Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handige D200 Review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handige D200 Review

    Aan alle D200 bestellers en hebbers, hier nen héél interessante link!
    (asgem ng nie gezien hebt teminste :P)



    Nr D200 Review gaan en dan lezen maar... dit is de beste review die ik tot hiertoe gelezen heb! (ben nog bezig zelfs lol)

    have fun!
    D700 - 24-70 NIKKOR - 70-200 VR NIKKOR - SB-800 - MANFROTTO 055PROB + ballhead en ng wa reflectieschermkes en een difuusschermke waar ik veel aan heb :-)

  • #2
    Re: Handige D200 Review

    Hoi ,

    Idd een zeer verhelderende review, je zou bekans na het lezen van de eindkonklusie meteen een D200 gaan bestellen

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: Handige D200 Review

      Ik kijk al een tijdje uit voor de D200 en is inderdaad een heel mooi toestel.
      Deze review bevestigd dat ook...

      Enkel die banding toestanden lijken me wat roet in het eten te gooien...

      Ik wacht nog even en blijft voorlopig dan toch bij mijn D70.
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #4
        Re: Handige D200 Review

        die banding toestanden ... is da ni wa ver gezocht denk je?

        naar 't schijnt hebben zelfs de prof. canon toestellen hier af en toe last van?

        Comment


        • #5
          Re: Handige D200 Review

          naar 't schijnt hebben zelfs de prof. canon toestellen hier af en toe last van?
          Ehm.. ..je weet toch wat de logische implacatie van deze stelling is, gezien veel amateur nikon D200 gebruikers er wel in slagen banding op te merken?

          (Fonzie zoekt dekking voor de angry Canon mob )

          Comment


          • #6
            Re: Handige D200 Review

            Zelf wacht ik nog even op Phil A. van dpreview
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Handige D200 Review

              Ben begonnen met het een en ander over de D200 op te schrijven op m'n site.
              Het is nog lang niet af maar wellicht interessant voor degene die geïnteresseerd zijn in een D200 en de nederlandse taal machtiger zijn dan de engelse...
              Ben benieuwd naar jullie reactie en/of commentaar.
              ( ben geen Björn Rörslett uiteraard )
              mijn bevindingen lees je hier...

              Groetjes Edwin
              Mijn Foto's

              Comment


              • #8
                Re: Handige D200 Review

                dank u wel voor de review............ben een beginner op de D200 en ben op zoek naar de juiste instellingen en............U helpt me hier erg goed mee.

                . Ga zo door.
                Nikon spul

                Comment


                • #9
                  Re: Handige D200 Review

                  Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                  Ben begonnen met het een en ander over de D200 op te schrijven op m'n site.
                  Het is nog lang niet af maar wellicht interessant voor degene die geïnteresseerd zijn in een D200 en de nederlandse taal machtiger zijn dan de engelse...
                  Ben benieuwd naar jullie reactie en/of commentaar.
                  ( ben geen Björn Rörslett uiteraard )
                  mijn bevindingen lees je hier...

                  Groetjes Edwin
                  Edwin,
                  Interessant werkstuk
                  Wat me verontrust zijn je bevindingen over de 80-400. Deze presteert dus slechter op de D200 dan op de D70.
                  Kan dit te maken hebben dat de D200, met zijn 10mp, minder vergevingsgezind is voor lensfoutjes ?

                  Is dit ook verklaring waarom diffractie sneller zal optreden bij de D200 ?
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handige D200 Review

                    Hi Jepe,
                    Bedankt voor je reactie...
                    Tot nu toe valt me inderdaad op bij de 80-400VR dat hij minder scherp tekent
                    en dan met name zo tussen de 300 en 400mm. Moet er wel bij zeggen dat ik de lens alleen nog geprobeerd heb bij saai grijs weer terwijl ik hem bij de D70 ook bij s'zomers weer heb kunnen uitproberen.Ook had ik gehoopt dat de 80-400 (en de 180/2.8) veel sneller zouden focussen met de nieuwe cam 1000. Tot nu toe valt dat me iets tegen. Wel een ietsje sneller wellicht, maar dat verschil is niet duidelijk merkbaar.
                    Hier een link (3.9MB)naar een foto (was nog een van de betere) op 400mm F9 met sharpening op high. Afstand naar de eerste snip was zo'n 20-25m. De meeste andere foto's van die dag waren minder scherp...
                    Waarschijnlijk is de kwaliteit van deze lens tussen 300mm en 400mm dusdanig minder waarbij hij bij 10milj. pixels door de mand gaat vallen. Wellicht kan iemand dat met een D2X bevestigen...
                    Dat diffractie eerder optreedt bij de D200 heb ik gelezen op USA-sites en dat zou inderdaad te maken hebben met de sensor die meer pixels bevat. Heb dat niet uit eigen ervaring want het is niet echt weer om je diafragma op F16 te zetten momenteel.
                    Groetjes Edwin
                    Mijn Foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handige D200 Review

                      Goeiedag,

                      Proficiat met de "handige D200 Review".
                      Knappe, vlotte en heel duidelijke taal.
                      Hopelijk werk je er nog aan verder Edwin.
                      Ik ga er in elk geval héél véél aan hebben want ik heb de D200 ook besteld.
                      De specs hebben me (voor die prijs) echt overrompeld.
                      Ik kijk uit naar mijn D200, maar evenzeer naar je verdere betoog!

                      mvg,

                      Roland

                      Comment


                      • #12
                        Re: Handige D200 Review

                        knappe review van smartpics!
                        http://www.stich.be

                        Comment

                        Working...
                        X