Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!!?!! Wat te kiezen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help!!?!! Wat te kiezen?

    Hallo iedereen!

    Eindelijk hebben we besloten om toch een digitaal fototoestel te kopen, nu is de vraag welk??
    Ik heb zo eens liggen zoeken op www.kieskeurig.nl en www.dpreview.com maar het aanbod is zo groot en ik heb totaal geen ervaring met de verschillende merken, mogelijkheden enzovoort...

    Welke toestellen kunnen jullie mij aanraden rekening houdend met:
    budget
    - max 750 eur
    gebruik
    - Het toestel dient om de onvergetelijke momenten in ons gezinnetje vast te leggen, dus de "gewone" foto's van vakantie, kerst, verjaardagen...
    - Ik ben geen prof. fotograaf dus men moet niet alles handmatig kunnen instellen want dan moet ik eerst nog een cursus gaan volgen denk ik maar een aantal opties die niet automatisch gebeuren mag wel, de gulden middenweg als ge begrijpt wat ik bedoel...
    - wel vind ik het belangrijk dat je mooie foto's in close up kunt nemen van bv de gezichten (gelaatsuitdrukkingen) van de kinderen.
    - de foto's worden vooral afgedrukt voor het album, dus het gewone formaat, maar af en toe worden de mooiste wel eens vergroot voor in een kader omhoog te hangen. Ook zouden we ze willen gebruiken als achtergrond of screensaver op de computer en om door te sturen per mail.
    - We zouden ze niet zelf afdrukken maar binnendoen (op cd ofzo) om te laten afdrukken.
    - We hebben een pc met windows me (ik weet niet of dit van enig belang is). Bij het toestel moet de nodige, gebruiksvirendelijke software zitten om de foto's op te halen en eventueel bij te werken.
    - Batterijen zijn ook heel belangrijk? Herlaadbaar en men moet er toch even mee voort kunnen.
    - Het aantal foto's dat men kan opslagen moet toch ook voldoende zijn. Eventueel wel bereid om "een extra geheugenkaart" (ofzoiets) erbij te kopen.