Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het kriebelt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het kriebelt...

    zo vreselijk om een spiegelreflex aan te kopen... Maar nu zit ik wel met het probleem wat ik best koop. Heb nog een Canon Eos 500N met 2 lenzen, dus denk ik dat ik best bij Canon blijf om deze lenzen te kunnen blijven gebruiken. Zeker in het begin alleszins. Zou me dan liever een nieuwe macrolens aanschaffen. Momenteel werk ik met een Panasonic FZ7. Die had ik vooral gekocht omdat daar een beeldstabilisator opzit. Ik bibber nl. nogal gemakkelijk. Dit is op te lossen door een statief te gebruiken, maar dat is ook niet altijd mogelijk natuurlijk. De EOS 350D heb ik ooit eens in mijn handen mogen houden en dit toestel bevalt me wel doordat het niet zo enorm groot en zwaar is. Alleen, is dit een voordeel of eerder een nadeel bij het bibberen ? Iemand enig idee waar ik best mijn centen aan uitgeef ? En hoeveel mag een mens nu maximaal betalen voor een 350D met de 400 die uitkomt ? Ik overweeg zeker om een tweedehands toestel te kopen, maar ik ben alleen een beetje bang dat daar dan iets mis mee is wat je niet direct kan weten. Help
    Hilde

  • #2
    Re: Het kriebelt...

    Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
    zo vreselijk om een spiegelreflex aan te kopen... Maar nu zit ik wel met het probleem wat ik best koop. Heb nog een Canon Eos 500N met 2 lenzen, dus denk ik dat ik best bij Canon blijf om deze lenzen te kunnen blijven gebruiken. Zeker in het begin alleszins. Zou me dan liever een nieuwe macrolens aanschaffen. Momenteel werk ik met een Panasonic FZ7. Die had ik vooral gekocht omdat daar een beeldstabilisator opzit. Ik bibber nl. nogal gemakkelijk. Dit is op te lossen door een statief te gebruiken, maar dat is ook niet altijd mogelijk natuurlijk. De EOS 350D heb ik ooit eens in mijn handen mogen houden en dit toestel bevalt me wel doordat het niet zo enorm groot en zwaar is. Alleen, is dit een voordeel of eerder een nadeel bij het bibberen ? Iemand enig idee waar ik best mijn centen aan uitgeef ? En hoeveel mag een mens nu maximaal betalen voor een 350D met de 400 die uitkomt ? Ik overweeg zeker om een tweedehands toestel te kopen, maar ik ben alleen een beetje bang dat daar dan iets mis mee is wat je niet direct kan weten. Help
    Ga gewoon voor een nieuwe 400D prachtig toestel en het is al uit enkele leden hier hebben er al eentje.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: Het kriebelt...

      Hello,

      niet aan twijfelen, de 400D kopen, die is zowat overal te krijgen voor minder dan 800 Euro, met de kitlens.

      Misschien niet de beste lens, maar ideaal om mee te beginnen, en als je budget weer een beetje gezond geworden is kan je extra lenzen bijkopen, zo heb ik het ook gedaan met mijn 350D, en ik heb de kitlens nog altijd, je weet maar nooit.

      Heb vandaag met een 400D 'gestoeid', en ik twijfel er niet aan, dit wordt mijn volgende aankoop, mijn 350D wordt dan 2e body met een 70-200 IS, en deze nieuwe 400D eerste body met vooral mijn 17-55 IS 2.8 op.

      Tweedehands 350D ... kan goed aflopen, maar als ik de prijzen tegenwoordig zie geef ik liever wat meer uit voor een nieuwe ... je weet maar nooit hé .

      Mijn eerste extra lenzen waren ook tweedehands, en helemaal geen problemen mee gehad, maar nu ben ik toch naar nieuw gegaan, vooral omdat de 17-55 IS nog niet tweedehands te krijgen is, en dit is dus echt een machtige lens, f2.8 en IS tegelijk ... onklopbaar.

      Dus, als het enigzins kan, koop een nieuwe 400D en leer ermee werken, dan koop je later de betere (en meestal dure) lenzen erbij.
      Als je echter niet 100% zeker bent van een digitale SLR kan je misschien beter tweedehands kopen, dan is de inverstering niet te hoog, en verlies je bij een verkoop niet teveel.

      Johan

      Comment


      • #4
        Re: Het kriebelt...

        Het verschil tussen de 350 en de 400 is dat alleen het aantal pixels en dat antistofsysteem ? Of zijn er nog dingen die ook echt heel belangrijk zijn waardoor ik beter de 400 zou kopen ?
        Hilde

        Comment


        • #5
          Re: Het kriebelt...

          Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
          Het verschil tussen de 350 en de 400 is dat alleen het aantal pixels en dat antistofsysteem ? Of zijn er nog dingen die ook echt heel belangrijk zijn waardoor ik beter de 400 zou kopen ?
          De 400D heeft ook het AF systeem van de 30D gekregen, 9 focuspunten en als je een 2.8 lens erop zet zal hij de focus nog versnellen heb ik gelezen.

          Zoals ik al zei, ben al een tijdje aan't twijfelen over een tweede body, en ik ga in elk geval niet voor 100 Euro minder nog een 350D aankopen, maar direct voor de 400D gaan.

          Johan

          Comment

          Working...
          X