Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

harde schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • harde schijf

    pffff
    ik heb hier een exteren harde schijf waar ik al mijn foto's wil opzetten
    de harde schijf werkt via usb2 maar de poort van mijn pc is usb1
    nu telken ik de harde schijf aanzet krijg ik de vermelding " snel usb - apparaat op trage hub aangesloten "
    maar soms ( meestal ) ik enkele foto's wil kopieren krijg ik de melding dat hij het bestand XXX niet kan kopieren en dat er een fout is ontstaan, het rare is dat hij de ene keer de foto wel kan kopieren en de andere keer niet
    ook sommige foto's die wel gelukt zijn kan ik gewoon niet meer openen !!!

    ik heb deze harde schijf in 2 partities gedeeld en ik heb ze reeds al 2 x geformateerd, en nog steeds het zelfde


    zou het kunnen dat ik de oorzaak bij de usb poort moet gaan zoeken ???
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Steek er USB2-pcikaartje bij in je PC
    bv. CompuData USB 2.0 Controller Card PCI 3 Port (2+1)
    dan gaat ge uw HD op een toffere manier kunnen gebruiken

    Comment


    • #3
      dan zal de datatransfert iets senller gaan he! maar zal mijn probleem ook opgelost zijn ???

      wat er ook nog is :
      als hij een foto niet wil kopieren dan is hij iedere keer de harde schijf kwijt hij herkant ze niet meer, dan moet ik iedere keer de schijf terug af en aan zeten
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Kan veel oorzaken hebben... USB chipsets durven wel eens nukkig zijn, en hun drivers al evenzeer.

        Als je een Intel chipset op je bord hebt prikken zou er normaal weinig aan de hand mogen zijn.

        Als je daarentegen een Ali of Via chipset hebt, dan kun je heel vuile problemen tegenkomen. In geval van een Via chipset raadt ik jhe aan om eens de 4in1 drivers van Via te downloaden (kies wel de juiste release voor je bord), en die te installeren.
        'k Heb dit probleem vroeger nog weten voorkomen bij Ali chipsets, in combinatie met een zipdrive bvb. Windows kon zogezegd 100 MB in 15 seconden naar zo'n schijfje kopieren, maar in realiteit werd dat gewoon in een buffer geduwd die de USB drivers deed crashen (overflowke)...

        Zo'n USB 2.0 controllerke kan je probleem eventueel oplossen,... of kan je nog een paar grijze haren extra bezorgen.

        Comment


        • #5
          Ik heb ook een externe harde schijf, met USB2 en Fire-Wire aansluiting. Als ik die op de USB2-poort aansluit heb ik soms ook problemen, maar op de Fire-Wire werkt die altijd goed. Alleen kreeg ik problemen toen ik die externe harde schijf gedefragmenteerd (niet geformatteerd dus)had. Toen stond er niets meer op (ik kon toch niets meer terugvinden).
          Na die terug geformatteerd te hebben werkt die weer prima. Dus, die schijf defragmenteren doe ik niet meer.
          Gelukkig heb ik de foto's op de interne harde schijf + de externe, dus kon ik ze gewoon terugzetten .
          Hopelijk gaan ze nooit samen stuk. De foto's staan meestal ook nog op CD (toch zeker die foto's die ik niet mag verliezen). En deze week haal ik nog een DVD-schrijver, omdat ik anders veel te veel Cd'kes moet bijhouden.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by Black B@ndit

            Hopelijk gaan ze nooit samen stuk. De foto's staan meestal ook nog op CD (toch zeker die foto's die ik niet mag verliezen). En deze week haal ik nog een DVD-schrijver, omdat ik anders veel te veel Cd'kes moet bijhouden.
            En huur voor dat alles op cd ook nog een brandvrij kluisje, of leg ze bij een kameraad die niet nabij een commerciele zone op de Boomse steenweg woont...

            Comment


            • #7
              Originally posted by Koen_vervoort
              Originally posted by Black B@ndit

              Hopelijk gaan ze nooit samen stuk. De foto's staan meestal ook nog op CD (toch zeker die foto's die ik niet mag verliezen). En deze week haal ik nog een DVD-schrijver, omdat ik anders veel te veel Cd'kes moet bijhouden.
              En huur voor dat alles op cd ook nog een brandvrij kluisje, of leg ze bij een kameraad die niet nabij een commerciele zone op de Boomse steenweg woont...

              Of ge kunt ook uw fotokes op http://www.pbase.com zetten
              .....Dyslexie.......

              Comment


              • #8
                Originally posted by ANCHOR

                Of ge kunt ook uw fotokes op http://www.pbase.com zetten
                Hoeveel gigabyte kan ik daar kwijt?
                Bij Fotopic heb ik al wat foto's staan, maar die zijn allemaal geresized. Anders zat ik al heel lang over de limiet van 250MB .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X