Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR hulp voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR hulp voor Canon

    Collega's, ik wou voor een urbexproject een aantal foto's nemen met mijn canon 6D, om samen een HDR-foto te verkrijgen. Met de functie AEB kunt ge drie foto's nemen met verschillende belichting. Volgens mijn camerahandleiding kun je zelf meerdere foto's nemen speciaal voor bijvoorbeeld HDR. Toch kan k deze niet instellen op mijn toestel. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar weet niet wat. Zoals gezegd werk ik met een Canon 6D. HEEEEEEEEELP.

  • #2
    Re: HDR hulp voor Canon

    Voor de HDR mode te activeren moet ge met jpegs werken. In RAW werkt dit niet. Ikzelf doe 5 shot bracketing en dan met een hdr programma voeg ik die samen.

    De 6D heeft een ingebouwde hdr mode maar die heb ik zelfs nog nooit gebruikt eerlijk gezegd. Meestal geeft dat niet het gewenste resultaat. Voor de hdr mode ga je naar de 4de tab en dan helemaal onderaan vind je HDR Mode.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: HDR hulp voor Canon

      Ik zou gewoon een belichting bracket instellen en dan naderhand via Digital Photo Professional via de HDR functie (Alt + Y) de 3 beelden samenvoegen.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: HDR hulp voor Canon

        Klopt wat Alex zegt:Voor de ingebouwde HDR-functie moet je JPEG instellen.
        Ik heb een 70d die ook die instelling heeft.Heb ze een paar keer gebruikt,maar ben er niet van omver gevallen.
        Maar zoals beiden hierboven al gesteld hebben;een bracketing en nadien de opnames bewerken.Dan heb je veel meer vrijheid om nog iets te corrigeren.
        Anders heb je maar één HDR-foto als resultaat,maar de oorspronkelijke opnames zijn foetsie.(denk ik)

        Comment


        • #5
          Re: HDR hulp voor Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Voor de HDR mode te activeren moet ge met jpegs werken. In RAW werkt dit niet. Ikzelf doe 5 shot bracketing en dan met een hdr programma voeg ik die samen.

          De 6D heeft een ingebouwde hdr mode maar die heb ik zelfs nog nooit gebruikt eerlijk gezegd. Meestal geeft dat niet het gewenste resultaat. Voor de hdr mode ga je naar de 4de tab en dan helemaal onderaan vind je HDR Mode.
          Raar, op een 5DIII kan je toch in raw en het uiteindelijke beeld(raw) of alle beelden opslaan.
          Is natuurlijk geen 6D, maar meestal zit er niet veel verschil op.......
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: HDR hulp voor Canon

            Bracketing doe je in RAW met je camera, de beelden samenvoegen doe je dan in/met een programma (bv HDR Efex pro2).
            http://www.paulvanrooy.be

            Comment


            • #7
              Re: HDR hulp voor Canon

              pagina 155 van de handleiding Canon 6 D.
              Alleen in JPEG.Geen RAW mogelijk nog RAW+Jpeg.
              De afzonderlijke opnames worden niet opgeslagen.
              Alleen de eind-HDR.

              Comment


              • #8
                Re: HDR hulp voor Canon

                Ik bedank iedereen voor hun reactie. volgende week ga ik één en ander, zoals hierboven beschreven, uitproberen.

                Comment

                Working...
                X