Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!!?!! Wat te kiezen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help!!?!! Wat te kiezen?

    Hallo iedereen!

    Eindelijk hebben we besloten om toch een digitaal fototoestel te kopen, nu is de vraag welk??
    Ik heb zo eens liggen zoeken op www.kieskeurig.nl en www.dpreview.com maar het aanbod is zo groot en ik heb totaal geen ervaring met de verschillende merken, mogelijkheden enzovoort...

    Welke toestellen kunnen jullie mij aanraden rekening houdend met:
    budget
    - max 750 eur
    gebruik
    - Het toestel dient om de onvergetelijke momenten in ons gezinnetje vast te leggen, dus de "gewone" foto's van vakantie, kerst, verjaardagen...
    - Ik ben geen prof. fotograaf dus men moet niet alles handmatig kunnen instellen want dan moet ik eerst nog een cursus gaan volgen denk ik maar een aantal opties die niet automatisch gebeuren mag wel, de gulden middenweg als ge begrijpt wat ik bedoel...
    - wel vind ik het belangrijk dat je mooie foto's in close up kunt nemen van bv de gezichten (gelaatsuitdrukkingen) van de kinderen.
    - de foto's worden vooral afgedrukt voor het album, dus het gewone formaat, maar af en toe worden de mooiste wel eens vergroot voor in een kader omhoog te hangen. Ook zouden we ze willen gebruiken als achtergrond of screensaver op de computer en om door te sturen per mail.
    - We zouden ze niet zelf afdrukken maar binnendoen (op cd ofzo) om te laten afdrukken.
    - We hebben een pc met windows me (ik weet niet of dit van enig belang is). Bij het toestel moet de nodige, gebruiksvirendelijke software zitten om de foto's op te halen en eventueel bij te werken.
    - Batterijen zijn ook heel belangrijk? Herlaadbaar en men moet er toch even mee voort kunnen.
    - Het aantal foto's dat men kan opslagen moet toch ook voldoende zijn. Eventueel wel bereid om "een extra geheugenkaart" (ofzoiets) erbij te kopen.

    Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen?!
    Alvast bedankt!

    Sofie

  • #2
    Welkom vriendin van Svenny007
    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

    Comment


    • #3
      Sorry maar wie is svenny? Ik denk dat ge de verkeerde voor hebt!
      Heeft er niemand suggesties voor welk toestel ik het beste koop?

      Groetjes
      Sofie

      Comment


      • #4
        Het is moeilijk enig advies daarover te geven. Er zijn inderdaad momenteel een hele boel interessante toestellen.
        Als ik nu mocht kiezen zou ik in de richting van een Canon G3 of een Nikon 5700 zoeken.
        Zet ze eens naast elkaar bij dpreview

        Comment


        • #5
          Mercikes Jakke voor de suggesties!

          Heb snel even gekeken en ziet er allemaal heel goed uit maar ik denk dat we dan toch wat boven ons budget van 750 eur liggen of ben ik verkeerd en zijn dat bv prijzen in andere landen? (Nu met dienen euro ziet ge dat niet meer hé! )

          Toch bedankt!
          Groetjes
          Sofie

          Comment


          • #6
            Een goed toestel voor die prijs vind ik de minolta f 100 heb zelf ook zo eentje buiten mijn Fuji s602z en de minolta is zeer compact om op te bergen en heeft 4 milj pix
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

            Comment


            • #7
              sofie,
              op http://www.koopdigitaal.nl kan je snel van de meest gangbare merken zien wat ze ongeveer kosten .. de toestellen die in je budget vallen kan je dan zoals jakke al vertelde naast elkaar zetten op dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

              als je dan nog twijfeld .. vraag dan aan gebruikers van die toestellen gerichte vragen die de mist in je ogen kunnen doen oplossen

              Comment


              • #8
                Nikon Coolpix 3500, Canon Ixus 330, Canon S30 of S40 en Olympus C300Z of C40Z lijken me geschikte toestellen voor u.

                Je hebt normaliter nog genoeg over om enkele geheugenkaartjes en een reservebatterij te kopen

                Comment


                • #9
                  Iedereen bedankt voor de reactie!

                  Ik ga alles nu ne keer op mijn gemak bekijken, vergelijken en als ik dan nog twijfel tussen een paar toestellen horen jullie mij wel!

                  Groetjes
                  Sofie

                  Comment

                  Working...
                  X