aan lenzen, Zuiko lenzen = uiterst slechte kwaliteit, zoeker niet goed, sensorreinigingssysteem van het slechtste op de markt, enz...
                    Misschien heeft deze persoon wel aandelen bij Canon en ziet andere mensen niet graag andere merken kopen,

                    zoals eerder gezegt, slechte camera's zijn er niet volgens mij, alleen slechte fotografen.

                    Groetjes
                    Frank

                    Comment


                    • Re: Het Olympus Toppic

                      Wilde eens een eerste probeersel oploaden, maar 'k weet niet hoe en van de uitleg op deze site word ik niet veel wijzer ...

                      Comment


                      • Re: Het Olympus Toppic

                        Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                        Wilde eens een eerste probeersel oploaden, maar 'k weet niet hoe en van de uitleg op deze site word ik niet veel wijzer ...
                        Belangrijkste is begin goed
                        Dus eerst de foto die je wenst te laten zien verkleinen tot MAX 900x900 en 250KB groot
                        Beste oplossing is BD sizer hier te vinden BD Sizer
                        En dan een plaats zoeken bij wie je wil hosten er zijn verschillende vrij maar weet niet bij wie je een internet account hebt want ook zij leveren vrije web ruimte zoals die van mij bij telenet is 50mb vrij te gebruiken dus idiaal om foto's op te plaatsen en dan hier naar toe te linken
                        Heb er ook eentje die niet van mij is maar waar ik op post en dat is een zelf betaalde BE domein van one.com kost per jaar minder dan 30€
                        Maar lees dit pdf filetje eens grondig alles staat er piekfijn in uitgelegd
                        http://download.belgiumdigital.com/h.../PC-web-BD.pdf
                        Als je vragen hebt PM mij maar zal je met raad bijstaan
                        Ook zeker eens kijken bij testcase daar zeker een test doen alvorens verder te posten in andere toppics.
                        Ook daar is er veel hulp te vinden

                        Comment


                        • Re: Het Olympus Toppic

                          Merci voor de hulp maar euh ... ik heb geen webruimte en er kopen om eens af en toe een fotootje te uploaden is echt wel te gek. Tja, dan maar zonder hé.

                          Comment


                          • Re: Het Olympus Toppic

                            Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                            Merci voor de hulp maar euh ... ik heb geen webruimte en er kopen om eens af en toe een fotootje te uploaden is echt wel te gek. Tja, dan maar zonder hé.
                            Je hoeft geen webruimte te hebben: open gewoon een gratis account bij Photobucket en ga aan de slag. Dit is de link:
                            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                            Trouwens, als je naar BD gekomen bent om actief deel te nemen, dan wil je af en toe iets van jezelf laten zien, niet?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • Re: Het Olympus Toppic

                              Geprobeerd om fotootje in de beginnershoek te posten. Had 'm geupped via Picasa en dan de link in mijn post gekopieerd (eerst op icoontje van afbeelding gedrukt zoals voorgeschreven), maar 't is me niet gelukt. Er staat en "?" ipv een foto

                              Comment


                              • Re: Het Olympus Toppic

                                Wacht even zal eens zoeken er was ooit een topic over hoe foto's posten via picasa.

                                Edit, gevonden deze link foto's posten via picasa

                                PS de mod zal jouw post in beginnershoek waarschijnlijk in het test forum onder chit chat plaatsen zodanig dat je daar verder kunt zoeken naar de oplossing.
                                Last edited by Johnny K; 22 juni 2009, 17:12.

                                Comment

                                Working...
                                X