Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafisch tablet om foto's te bewerken ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grafisch tablet om foto's te bewerken ?

    Zou dit nuttig zijn en zijn er hier mensen die zo iets bezitten ?
    Kunnen jullie dan eventueel merk, prijs en winkel eens posten ?

    Ik heb er ooit eens eentje gekocht ( zeer goedkoop ) van het merk Lenco. Werkte perfecht onder Windows 95 en 98, maar toen deed ik nog niet aan fotobewerking...

    Onder XP krijg ik het echter niet aan de praat. Het is het model AHP6000 en wordt nogal omslachtig aangesloten: er gaat een draad in de serieele poort en in die stekker zit ook nog een voedingsstekker, waaruit dan een draadje naar een keyboardconnector gaat (PS2) die je dan ook eens moet inpluggen.
    De pen krijgt voeding via een zeldzame AAAA-batterij en er zit ook een draadloze muis bij die allen op het pad werkt. De muis is gevoed door een AAA-batterij.

    De site van www.lenco.de maakt geen melding meer van dit tablet, dus ik denk dat de enige oplossing is een nieuw tablet te kopen.

    Maar is het echt nuttig, of kom je even ver met een uitstekende optische muis ?

    Dat wou ik graag weten,

  • #2
    Een grafisch tablet is zeer handig eens je met digitale beeldbewerking bezigbent. Met name programma's als Adobe Illustrator, Adobe Photoshop en Corel Painter kunnen hier zeer goed gebruik van maken. Een tekening maak je heel moeilijk met een muis, een lijn volgen is een zeer tijdslopende bezigheid. Als je een tablet wilt aanscghaffen, kijk dan eens in het gamma v Wacom, een A6 tablet voor 100 euro

    greetz,

    Tom
    --Canon PS A40--
    --BD0180BE--

    Comment


    • #3
      yep. Wacom Graphire, goei marchandise
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        En maakt de grootte iets uit ? Want je hebt ze blijkbaar in alle maten...van A6 tot A3....

        Wat is het verschil tussen GRAPHIRE en INTUOS ?

        Heeft het iets met comfort te maken of heeft het te maken met precisie ?

        Loont het de moeite om geld uit te geven voor een A4, of werkt een A5 even gemakkelijk en accuraat ?

        Comment


        • #5
          Twin, waar kun je die zeldzame AAAA batterijen krijgen ? Ik heb hier ook een tekentablet, waarvan de pen-batterij leeg is, maar kan die batterij nergens vinden
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

          Comment


          • #6
            Originally posted by TWIN
            En maakt de grootte iets uit ? Want je hebt ze blijkbaar in alle maten...van A6 tot A3....

            Wat is het verschil tussen GRAPHIRE en INTUOS ?

            Heeft het iets met comfort te maken of heeft het te maken met precisie ?

            Loont het de moeite om geld uit te geven voor een A4, of werkt een A5 even gemakkelijk en accuraat ?
            De grootte maakt idd iets uit. Allereerst heb je de prijs. Hoe groter het tablet, hoe meer sensoren en hoe duurder. Een A6 is instapmodel, groot genoeg voor kleine tekeningetjes maar voor het grote, professionele werk minder geschikt. Je zal een gulden middenweg moeten vinden tussen prijs en grootte en eens bij een goede computerhandelaar binnenspringen waar je het kan uittesten.
            Onlangs nog een test vd intuos gelezen in PC Magazine en het enige minpunt was de prijs...

            greetz,

            Tom
            --Canon PS A40--
            --BD0180BE--

            Comment


            • #7
              Originally posted by bingel
              Twin, waar kun je die zeldzame AAAA batterijen krijgen ? Ik heb hier ook een tekentablet, waarvan de pen-batterij leeg is, maar kan die batterij nergens vinden
              Het is al vrij lang geleden dat ik er nog kocht en ik heb ze op onderstaand adres gevonden. Voor alle zekerheid kan je misschien best ff bellen.

              AITEC
              Naamsesteenweg, 380
              3001 Leuven ( Heverlee )
              Tel. 016-404090

              Comment


              • #8
                Bedankt Twin
                Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                Comment


                • #9
                  www.wacom.com

                  ALs je het zo bekijkt is Intuos de reeks voor de profs en Graphire voor de amateur/hobbyist... Je moet de 2 maar eens vergelijken en zien of de graphire 2 volstaat.

                  ps: watch the demo!

                  greetz,
                  Tom
                  --Canon PS A40--
                  --BD0180BE--

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb een Wacom Graphire en zou het ding voor geen geld van de wereld meer kunnen missen. Er is wat mij betreft toch een duidelijk verschil in gebruiksvriendelijkheid en nauwkeurigheid tussen muis en pen op het tablet gebruik.
                    Om een voorbeeld te geven het is veel gemakkelijker met een pen een selectie contour te maken in ps dan met de muis. Nogmaals dat is mijn persoonlijke ervaring.
                    Ook het feit dat zowel de pen als de inbegrepen kleine muis draadloos zijn (alles zonder batterijen, werkt volledig op USB) bevorderd nogmaals het gebruikersgemak.
                    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                    Comment


                    • #11
                      Jammer dat je die tabletten zoe weinig tegenkomt in de winkels, laat staan dat je ze kan uitproberen.
                      Ik werk nu al enkele jaren met niets anders dan optische muizen en ik moet zeggen dat je daar ook heel precies mee kan werken.
                      Natuurlijk heb ik nog niet kunnen vergelijken met die spullen van WACOM.

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Lui,

                        Het A6 formaat van mijn Wacom Intuos2 is beslist perfect voor beeldbewerking. Ik wil zoiets nooit meer missen. Door schaalaanpassing kan je de verhouding A6 op het tablet en de werkruimte op je scherm zo groot en klein maken als je zelf wilt. Door de formidabel hoge resolutie van de Intuos2 is ZEER nauwkeurig te werken.

                        Overigens, ALDI komt volgende week met een grafisch tablet A4 voor € 50,-. Ik heb geen flauw idee wat de prestatie/kwaliteit er van is en om eerlijk te zeggen denk ik dat de kwaliteit van een A4 tablet voor die prijs niet echt hoog kan zijn. Maar, ALDI verbaast ons wel meer.

                        Groetjes,
                        Willem
                        Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                        http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                        Comment


                        • #13
                          Dit is helaas enkel een aanbieding voor onze noorderburen...
                          http://www.aldi.nl/OFFER_NL/home.htm
                          op http://www.medionshop.de/shop?0000000b000000090029fa060000004b0aa22d7a&ArtD etail.curritem=6 vindt je meer informatie over de kleine uitvoering vh tablet

                          greetz,

                          Tom
                          --Canon PS A40--
                          --BD0180BE--

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb laatst deze gekocht:



                            het is A5 formaat, de pen werkt op een AAA batterij, het tablet zelf via USB en haalt daar zijn voeding vandaan, 512 drukniveau's, meegeleverde software ben ik zeer overte spreken de driver van het tabletneemt maar 800 KB geheugen in en Corel Art Dabbler 2.1 is meegeleverd. De muis is een rotding.

                            het merk is Tevion, ook bekend onder de namen Medion en Lifetec
                            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb de NISIS G5.

                              www.nisis.com voor meer informatie, en hier heb ik hem gekocht:
                              http://www.vgicomputers.com/cgi-bin/sh000003.pl?ACTINIC_REFERRER=http%3a%2f%2fwww%2evg icomputers%2ecom%2facatalog%2fsearch%2ehtml&REFPAG E=http%3a%2f%2fwww%2evgicomputers%2ecom%2facatalog %2fsearch%2ehtml&WD=nisis&PREVQUERY=RANDOM%3dNETQU OTEVAR%253ARANDOM%26PAGE%3dSEARCH%26SS%3dNISIS%26T B%3dA%26PR%3d%2d1%26GB%3dA%26ACTION%3dSearch&PN=On line_Catalogue_Nisis_82%2ehtml%23a589#a589
                              (Hele mond vol he ).
                              Vooral het drukgevoelige vind ik ideaal voor werk in PS, daarmee vergroot je dus je borstel tot het ingestelde maximum door harder te drukken. Kwa nauwkeurigheid kom ik met de optische muis ook wel een eind, maar als het echt retoucheren moet zijn is een tablet ideaal. Wel even wennen!

                              Danielle

                              Comment

                              Working...
                              X