Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hallo! op zoek naar eerste camera....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hallo! op zoek naar eerste camera....

    hi! heb jullie forum al volledig doorgelezen daar ik al veschillende dagen intensief op zoek ben naar een eerste digicam. Heel interessant om hier rond te snuisteren moet ik zeggen!
    Mijn eerste keuze was de Aldi camera van medion 4,1Mpix die ik volgende week mag afhalen, maar na lang twijfelen en foto's vergelijken denk ik toch van een extra euro op tafel te werpen en voor een kwaliteitscam te gaan. Alhoewel de eigenaars van de aldi camera beweren dat de foto's even goed zijn als duurdere merken 4mpx camera's. Mijn keuze is gevallen op de Fuji S602z, die volgens mij de beste prijs-kwaliteit bezit. Of misschien wel de Hp photosmart 850c?(8x optisch,4mpix)Maar de Fuji s304(3,2mpix, 6x zoom) die toch dezelfde specs heeft in grote lijnen als de s602 voor heel wat minder geld? Je ziet, ik twijfel enorm omdat ik er niet veel van afweet. Kan iemand mij helpen een keuze te maken uit deze drie? Of weet iemand een betere in dezelfde prijsklasse?
    De bedoeling is dat de camera een heel tijdje kan meegaan....
    dank voor de reactie
    Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

  • #2
    Als je twijfelt tussen die 3 toestellen, zou ik ook gaan voor de S602

    Comment


    • #3
      Je kan de Medion ook eerst proberen, kan elk moment aankomen.
      Als em u niet bevalt, kan je deze altijd terugbrengen (binnen de 3 maanden). Ge verliest er niks mee

      Dat is toch wat ik ga doen...

      Comment


      • #4
        Indien je besluit de S602 te kopen, wat een goed toestel is, kan ik je aanraden om in de winkel zelf toch al zeker de dead/hot pixels te testen. Het kan je een hoop problemen voorkomen. Heb toch de indruk gekregen dat de eindcontrole bij de Fuji 602 steken laat vallen.
        Het zal wel toeval zijn maar ik ken dan toch al meerdere eigenaars, met pixelproblemen aan hun nieuw toestel. De CCD wordt dan onder garantie vervangen (duurtijd tot 3 maanden opgelopen), is dan prima in orde, en na 14-dagen opnieuw pixelproblemen. Dit kan opnieuw toeval zijn maar het zou toch niet mogen. Miserie !
        In de winkel testen dus maar en hierover duidelijke afspraken maken.

        Comment


        • #5
          Originally posted by frerossel
          hi! heb jullie forum al volledig doorgelezen daar ik al veschillende dagen intensief op zoek ben naar een eerste digicam. Heel interessant om hier rond te snuisteren moet ik zeggen!
          Mijn eerste keuze was de Aldi camera van medion 4,1Mpix die ik volgende week mag afhalen, maar na lang twijfelen en foto's vergelijken denk ik toch van een extra euro op tafel te werpen en voor een kwaliteitscam te gaan. Alhoewel de eigenaars van de aldi camera beweren dat de foto's even goed zijn als duurdere merken 4mpx camera's. Mijn keuze is gevallen op de Fuji S602z, die volgens mij de beste prijs-kwaliteit bezit. Of misschien wel de Hp photosmart 850c?(8x optisch,4mpix)Maar de Fuji s304(3,2mpix, 6x zoom) die toch dezelfde specs heeft in grote lijnen als de s602 voor heel wat minder geld? Je ziet, ik twijfel enorm omdat ik er niet veel van afweet. Kan iemand mij helpen een keuze te maken uit deze drie? Of weet iemand een betere in dezelfde prijsklasse?
          De bedoeling is dat de camera een heel tijdje kan meegaan....
          dank voor de reactie
          Frerossel,
          Als je een camera wilt die jaren meegaat, zou ik zeker geen S602 kiezen. Een handelaar die er meer dan 100 heeft verkocht kwam tot meer dan 15 reparaties binnen een half jaar, vind ik erg veel.
          Ik heb zelf een Olympus C-5050 een zeer degelijke camera die heel veel te bieden heeft. Er staan ook voorbeelden op BD. Die grote zoom is alleen voor luie mensen. In 90 van de 100 keer kan je er ook naartoe lopen, in andere gevallen neem je een deel uit bestand. 5 Megapixel is zo goed dat je dit zeker kunt doen. Succes met je keuze.

          Comment


          • #6
            Die grote zoom is alleen voor luie mensen. In 90 van de 100 keer an je er ook naartoe lopen, in andere gevallen neem je een deel uit bestand. 5 Megapixel is zo goed dat je dit zeker kunt doen. Succes met je keuze.


            Euuhhh, mis ik hier iets?? Grote zoom voor luie mensen?? Wow, wat een statement. Cursus fotografie gevolgd zeker?? ;-(

            Je vergeet dingen zoals compositie (je kan dus NIET in de meeste gevallen dichterbij, anders zouden de meeste mensen dat ook wel doen hoor, je wilt heel dikwijls ook niet op de voorgrond treden met de camera, hoe beperk je dieptescherpte?? Dat is nu net een hekel punt met de compacte toestellentjes, met kleine lenzen, probeer maar eens een portrait te maken , met wazige achtergrond!!

            Nope, de 5050 kan een perfekt toestel zijn, maar met de zoom sla je de bal mis hoor.
            R

            Comment


            • #7
              Nope, de 5050 kan een perfekt toestel zijn, maar met de zoom sla je de bal mis hoor.

              Klopt, ik deel Rene's mening, kijk maar eens naar deze foto met de G2 genomen, diaframa zo groot mogelijk gehouden (f2) met snelle sluitertijd om weinig scherpte diepte te bekomen. Doel : een panorama met wazige voorgrond (paaltje en hekje) ... lukt gewoon niet, alleen de eerste latjes v.h. hekje zijn wazig genoeg ... met een andere type objectief kan dit dus beter ...



              Philippe


              Comment


              • #8
                Ik zeg niet dat de 5050 geen goed toestel kan zijn, maar de fot bewijst mijn stelling, als dit alles is wat je kan onscherp maken in de achtergrond, is dat voor mij absoluut niet genoeg!!! De foto is wel mooi hoor, maar als jullie stelling zou opgaan, is er geen zoom meer nodig. trouwens een telezoom is niet om lanschappen te trekken he, dit is eigenlijk het makkelijkste, en praktisch met elk toestel te doen.
                Als je wil weten wat echt een zoom kan kijk op www.fotki.com/rudy
                Daar heb ik een paar testfotokes staan.
                Dat gaat niet zonder fatsoenlijke tele!!!

                Rudy



                Originally posted by PhilleG2
                Nope, de 5050 kan een perfekt toestel zijn, maar met de zoom sla je de bal mis hoor.

                Klopt, ik deel Rene's mening, kijk maar eens naar deze foto met de G2 genomen, diaframa zo groot mogelijk gehouden (f2) met snelle sluitertijd om weinig scherpte diepte te bekomen. Doel : een panorama met wazige voorgrond (paaltje en hekje) ... lukt gewoon niet, alleen de eerste latjes v.h. hekje zijn wazig genoeg ... met een andere type objectief kan dit dus beter ...



                Philippe



                Comment

                Working...
                X