Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help bij aankoop nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help bij aankoop nieuw toestel

    Hey,


    Ik zou graag beginnen met fotografie als hobby. Ik ga veel naar sportwedstrijden en hoop daar mooie foto's te kunnen trekken. Dus wie kan mij een toestel aanbevelen. Ik zou zo rond de 1000€ willen uitgeven. (Sony, Nikon of Canon???)

    Wat zijn de voordelen van het toestel. En de lenzen, welke soorten bestaan er en toepasbaar op alle systemen???


    alvast bedankt voor de info

  • #2
    Re: Help bij aankoop nieuw toestel

    Oorspronkelijk geplaatst door Stijn963 Bekijk bericht
    Hey,


    Ik zou graag beginnen met fotografie als hobby. Ik ga veel naar sportwedstrijden en hoop daar mooie foto's te kunnen trekken. Dus wie kan mij een toestel aanbevelen. Ik zou zo rond de 1000€ willen uitgeven. (Sony, Nikon of Canon???)

    Wat zijn de voordelen van het toestel. En de lenzen, welke soorten bestaan er en toepasbaar op alle systemen???


    alvast bedankt voor de info
    Hoi daar,

    De drie merken die je opnoemt zijn alle drie zeer goed...zowel canon,nikon als sony en ook andere merken bieden ondertussen mooie kits aan voor een beginnend fotograaf.

    Ikzelf heb de canon 450D met twee kitlenzen 18-55 en 55-250mm. Dit is een mooi begin om alles te ondekken van spiegelreflex fotografie...algauw zul je inzien dat als je de smaak te pakken krijgt...meer en meer zal willen,je zult gaan investeren in een betere lens omdat je voornamelijk sportwedstrijden doet zul je gauw beperkingen ondervinden van de kitlenzen al zijn die ook zeer de moeite zunne...ik heb er ook nog een 17-55 USM IS 2.8f bijgekocht omdat ik redelijk veel in kerken en gebouwen trek met minder licht. Deze is ook geschikter voor sport door de snelle USM motor.

    De voordelen van een DSRL zijn betere foto's bij minder licht,snellere AF,spelen met scherptediepte enz... de 3 merken die je aangeeft hebben al hun voor en nadelen maar zijn zeker aan elkaar gewaagt.

    Ik ben zeer tevreden met mijn canon 450D maar ik geef je één goede raad probeer in het begin veel,en oeffenen is de boodschap. Vergelijk geen Dsrl met een compact. Heb in het begin dikwijls gevloekt met de AF en scherptediepte...dus veel oeffenen en wanneer je de camera onder de knie hebt gaat veel plezier beleven aan je camera welk merk ook.

    Succes

    Grtz DIRK
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Help bij aankoop nieuw toestel

      Merci, voor de snelle reactie.

      Ik ben nog aan het twijfelen. Ben aan het kijken naar een Sony a350 of a700. Maar zoals je zegt is het veel oefenen.

      Comment


      • #4
        Re: Help bij aankoop nieuw toestel

        Hier ook aan het uitkijken, ik vind het raar dat de kits die ze aanbieden meestal vergezeld gaan van lenzen waar je niet veel mee kan doen. Dus ik zou een body alleen kopen maar ja welke lens neem je er dan bij? Er is zovéél keuze;

        Comment


        • #5
          Re: Help bij aankoop nieuw toestel

          Tis nu de moment om een D80 te kopen, ze zitten serieus in de aanbieding.
          Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

          Comment


          • #6
            Re: Help bij aankoop nieuw toestel

            Oorspronkelijk geplaatst door Mama van drie Bekijk bericht
            Hier ook aan het uitkijken, ik vind het raar dat de kits die ze aanbieden meestal vergezeld gaan van lenzen waar je niet veel mee kan doen. Dus ik zou een body alleen kopen maar ja welke lens neem je er dan bij? Er is zovéél keuze;
            Dat hangt af van wat je wilt fotograferen. Als jij als "mama van drie" graag je kindjes fotografeert, is misschien een portretlens (b.v. een 50mm of een 85mm vaste brandpuntlens) wat je nodig hebt? Houd je van landschappen, dan heb je wellicht baat bij een breedhoek of zelfs een ultrabreedhoek, terwijl, als je vogeltjes wenst te fotograferen, je een flinke telelens zult nodig hebben.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Help bij aankoop nieuw toestel

              Oorspronkelijk geplaatst door Mama van drie Bekijk bericht
              Hier ook aan het uitkijken, ik vind het raar dat de kits die ze aanbieden meestal vergezeld gaan van lenzen waar je niet veel mee kan doen. Dus ik zou een body alleen kopen maar ja welke lens neem je er dan bij? Er is zovéél keuze;
              En wie maakt uit dat je er niet veel mee kan doen? Beginner zeker?

              Met kitlenzen, zeker als het er meer zijn kan je heel veel doen met wat ervaring en kennis.

              Ofwel: je weet nog niks, maar je weet al alles van kitlenzen......

              Comment

              Working...
              X