Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote van CF kaart

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grote van CF kaart

    Heb momenteel een 128 mb CF kaart en vroeg me af of dat haast niet wat teveel van het goede is. Ik blijf maar schieten en filmpjes maken, er lijkt geen eind aan te komen!
    Op zich geen bezwaar natuurlijk, maar had eigenlijk wel met wat minder en een dus goedkopere kaart toegekund.
    Een hoeveel mb CF kaart gebruikt het Digi Cam Forum lid doorgaans?

  • #2
    Hallo andrez,

    ik denk niet dat dit te groot is.

    Ikzelf heb 2 Memorysticks van 128 MB en een ImageTank van 20 Gigabyte.
    Het ligt er gewoon aan, aan welke kwaliteit en hoeveel foto's je maakt.

    groetjes,
    Tim.
    www.gijbels.net

    Comment


    • #3
      Andrez,
      Alles hangt af van de ingestelde resolutie en de compressieverhouding van je camera. Hoe hoger de resolutie hoe minder foto's er op je kaartje passen. Hoe lager de compressie hoe minder foto's er alweer op gaan. Ik weet dat ik op mijn 128mb kaartje ongeveer 60 tot 70 foto's zet in de op één na beste kwaliteit (tif's zijn niet te doen, slechts 9 foto's op 128meg).
      Als je steeds op de hoogste resolutie werkt hangt veel af natuurlijk van het type camera (1-2-3-4-5-6 megapixel)....
      I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

      Comment


      • #4
        Yep Andrez, alles hangt af van de ingestelde kwaliteit van je opnames. B.v. op RAW formaat met een 256 haal ik slechts 34 foto's ! Dus....

        Comment


        • #5
          Originally posted by flurk
          Yep Andrez, alles hangt af van de ingestelde kwaliteit van je opnames. B.v. op RAW formaat met een 256 haal ik slechts 34 foto's ! Dus....
          Hier hetzelfde... Ik heb een CF van 256MB, en daar kan ik in de hoogste resolutie JPEG 150 foto's kwijt, in RAW "maar" 90...

          Voor ik op reis vertrek in januari ga ik toch een image tank aanschaffen... Trouwens heel handig op shooting days ook
          An  a day keeps frustration away!
          http://www.demey-deleus.be

          Comment


          • #6
            Tja, ik gebruik 3 kaartjes van 512 MB. Op mijn D100 in compressed RAW levert dan net boven de 100 foto's op (per kaartje). En eigenlijk is dat nog te weinig...


            Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

            Comment


            • #7
              Mijn Canon heeft 2x160Mb ter beschikking en mijn Nikon 1x 512Mb. Daar gebruik ik nog een X-drive naast van een 40Gb.
              Frank
              http://www.mirrorshades.be

              Comment


              • #8
                Ik gebruik een 1Gb microdrive, schiet op 6MP Fine, wat bestanden oplevert van +/- 2.5 MB, maw een 400 stuks.

                Moeten het er meer zijn, dan ga ik naar 3MP Fine, dan kan ik rekenen op 800 (voor vakantie ofzo).
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #9
                  Ik heb een 512 MB (van PiN natuurlijk)
                  Het kan eigenlijk nooit te groot zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb volgend CF kaartjes : 1x128Mb , 1x192Mb en 1x512Mb
                    + 1xMicrodrive 1Gb
                    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                    Comment


                    • #11
                      Dank voor jullie reakties,

                      En ik maar denken dat ik wat aan de ruime (en dus dure) kant zat.
                      Fotografeer inderdaad nog niet met de hoogst ingestelde kwaliteit en de camera is 2.1 megapixel, dus met die combinatie ben je (zonder filmpjes) toch zo een 300 foto's verder.

                      Ik kan er mee toe, zal ik maar zeggen, zeker omdat ik altijd nog kan wissen, bij selectie natuurlijk.

                      Groet,

                      andrez.

                      Comment

                      Working...
                      X